Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel griep virus 2005/2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-03 - 11:23:15

Misschien een hele domme vraag hoor, maar ik kon een antwoord hier zo gauw niet vinden.

Ben je nu verplicht in te enten, of niet?


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-03-03 - 11:43:42

Sarell, nee


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-03 - 13:24:19

Zoals het er nu naar uitziet mogen eigenaren van hobby-dieren kiezen, ophokken/afschermen of enten.
Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-03 - 20:32:55

quote
Natasja: ik zit met precies hetzelfde dilemma. Als ze weer naar buiten kunnen hebben ze bij mij wel direct minstens 15 vierkante meter uitloop (met z'n viertjes), Als ik een deel ga overkappen, wordt dat toch vele malen minder


Johan mijn ren is ongeveer van de zelfde grote maar gelukkig zo gebouwd dat overkappen niet zo'n heel groot probleem zou moeten worden ( al moeten er wel wat coniferen gaan sneuvelen )

Ik denk dat ik toch voor het overkappen ga .. waar neig jij naar toe met je beslissing ?



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 20:41:41

Zijn de eieren van geente vogels veilig?

En de eieren van niet geente vogels waarvan later blijkt dat ze besmet zijn?

Blijven de vogels drager die een besmetting overleeft hebben?

Zijn hangbuikzwijnen die veel bij dierparkjes en kinderboerderijen vertoeven in het gezelschap met kippen extra risicovol?

Varkensboeren mogen op dit moment geen kippen in de buurt hebben.

Ruud



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-03 - 23:17:10

Ik hoorde vandaag dat in Haltern, Duitsland(60km van winterswijk NL) de varkenspest is uitgebroken!

Het lijkt wel of al die rotzooi moedwillig wordt uitgezet!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-04 - 08:24:43

varkens schijnen dieren te zijn die alle ziektes kunnen opnemen van zowel de mens als van een dier.
zonder er zelf verder ziek van te worden.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-04 - 11:48:08

De bioindustrie eist zijn tol. Jarenlang zijn dieren gebruikt als fokmachines, volgens mij begint de natuur nu terug te slaan.
Gezonde dieren hebben voldoende weerstand, maar ja, die groeien "te langzaam". sad :(


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-04 - 13:37:23

ik denk dat je hier een hele grote kern van waardheid aanhaalt, Tonnl!

In het BSE verhaal hoorde je ook regelmatig van vaak de wat oudere veehouders dat er vroeger op een bedrijfje een of enkele koeien doodgingen en dan was het verder afgelopen, want het overige vee kreeg er niets van.

Ik hoef verder niet uit te leggen hoe het er tegenwoordig aan toe gaat.





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-06 - 09:04:21

quote
zebraonline
Website Member
Posts :25

Website Member
2006-03-06 - 00:25:20 send message to zebraonline
De vogelgriep is hier nog niet maar zorgt nu al voor de vogels voor vele slachtoffers...

Door het import en export verbod en de ophokplicht zijn er 'mensen' die hun vogels gewoon loslaten of zelfs afmaken...
Vooral de kleinere en/of goedkopere soorten zijn het slachtoffer...

Hier in de buurt hebben ze al in het park moeten jagen op losgelaten vogels en kennisen van mij met veel vogelleifhebbers in de buurt signaleren allerlei tropische vogels in hun tuin...losgelaten dus omdat niemand ze meer moet hebben...

Het ergste heb ik echter vrijdag gehoord van een collegakweker...die wist mij te vertellen dat een kweker al zijn overtollige jonge vogels gewoon afgemaakt had omdat ze niet geschikt waren voor tentoonstellingen en hij ze niet verkocht kreeg...meer dan 100stuks de vuilbak in...

Een ander gevolg van de ophokplicht is dat sommige soorten elkaar gaan afmaken door de beperkte ruimte en op langere termijn de ziektes die zullen uitbreken onder het pluimvee door het grote aantal op een te kleine ruimte...

Ik kan niet begrijpen dat dierenrechtenorganisaties gewoon hun ogen dicht houden in gans deze overdreven vogelgriepcrisis...getuigd in mijn ogen van lafheid...


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-06 - 09:12:25

quote

Ik kan niet begrijpen dat dierenrechtenorganisaties gewoon hun ogen dicht houden in gans deze overdreven vogelgriepcrisis...getuigd in mijn ogen van lafheid...


Die maken zich daar zeker wel druk over (bijvoorbeeld wakker dier, maar ook de dierenbescherming).
Overigens, iedereen heeft dit ook wel aan zien komen en bijvoorbeeld genoemde kweker had dan wat minder vogeltjes kunnen kweken, of zorgen dat hij daar een fatsoenlijke ruimte voor had.
Ik ga mijn kippenhuisvesting ook wat aanpassen en vervolgens bekijken of ik wil enten. Nu in het binnenhok gaan de laagste in de rangorde van mijn kippen er aan onder door (4 kriel op 1 vierkante meter).


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-06 - 13:32:30

Nou wij gaan morgen de golfplaten ophalen en dan hoop ik aan het einde van de week overkapt te zijn , maar 1 vraagje nog ..

al vermoed ik dat ik het antwoord eigenlijk al weet..

Mijn ren is aan de zijkant zo'n 1.20 hoog ( gaas ) maar de overkapping houd van zeg maar plafond tot zijkant een open ruimte van ong. 60 vrij dus open , mag dat of ben je verplicht geheel dicht te zijn ?

ik vermoed dat het helemaal dicht moet zijn maar hoop van niet want ik vind het juist prettig gewoon op het hek te kunnen leunen en vrij zonder gaas de ren te kunnen inkijken.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-06 - 16:42:56

Onder afschermen wordt verstaan het contact tussen pluimvee en (uitwerpselen van) wilde vogels zoveel mogelijk te voorkomen.
Gedeeltelijk afdekken zal daar niet aan voldoen vrees ik.
Ik las overigens vandaag dat in Haarlem al twee nandoes geënt zijn en dat dat over een paar weken nog eens moet. De entstof is dus al voorhanden?
En moet dat twee keer?
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-06 - 16:48:13

Inenten moet inderdaad twee keer, ik heb gehoord dat enten in de loop van deze week feitelijk kan gebeuren.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-06 - 16:59:04

Natasja,

Het probleem als je het open laat tussen dak en draad, er inderdaad toch vogels bij jouw vogels kunnen komen.

Je zou hier dan misschien iets van nylongaas, of die draad die ze ook over vijvers spannen, tussen kunnen spannen dat makkelijk weg te nemen is.

Je moet aardig inventief worden op deze manier.

wink ;) Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede