Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pleegvader...? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pleegvader...?
golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-05-02 - 22:52:58 send message to golemm

Ik heb een nestje jonge Goulds (4) van iets meer dan 2 weken oud in de voliere. in total heb ik 6 volwassen Goulds waarvan echter 1 man en een pop elkaar niet "motten". Deze pop is volgens mij wel gecharmeerd van de vader van t nest en heeft ook al (volgens mij onbevruchte) eieren gelegd. De "eenzame" man echter heeft het vandaag in z'n hoofd gehaald dat hij in het nest met jongen woont!!! Wat je zou verwachten, dat de ouders 'm wegjagen (wat eerder wel gebeurde) gebeurt nu niet. Bij nestinspectie zaten zowel de vader als de ädoptievader" SAMEN in het nest!!!

Ik snap d´r niks van. Hij schijnt de jongen geen kwaad te doen, maar ik ben wel bang dat de ouders de jongen eventueel niet meer voeren. De onverschilligheid waarmee ze toestaan dat een vreemde erbij komt vindt ik wel beangstigend. Vandaag waren de kropjes nog wel vol, maar toch... Ik kijk t nog n dag aan, maar heeft iemand dit al ns meegemaakt........


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-02 - 23:08:29 send message to tonnl

Ik heb nooit Goulds gehad, bij goudbuikjes heb ik dit wel eerder meegemaakt. 4 Volwassen vogels en 5 jongen in één nest. Alles voerde elkaar ook prima.
Ik zou het rustig aankijken en indien nodig de "indringer" een weekje apart zetten.
Succes,
Ton.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-05-02 - 23:35:52 send message to DenisdeV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet zelf meegemaakt, wel vaker over gehoord. Gouldsamadines kunnen prima in kolonieverband leven en kweken. Hierbij worden jongen vaker door andere oudervogels of zelfs oudere jongen gevoerd. En kruipen oudere jongen in nesten waar jongere inzitten enz. enz. Dus het zou me niet vrebazen als het allemaal goed komt bij jou.
Laat het wel even weten hoe het gaat .........

P.S. En misschien hadig om voortaan de naam van de vogel naast het onderwerp te plaatsen. Maakt alles wat overzichtelijker.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-05-03 - 00:04:54 send message to erik

Goulds zijn van nature kolonie broeders het komt vaker voor dat anderen zich opwerpen als pleegouders voor de jongen,Ik heb in het verleden veel kolonie broed gedaan met goulds en in principe voeren vaak alle oudere vogels de jongen ongezien vanuit welk nest ze kwamen ze werden allemaal meegevoerd ,Ik had zelfs vaak dat jongen van gelijke leeftijd verhuisden van nest naar nest en door alle ouders gevoerd werden zonder problemen .

Erik


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-05-04 - 09:30:09 send message to golemm

Nou denis, hoe het afloopt kun je lezen in topic "nestjong met scheve poot". sad :( Ik haal hem vanavond uit de voliere, kreeg m vanochtend niet zo snel te pakken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede