Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vochtigheidsmeter en apparaten voor neophenas en grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vochtigheidsmeter en apparaten voor neophenas en grasparkieten
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-05-19 - 19:28:55

hallo
ik heb een vochtigheids meter en apparaat gekocht en besteld voor mijn neophenas .
nu is het zo alle vogels staan binnen in de kamer in kweek kooien .

de kamer heeft een temperatuur van 19 graden en de vochtigheidsmeter staat op 51 nu .
wat is de ideale vochtigheids graad voor neophenas en grasparkieten daar ze allebij in dezelfde kamer staan


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-05-19 - 21:03:58

15 tot 16 graden is warm genoeg.
De luchtvochtigheid is het beste wanneer het tussen de 60 en 70% ligt.

Marcel


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-05-20 - 12:44:26

de temperatuur in de kamer blijft op 19 graden hangen en de vochtigheidsmeter is nu iets boven de 60
dus ik mag aannemen dat dit heel goed is dan laugh :D


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-22 - 23:32:34

Ik lees dat wel meer over de vochtigheidgraad. Maar ik begrijp nog niet helemaal wat het doel daarmee is.Heeft dat alleen te maken met het broeden?
En hoe zit dat dan als je de vogels buiten houd. Mooi droog en zonnig weer. Dan kan je toch niet de hele dag de plamtenspuit op de kooi zetten!!.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-24 - 08:53:31

Dat heeft vooral te maken met het uitkomen van de eieren. Waarbij de luchtvochtigheid niet te laag mag zijn, maar en dat wordt wel eens vergeten, zeker ook niet te hoog.
Inderdaad in een buitenvoliere is dat niet te controleren, maar zeker met kleine vogels kweken veel mensen binnen waardoor ze desgewenst het hele jaar door kweekomstandigheden kunnen realiseren (warmte/luchtvochtigheid).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede