Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharina's buiten??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharina's buiten???
mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2005-05-07 - 09:56:24 send message to mreyder

Ben al enkele jaren geinteresseerd in Catharina's; vooral Lutino en Crem-Ino vind ik prachtig. Heb ze eigenlijk nooit aangeschaft omdat ik het niet zag zitten in een kistkooi. Wie heeft er ervaring met het houden van Catharina's in een buitenvoliere? en dan dus ook vooral 's winters! Heb wel nachthokken die middels een vlieggat in verbinding staan met de buitenvluchten. Hierin houdt en kweek ik Neophema's; ik sluit ze 's winters niet op en het nachthok: ook de splendids doen het hierin prima! Zou dit ook gaan met Catharina's? Ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die ze zelf in de buitenvlucht gehouden hebben!! En hoe zijn hun gedragingen in een grotere vlucht (de mijne zijn 3 meter lang).Heb wel eens gehoord dat ze in een vlucht er schrikkerig en wild zijn. Terwijl ze bij kwekers die ze in kooien houden juist erg rustig zijn.... Hoop op reacties!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-07 - 11:51:33 send message to johanblok

Allereerst het laatste punt: in het begin zijn de catherina's die in een redelijke vlucht komen wat schrikkerig omdat ze het vliegen nog niet goed beheersen aangezien ze vrijwel altijd uit bakken afkomstig zijn. Eenmaal goed gewend, duurt een paar maanden, blijven ze bij de voerbak en op stokken zitten tot je deze op enkele decimeters genaderd bent. Overigens ze kunnen ook heel makkelijk tam worden, zeker als je ze jong koopt.

Ik zelf heb ze tot aan november buiten gehad, met enkel een beschutting van wat golfplaten, wat vrij goed ging. Gezien hun gebied in het wild en het feit dat ze het in hun nesthokken met gemak zeer warm maken, is mijn inschatting dat ze het met een binnenhok in de winter zeer goed moet kunnen doen. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Let wel op dat de vogels een en ander gewend zijn voor de winter komt en plaats geen vogels uit flink verwarmde kweekruimtes.


baardparkiet
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-05-07 - 15:38:11 send message to baardparkiet

Mijn catharinaparkieten zitten in de winter in een vlucht van 3m bij 1m. In het begin blijven ze wat op afstand maar ze vliegen zeker niet verschrikt rond wanneer ik hen voer. Na een tijdje komen ze zelf stukjes appel uit mijn hand eten.
Met het houden in een buitenvlucht heb ik geen ervaring maar in de winter zitten ze bij mij onverwarmd en dit heeft nog geen problemen gegeven. Wel hen laten wennen en hen vooral beschermen tegen regen en tocht.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-07 - 21:58:24 send message to kollie98

Hoi,

ik heb 3 stel catharina's buiten zitten in een voliere. 1 stel in een vlucht van 4m en 2 stellen in een vlucht van 3m. 's winter zitten ze ook buiten, 's nachts echter wel in het nachthok, waar het min 3,4 graden kan worden. Wanneer je ze een aantal dagen achter elkaar voordat het donker wordt naar binnen jaagd, gaan ze later vanzelf wel het nachthok in. Verder zijn ze niet erg wild in een voliere. Ze wennen snel aan de ruimte. Let wel op dat ze niet te lange nagels krijgen/hebben. Wanneer ze erg lange nagels hebben,kunnen ze blijven haken aan het gaas. Is niet zo best voor de pootjeswink ;)

erik


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-08 - 14:31:36 send message to johanblok

Inderdaad catharina's hebben snelgroeiende nagels die met regelmaat geknipt moeten worden.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-05-08 - 15:00:19 send message to irri

hoi, ook even een vraagje, wat is de beste periode
om de catharina's aan de buiten voliere te laten wennen?
groetjes marjan


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-08 - 15:10:19 send message to johanblok

Eind voorjaar/zomer is de beste periode. Als ze eerst verwarmd zaten en je wilt alle risico's mijden, kun je ze het beste eerst een poosje in een onverwarmde ruimte zetten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede