Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Keuze vogels voor buitenvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Keuze vogels voor buitenvoliere
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-05 - 00:26:53 send message to Chow

Nou, bijna is het zover. De buitenvoliere staat er over nog geen 3 weken. Ik pieker me suf over de vogelkeuze. Ik wil graag dat de populatie divers is maar ik wil ook graag dat er gebroed wordt. Zelf dacht ik om 2 koppels grasparkieten te huisvesten. Verder 1 koppel Valkparkieten en 2 koppels Neophema's . Als deze in de zelfde voliere naast elkaar kunnen broeden zou het prachtig zijn. Moet dat lukken? En welke vogel zou er nog meer naast kunnen broeden?? Ik snap dat de voliere ruim moet zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-05 - 09:32:18 send message to johanblok

Met bepaalde neophema's, zoals turqoisines zal dat waarschijnlijk niet lukken. Met eleganten hoogstwaarschijnlijk wel.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-05 - 11:01:11 send message to kollie98

happy :)bij mij zitten 2 koppels grasparkieten, een koppel catharina's,valken, pruimkoppen en chinese dwergkwartels in een vlucht(vlucht 1 bij 4, nachthok 1 bij 1). Sinds kort heb ik hier ook een stel barraband parkieten bij in zitten. Bijna alle koppels broeden nu of hebben jongen. Tot nu toe geen problemen gehad tussen deze vogels. Mijn ervaring is wel dat niet alle grasparkieten poppen elkaar verdragen.

groet
erik


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-08 - 00:28:09 send message to Chow

Dus als ik 1 koppel grasparkieten, 2 koppels catharina's en 5 koppels bourke's in de voliere zet dan moet dat in principe goed gaan?? En dan kunnen ze gewoon in de voliere broeden??


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-08 - 04:22:40 send message to Dennis Fr.

licht er maar net aan of je voliere groot genoeg is en of je ook het dubbele aantal broedblokken op kunt hangen aan het aantal koppel vogels dat je wilt houden.

Groeten Dennis


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-08 - 08:25:34 send message to kollie98

Sluit me aan bij dennis, heb zelf alleen ongeveer 1,5 broedblok per vogel. Maar vooral in het begin zou ik ze ieder geval goed in de gaten houden, bij elke soort heb je weleens een kreng tussen zitten.

erik


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-08 - 09:39:51 send message to Chow

Catharina parkieten zijn toch ook in wezen koloniebroeders?? Of worden ze alleen in broedkooien gebroed?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-08 - 14:30:41 send message to johanblok

Geen enkele vogels is van zichzelf een vogel die in een broedkooi broedt. wink ;) Ze worden meestal in broedkooien gebroed, omdat dit qua resultaat vaak efficienter is, men zo meer vogels kan herbergen en gericht op mutaties kan kweken.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-08 - 17:51:30 send message to kollie98

Je hoeft er niet perse meer in een vlucht te hebben. Ik heb 2 koppels buiten op eieren zitten en een stel binnen in een broedkooi.



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-08 - 23:28:01 send message to Chow

Ik ben een beginner. Ik zoek dus enorm veel informatie over de diverse rassen. Ik kweek het liefst met een vogel die het beste bij me past. Ik probeer dus ook informatie te krijgen over karakter enzo. Verder is het zo dat ik nu eenmaal beperkt ben in de ruimte. Ik heb straks een buitenvoliere van 2x2x2 met een binnenverblijf van 1x1x1, verder 3 broedhokken van 83x50x40 en een kamervoliere van 170x60x60. Hier moet ik het voorlopig mee doen. Ik heb nu 1 grasparkietenkoppel die aan het broeden is maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ondanks dat het harstikke leuke vogels zijn het ras mij op zich minder aanspreekt. Ik ben meer gecharmeerd van minder gecultiveerde vogels. Ik bedoel dus vogels die dichter staan bij de originele vogel. Verder hou ik qua karakter van wat rustigere vogels. Uiteraard kan ik besluiten mij volledig op 1 soort te richten. Maar wellicht is het ook leuk meerdere soorten te huisvesten. Gezien mijn ruimte laat ik valkparkieten dus afvallen en denk ik in de richting van Bourkes en/of Catharina's. Kakariki's bevallen mij ook maar die kan ik slecht kweken met de middelen die ik heb. Juist door de beperkte middelen blijven volgens mij alleen Bourkes en Catharina's over omdat ik die zowel in de voliere kan laten kweken alswel in 1 van de broedkooien.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-09 - 20:32:23 send message to kollie98

Is op zich nog wel een redelijke voliere(8m3 opp). Op zich zou er wel een koppel valken in kunnen. Valkparkieten hebben bijna nooit ruzie met andere soorten en broeden vaak goed. Catharina's zijn vaak lastiger qua kweken. Je moet daar wel "geluk" mee hebben, tenminste dat hoor ik hier in de buurt wel. Heb zelf vorig jaar maar 4 jongen gehad van 2 koppels. Heb nu 3 koppels op eieren, afwachtenshocked 8O


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-09 - 23:33:57 send message to Chow

Ik lees juist dat catharina's niet al te grote broedkooien nodig hebben en het prima doen in een ren van 2x2x2. Daarom kom ik langzaam hierop uit happy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-10 - 06:55:36 send message to paccie

inderdaad als je een zooitje wilgentaken door je voilere doet. want ze rennen graag over de takken .en als je oneven stelletjes in je voilere doet dan heb jij nog veel plezier met deze kolonie broeder veel succes ermee gr paccie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede