Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren groepsgewijs houden ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boeren groepsgewijs houden ???
aldert
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-08-08 - 15:39:29

Volgens informatie op de site van een stamboekhouder van bonte boeren is het heel
goed mogelijk om boertjes in een groep te houden
en enkel als je wilt kweken stelletjes af te zonderen in een kistkooi.
Iemand hier ervaring mee ?



wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-08-08 - 17:37:21

Heb hier geen ervaring mee, maar heb er wel vaker over gehoord.
Zit zelf te denken over een vluchtje van 2 * 5 * 2 om de vogels in te houden, en kweek in broedkooien te doen.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2003-08-08 - 18:12:47

Ik heb drie koppels samen gehouden in een vlucht van 2 m lang en 1 m breed. De vogels zijn er allemaal samen ingezet toen ze in de rui gingen. Vervolgens hebben ze er de hele zomer tot oktober ingezeten. Dat ging zonder enig probleem maar het waren wel allemaal koppels die tevoren al jaren samen waren en dus een vaste band hadden. In oktober heb ik de vogels in kweekkooien gezet en twee van de drie hadden in januari jongen.


aldert
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-08-08 - 21:42:59

Johan,

Heb je de kweekkooien binnen ? En heeft(had) je buitenvlucht ook een nachthok ?


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2003-08-28 - 18:04:56

De kweekkooien staan in een geisoleerd tuinhuis, verwarmd in de winter en met verlichting op timer. De volière heeft geen nachthok maar is volledig overdekt, de eerste helft met doorzichtige golfplaten en de tweede helft met idem maar met hout eronder om het licht tegen te houden. Verder is ook de helft van de lengte afgedekt als bescherming tegen wind en regen.


wim1976
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2003-08-29 - 14:05:55

quote
posted by wim1976
quote
posted by aldert
Volgens informatie op de site van een stamboekhouder van bonte boeren is het heel
goed mogelijk om boertjes in een groep te houden
en enkel als je wilt kweken stelletjes af te zonderen in een kistkooi.
Iemand hier ervaring mee ?
Ik heb zelf een volliere van 3 meterlang en ongeveer 2 meter breed. De voliere is grotendeels open van boven. Een klein gedeelte is overkapt tegen de zon. Het binnenhok bevind zich in een tuinhuis. Totaal heb ik hier op dit moment 5 bonte boeren zitten. Wil totaal naar 6 bonte boeren maar mijn zoektocht naar een jonge pop is nog gaande. Heb de vogels er niet allemaal tegelijk ingezet. Eerst een koppel en twee mannen. Later nog een pop. Ging allemaal goed. Wel even geruzie maar dit was met een uur over.
Hierna geen problemen meer gehad. In de herfst gaan er één koppel in een broedkooi. Bonte boeren zijn kolonievogels dus het lijkt me dat het over het algemeen wel moet lukken.
In de herfst zet ik één of twee koppels in een broedkist. 's Winters zet ik alles weer bij elkaar.






Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2003-10-05 - 17:28:16

Als je de koppels bij elkaar laat zitten wordt het dan echt vechten of zijn de resultaten minder. Of licht dit aan de grote van de voliere?


VoorzPSWestBrabant
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2003-10-06 - 10:44:26

Heb zelf wel koppels samengesteld doot jongen v an verschillende ouders twee jaar samen in een vlucht te houden. Vlucht van 3*1*2 meter met binnenkooi van 1*1*2 hoog.
Geen pogingen gedaan om de door de vogels zelf samengestelde koppels samen te laten broeden.
Ze broeden bij mij in een onverwarmde ruimte met een open buitenvlucht altijd vanaf begin december.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede