Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Sluipreklame Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Sluipreklame
leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-05-06 - 17:32:32 send message to leekgloster

Uw vogels onder cameratoezicht was de informatie in de topic.
Nu schetst mijn verbazing dat er dus ineens reklame wordt gemaakt op dit forum(terwijl dit niet afgsproken is)
Volgens mij is de afspraak dat reklame danwel met een banner op de site danwel met een advertentie mochten worden geplaatst en niet in een forum.
Gaarne van één van de operators hier een reactie op.


quote
Uw vogels onder cameratoezicht? IDEAAL!

Uw vogels onopgemerkt observeren zowel overdag als 's nachts? Plaats de draadloze infrarood camera in uw volière, broedhoek, etc. En sluit de ontvanger vervolgens aan op uw tv.
De beelden worden draadloos overgedragen. Een stopcontact is voldoende.

Deze set is helemaal compleet, u heeft ver niets meer nodig.



Prijs : 115 Euro klik > HIER < voor meer informatie

Bas Dekker




Dit bericht is door moderator agabird aangepast

suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-05-06 - 17:58:28 send message to suk

en


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-06 - 18:14:45 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

------------------------------------------
Denk aan onze adverteerders op deze site.
------------------------------------------

Denk niet dat het een probleem is om een adverteerder op vogelarena, hier op het forum te vermelden.
Mijn insteek was enkel om zoekende te attenderen op de aanwezigheid van adverteerders die dit ook in hun assortiment hebben.
Denk dat deze mensen voor een gedeelte deze site ook draaiende houden, financieel gezien.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-06 - 18:28:57 send message to Lennart

Sluikreclame is pas sluikreklame als er van Bas niets te vinden is/was op dit forum. De man adverteerd regelmatig op het forum en betaald daar ook voor.....En dat zijn producten toevallig goed zijn kan hij niets aan doen!

wink ;)..wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-06 - 18:39:01 send message to Hawkeye_NL

Laatst ging hetzelfde onderwerp over Argo en toen was men er vel tegen. Dus wat mij persoonlijk betreft geldt dat voor iedereen. Reclame in het forum niet toelaten. Door niemand.

Het gebruik van een link zouden we ook alleen doen als het antwoord op de vraag of een directe verband tussen het topic en de link bestaat.

Lijkt mij dus niet vreemd dat men zich hier aan kan storen.

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-06 - 18:42:41 send message to Lennart

Hallo Erwin,

quote
Het gebruik van een link zouden we ook alleen doen als het antwoord op de vraag of een directe verband tussen het topic en de link bestaat


De link naar hem en de openingsvraag en het antwoord komen dus over een met die afspraak!

Of zie ik dat nu verkeerd?

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-06 - 18:48:05 send message to Hawkeye_NL

In dit geval is het topic over deze reclame, De opening waarin de reclame dient als voorbeeld van waar de persoon moeite mee heeft is dan ook terecht. Elke verdere herhaling van dezelfde link of reclame is echter overbodig. Tenslotte staat het er al!

Dus in het antwoord de quote is mijns inzien niet noodzakelijk.


Maar goed, het blijft een persoonlijke mening.
Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-06 - 19:04:35 send message to Jacqueline

happy :)

Gaat mij meer om het weg laten van de onderste regel.

------------------------------------------
Denk aan onze adverteerders op deze site.
------------------------------------------

Heb vooralsnog geen enkele binding met deze Bas.
Maar als je wel goed bent om een bijdrage financieel te doen, en je naam verder niet genoemd mag worden dan heb ik toch zoiets van, waar heen en waarvoor.

wink ;)
Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-06 - 19:21:09 send message to Niltava

Volgens mij heeft hij gewoon betaald voor de advertentie, net als anderen voor hun vogels.
Daar heb we dus ook een advertentierubriek voor.
Het wordt wat anders als je meerdere leveranciers noemt.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-06 - 19:28:19 send message to Lennart

Hij, Bas, heeft ook al een paar keer een advertentie gehad op de openingspagina...net als Argo.
Dus betaald hij net als Argo al veel meer dan de bekende 5 eutjes!

Dat hij, Argo, er nu bijgehaald wordt heeft volgens mij meer te maken met de manier van reageren van Argo!

Maar voor mij geldt hetzelfde voor Argo als voor Bas...gelijke monniken..gelijke kappen!
Dus als Argo een antwoord kan geven via zijn site op gestelde vragen op topics zal ik op ook niet schromen om zijn link te plaatsen...

wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-06 - 20:01:43 send message to Hawkeye_NL

Iedereen die betaald heeft kan natuurlijk in de advertentie ruimte adverteren. Het is dan ook voor dit doel online gezet.

Het forum is bedoeld voor vragen en antwoorden. Daar is het voor online gezet.
Als ik hier nu een advertentie op het forum zet voor jonge papegaaien dan is dit niet toegestaan omdat het forum daar niet voor is. Als Bas, Argo of welk ander betalende adverteerder dan ook hier in het forum een advertentie plaatst is dat dus even zo goed niet toegestaan lijkt mij met dezelfde reden.

Wij hebben een x aantal advertenties per jaar die we kunnen plaatsen in de advertenite hoek en dat hebben de andere adverteerders ook. Als ze dit te weinig vinden kunnen ze bij Jan vragen voor meer ruimte lijkt mij.

Wat dat betreft denk ik dat het een vast staand punt kan blijven dat adverteren in het forum NOOIT toegestaan is en dat een link naar een site alleen dan kan als het met het topic te maken heeft. De openingspost geeft echter aan dat de tekst meer is dan een link naar... het is een directe advertentie in dit geval. Uiteindelijk zal Jan zelf daar wel op ingrijpen als hij vindt dat het te ver gaat!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-06 - 22:20:03 send message to natasja

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ben het geheel met hawk eens , reklame op het forum niet toestaan ook niet als het om adverteerders gaat ,ze betalen voor hun advertentie maar niet voor advertenties op het forum.

Om op het forum advertenties extra te gaan aanhalen vind ik persoonlijk zelf ook een beetje onzin , tenslotte kan iedereen de advertenties bekijken indien ze ergens naar opzoek zijn .

je kan natuurlijk wel aangeven van er staan wat advertenties op vogelarena maar de hele advertentie copieeren vind ik te ver gaan , dan kan je haast wel bezig blijven ..


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-05-06 - 22:43:54 send message to agabird

Wat is reclame en wat is geen reclame, dat is eigenlijk het punt waar het wat mij betreft om draait.

Ik zie ongewenste (sluik)reclame toch als een product of dienst die wordt aangeprezen, door de persoon of het bedrijf die deze levert/maakt. Of door een ander belanghebbende persoon.

Op het moment dat er een product, site of dienst wordt genoemd in het forum is dat geen probleem. Als er tenminste geen belanghebbende een positieve of negatieve sturing geeft aan de discussie.

Op zo'n moment maakt het voor mij geen verschil of er een reclame praatje wordt gehouden voor de camera van de gamma voor 39,95 Euro, of de advertentie van Bas wordt aangehaald. Immers Gamma en Bas zijn beide niet diegene die de forum bijdrage leveren.

De vergelijking met Argo gaat een beetje mank, dit omdat Argo zelf degene was die zichzelf aan bevoordelen was. En dat is inderdaad niet acceptabel.

Ik zie deze hele zaak dan ook niet als sluikreclame, dit omdat door een "derde" even gewezen wordt op advertentie. Dat die advertentie toevallig op vogelarena staat, tja. Hij had voor hetzelfde geld uit het Gamma krantje kunnen komen, en dan had niemand er wat van gezegd.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-05-06 - 22:50:18 send message to agabird

Nog even nagedacht, en inderdaad misschien is een hele advertentie kopieren wel iets te veel van het goede, maar om die dan te gaan verwijderen is me te gek. Ik heb ook volledige reclame's van marktplaats gezien op het forum, en die zijn ook blijven staan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-06 - 23:20:02 send message to Niltava

Dus als Bas (lijdend voorwerp) het hier plaatst is het niet goed, maar(stel) ik als goede vriend mag het wel plaatsen? (ik krijg van hem mooi 1 camera cadeau wink :) )

Volgens mij mocht een bodembedekkings adverteerder ook niet vragen naar bevindingen, ook niet toen die door een ander werd gepost

Denk dus dat je elke vorm van advertentie moet voorkomen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-06 - 23:26:17 send message to Jacqueline

happy :)

Als het nu opzet zou zijn dan zeg ik ja.
Maar omdat er een vraag gesteld word naar dergelijke camera's en je attendeerd op een adverteerder dan is het sluikreclame.
Dan word info op welke manier dan ook aardig de nek omgedraaid.
Maar nogmaals, Bas zal best een fijn mens zijn, maar kennen doe ik hem absoluut niet.
Zal voor diegene die zich stoort aan de de gekopieerde adv, wel eventjes de edit molen in werking stellen.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede