Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grasparkieten
Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-05-19 - 18:13:28 send message to Smirnoff

Hallo,
Ik had 10 grasparkieten maar sinds een tijdje gaan ze op de grond zitten en dan gaan ze dood, elke week heb ik wel een dode parkiet, van de week hebben er 2 vrouwtjes gevochten de ene werd bijna dood gepikt door de ander zo hard ging het er aan toe, een dag daarna zat er een ander op de grond en die kon niet eens meer recht zitten, na een half uur was ook hij dood er is niks aan de parkietjes te zien...
wie weet wat dit is? of heeft het zelf ook?
mvg Joyce


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-05-19 - 19:08:48 send message to agtenkr

Dit kan volgens mij van alles zijn, last van wormen, parasieten, als het altijd poppen zijn leg-nood. Een dierenarts kan uitsluitsel brengen.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-05-20 - 10:31:51 send message to BJ

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In mijn vorige voliere heb ik ook gehad dat de vogels na elkaar dood gingen (in twee weken tijd drie vogels). Toen was er geloof ik sprake van acute borstvliesontsteking, erg besmettelijk. Je kunt het bijvoorbeeld zien aan de ogen --> het lijkt dan net of er een stukje vlees of vlies uit de ooghoek naar buiten komt.

ZOdra je er weer een op de grond ziet zitten, zou ik hem naar de dierenarts meenemen. Die kan zien wat er aan de hand is. Bij de borstvliesontsteking in mijn voliere werkte de kuur die ik meekreeg goed, daarna is er geen vogel meer doodgegaan.

Vriendelijke groet,
BJ



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede