Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkiet die eieren eet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : grasparkiet die eieren eet
BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-10 - 14:25:07

Ik meen dat er al eerder een topic over heeft gestaan, maar die kon ik zo gauw niet terug vinden.
Een van mijn grasparkieten heeft namelijk een tijd op drie eieren gebroed, die ze vervolgens om de dag op ging eten.

1) Komt dit doordat ze niet bevrucht waren? Het zag er namelijk aardig gekookt uit.
2) Er is mij weleens verteld dat een eieretende vogel altijd een eieretende vogel zal blijven. Die ervaring heb ik ook wel eerder gehad. Klopt dit?
3) Bij de topic over de eieretende japanse kwartel staat dat het te verhelpen is met een ei waar je afwasmiddel of mosterd in doet. Kan dat ook bij grasparkieten?

Hartelijk groetje,
BJ

Ps: Mijn eerste vallkparkietenjong in mijn vogelcarriere is uitgevlogen!!! Lelijke kop...shocked 8O! Maar zit verder mooi in de veren...laugh :Dwink ;)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-10 - 17:55:27

kan duiden op kalk gebrek sepia geven en een goed mengsel grit en het beurt wel meer hoor hoeft niet altijd zo te gaan volgend nest gaat het wel goed maar ik weet niet volgens mij ruiken ze het als het onbevrucht is hahaha gr paccie


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-11 - 08:51:50

Okee dan... Dan hoop ik daarop! Ze krijgen trouwens voldoende grit, dus daar moet het niet aan liggen... Ze begon de eieren trouwens ook pas na een of twee weken broeden op te eten, dus ik neem aan dat ze dan onbevrucht waren of zo. Hoewel ik mij dat niet kan voorstellen, gezien de mannelijke activiteit in de voliere...happy :)wink ;)


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-11 - 12:26:05

Weet iemand trouwens nog een antwoord op mijn derde vraag, mocht de parkiet haar eieren blijven opeten...?


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-11 - 17:07:07

JA DAT WEET IK WEL JIJ DENK OOK WEL


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2005-05-11 - 17:12:45

Beste medevogelliefhebber,

Je zou een klein gaatje in een oud onbevrucht ei kunnen boren en met een injectiespuit op kunnen vullen met een heel scherp smakende stof zoals mosterd of sambal, heel misschien helpt dit.
Ik zie het echter toch iets somberder in dan Paccie en uit heel veel ervaring weet ik dat een vogel die eieren eet dit in verreweg de meeste gevallen dan ook blijft doen, maar ja wie niet waagt….!
En o ja, vogels voelen wel instinctief aan waneer de normale broedtijd is verlopen maar eten de eieren normaal niet op waneer deze niet bevrucht zijn.
Het beste is wel dat je onbevruchte eieren zelf even weghaalt, voorkomen is beter dan genezen, mocht er 1 stuk gaan en ze gaan ervan snoepen!!!

Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-12 - 08:50:16

Paccie, het feit dat ik de vraag opgeschreven heb en nog een keer stel, betekent meestal dat ik het antwoord nog niet weet... Dus vandaar. Maar bedankt voor je reactie.
Kees, bedankt, ik ga er nog eens extra op letten!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-12 - 13:29:13

heeft sambal eigenlijk wel nut ?
omdat je aan papegaai ook pepertjes mag geven vraag ik me namelijk af of ze wel last hebben van de pittigheid van sambal ..


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-12 - 16:57:06

zijn nek draaien of verkopen zoals je weet dat bedoel ik ermee


enzi
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-05-12 - 17:13:44

ik heb het nog niet gehad maar wel dat de jongen uitkomen ze de jongen opeten


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-13 - 11:06:33

Aha, bedoel je dat... Nee, dat is voor mij geen optie. Ze zitten mij niet in de weg, het is alleen jammer... Dus ik ga het een volgende keer maar eens met iets van mosterd of sambal proberen denk ik.
groetjes,
BJ


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-13 - 17:28:19

het kan helpen mosterd of ander goedtje probeer en ge weet het gr


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-05-14 - 10:14:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Paccie, de nek omdraaien of gelijk maar weer verkopen??? sad :(
Arme beestjes die bij jou zitten, als jouw houding echt zo is. Presteert het niet, deert het niet, draai dan de nek maar om, of weg ermee?
Zo werkt het niet, vogels zijn ook levende wezens, en niet dingen die je zomaar even "de nek omdraait" of de deur uitdoet.

BJ, misschien is het idee om wat in een ei te doen wel goed en dan maar hopen of het werkt.
Ik zou niet weten hoe je zoiets op zou kunnen lossen.
Ik vind het fijn te lezen dat het je niet uitmaakt of ze wel of niet broeden, ik zelf heb ook zo'n koppel, die niet tot broeden komt, iedereen zegt: waarom doe je ze niet weg.
Ik vind het wel best.
Ze zijn zoals ze zijn, en van mij mogen ze wink ;)
Ze zitten hier goed tussen de anderen in en gaan lekker hun gang.

Succes!




paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-14 - 10:35:53

nee je moet kneuzen en rare vogels aan houden dan doe je het goed gr


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-05-14 - 10:54:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is onzin.

Stel jij hebt een 10-tal parkieten, waarvan 1 of 2 poppen geen koppel wil vormen. Of 2 mannen die een koppel gaan vormen.

Ik zou ze gewoon laten. Een dier hoeft niet tot iets gedwongen te worden, al zou het mooier zijn dat de poppen aan de man zouden willen, en de mannen een pop zouden zoeken ipv elkaar.
Je zou het kunnen proberen, maar als ze niet anders willen, jammer dan....

En als jij een zwakke vogel hebt, dan lijkt het me dat je daar zoiezo niet mee kweekt.
En wat versta jij onder zwakker of een kneus.
Wij mensen zijn zoals we zijn, en zo zijn vogels ook.

En ik neem aan dat als je een vogel heb die zwakker is, dan zorg je ervoor dat die met andere vogels komt te zitten en zich niet kan voortplanten, maar je gaat hem toch niet zo maar even de nek omdraaien of maar bij een ander dumpen, terwijl het verder een leuke vogel is, die zonder te broeden, nog heel lang bij je kan blijven.

Daarbij gaat het mij niet om het geld dat eventuele jongen op zouden kunnen brengen, of omdat ik perse broedkoppels wil hebben, dat hoeft van mij helemaal niet.
Ik heb mijn vogels voor liefhebberij, en ze mogen bij mij zijn zoals ze willen, broeden ze niet, dan broeden ze maar niet. Krijg ik wel een nest vogels, dan is het mooi meegenomen.

Jij ziet alleen maar "een" vogel, en dat vind ik jammer.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-14 - 10:58:04

ik kweek voor de tt en ik kan geen vogels gebruiken die wat mankeren en dan heb ik het niet over vogels die niet willen broeden maar die wat mankeren lichamelijk zo wat je ziet gr



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 265 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede