Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > japanse kwartels die geen eieren meer leggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : japanse kwartels die geen eieren meer leggen
BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-09 - 12:29:35

Ik heb vorig najaar een koppeltje japanse kwartels gekocht. De verkoper zei dat ze gemiddeld drie eieren op een dag legden. Kort nadat ik ze in mijn voliere deed, zijn ze opgehouden met leggen. Naar mijn idee was dat omdat het te koud werd, het was het goede seizoen niet. Maar nu willen ze nog steeds niet leggen! Hoe kan dat komen? Kan het bijvoorbeeld komen doordat ik te weinig beplanting in de voliere heb?


baardparkiet
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-05-09 - 15:52:58

Normaal gezien leggen japanse kwartels zeer gemakkelijk en overal (broeden gaan ze daarentegen niet snel doen). Ben je er zeker van dat een koppeltje hebt?
3 eieren op 1 dag: dat is puur verkopersgelul en bestaat niet (hoogstens 1 ei per dag)!!!!!!!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-09 - 17:56:57

hahahaha
vaak is het verstandig eerst informatie op doen voor je iets aanschafthappy :)(tip)

indd zoals baardparkiet al zegt heb je zeker een haantje en een hennetje
plaats is een foto dan kunnnen we het je misschien vertellen.

Groeten


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-10 - 10:22:00

Het zijn zeker weten een hen en een haan. De haan rent namelijk regelmatig achter de hen aan en heeft er ook al bovenop gezeten. Maar verders gebeurt er niets...

Ik heb ook wel chinese dwergkwartels gehad en daar heb ik een aantal nesten bij gehad. Maar dit is blijkbaar een soort dat veel moeilijker kweekt???



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede