Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel griep virus 2005/2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-06 - 17:51:06

ja en je krijgt er aardig lelijke bouwsels van op die manier ... en mijn ren was juist zo mooi ..

Nouja dan ga ik voor een tijdjelijke afsluiting van die 60 cm. in de hoop dit jaar meer onafgeschermd door te komen als in een bunker wink ;)



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-06 - 18:38:35

Net even "mijn" dierenarts gebeld, hij weet nog niet wanneer hij het vaccin binnenkrijgt; "kan nog wel weken duren"....
Iemand al andere ervaringen?
Ton.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-07 - 19:27:29

Terwijl de wereld in rep en roer is omtrent de vogelgriep, er allerlei maatregelen adviezen en dergelijke door het ministerie worden afgegeven en terwijl in de ons omringende landen al talloze meldingen van vastgestelde gevallen van vogelgriep worden gedaan, blijf je je eens en te meer verbazen over de bureaucratische maatschappij die Nederland heet.

Van vrschillende kanten hoor ik dat instanties niet of op z'n minst niet adequaat reageren op meldingen van dode vogels.
Ok je kunt niet op elk dood vogeltje afrennen, maar als er dode (grote) watervogels worden gevonden mag je toch enig actie verwachten.
Zo niet van 'ons aller' AID.
Men neemt de melding wel aan maar er wordt geen adequate actie ondernomen met als gevolg dat de betreffende dode vogels worden aangevreten door
andere diersoorten.
Ander gevolg is dat 'veldmensen' maar geen meldingen meer gaan doen!

Dit kan natuurlijk tot gevaarlijke situaties leiden.
Zijn ze nu zo druk met kipjes zoeken bij particulieren?

triest!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-07 - 23:10:24

SBS programma Hart van Nederland meldt zojuist dat de dierenbescherming op grote schaal voor het werk van de AID opdraaid.
Overleg op niveau heeft vandaag weinig opgeleverd.
Het is zoals eigenlijk altijd weer eens een kwestie van geld.
De AID heeft niet voldoende mankracht en voertuigen om verdachte kadavers op een redelijke, lees veilige termijn, op te halen.

Den Haag levert blijkbaar weer half werk dus!

Men zadelt op straffe van niet mis te verstane geldelijke boetes zowel bedrijven als particulieren op met allerlei maatregelen, maar voert haar eigen taken op onverantwoorde wijze uit.

We zien nu dus dat dode (aan de AID gemeldde) watervogels dagenlang blijven liggen en door diverse aaseters worden aangevreten en verplaatst.

Dit tekent wel schril af tegen het feit dat de eerste bekeuringen al zijn uitgedeeld aan mensen met een paar eendjes die niet overdekt gehuisvest zitten!

P.S. enkele dierenambulances zijn inmiddels gestopt met het uitvoeren van de taken van de overheid.(AID)
Het ophalen van dode en zieke vogels zorgt voor onrust onder de vrijwilligers. Die onrust lijkt mij terecht zeker als je bedenkt dat door geldgebrek ook nog eens tekorten aan beschermende kleding e.d. ontstaan.
Daarnaast weet de Dierenbescherming niet waar ze met alle kadavers naar toe moeten, want het blijkt dat de AID ze pas na enkele dagen op haalt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 16:01:38

overigens net gelezen op de telegraaf dat de duiven vanaf volgende week weer buiten mogen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/34832721/Duiven_mogen_weer_naar_buiten.html


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 16:02:34

pffffttt belachelijk eigenlijk dat mijn dieren dan niet buiten mogen in eigen tuin nog wel ..


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-08 - 16:21:10

Vanochtend mijn lelijke bouwsel provisorisch afgemaakt, dan hebben ze wat meer ruimte. Nu nog peinzen hoe dat op de langere termijn moet, er vanuit gaande dat dat ophokken de komende paar jaar elk voor- en najaar wel terug zal komen...


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 16:45:35

ja daar ga ik inderdaad ook van uit Johan vandaar hier ook de keuze gemaakt voor een permanente overkapping , dan hoop ik meteen van al het gedoe af te zijn .

beetje gelukt met jouw overkapping ?
Ik had het geluk gratis een 20tal golfplaten te kunnen krijgen en balken , hopenlijk heb jij ook een beetje geluk gehad


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 17:22:43

*ahum* nouja net eenbekeuring van 75,- euro gekregen omdat de verlichting van de aanhanger waar de golfplaten mee werden opgehaald niet in orde was .. dus zo ver het stukje geluk wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-08 - 18:55:20

Soms zit het mee, soms zit het tegen.... razz :p
In elk geval zitten je kippen binnenkort veilig.
Ton.


jora
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-03-08 - 23:08:03

Hallo allemaal,

Ik werk zelf bij een dierenkliniek.
Ik zie dat er nog veel vragen zijn over de entingen.
Het is zo dat alle dierenartsen moeten wachten op de fabrikant, deze heeft maar enkele vaccinaties op voorraad. Het duurt deze even voor deze gemaakt zijn. Ook moeten alle geente vogels worden geregistreerd. Dit papierwerk moet allemaal nog klaargemaakt worden.
Het enten zal daarom ook flink prijzig worden.
Wat er eigenlijk gebeurt met enten is dat al je vogels, behalve 1! worden geprikt. Deze ene vogel is de verklikker. Als deze ziek wordt, dan wordt deze vogel afgemaakt en onderzocht. Blijkt deze vogel iets te hebben dan worden alle vogels geruimd. Ook de geente!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-09 - 00:35:43

Dank voor de informatie Jora.
Ik heb twee kwartels, mag ik er dan maar 1 laten enten? Dan kan ik toch daarna naar een andere dierenarts en het andersom laten doen? Of zie ik dat nou verkeerd?
Ruimen laat ik ze nooit, dan zijn ze wel tijdelijk ontsnapt of zo...
Ton.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-09 - 00:40:47

Ik verneem uit verschillende bronnen dat sommige steden en gemeenten begonnen zijn met inventaris van alle pluimvee en vogels...ik ruik hier eventueel 'ruimingsmethodes' in mocht de vogelgriep escaleren...dus iedereen zijn verstand gebruiken en niks invullen op die formulieren...


jora
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-03-09 - 20:12:54

Hey Tonnl,

Het klopt dat je dan maar 1 kwartel kan laten enten. Je moet dan namelijk registratieformulieren invullen.
En zoals het nu lijkt wordt het zelfs twee keer enten. Deze week hoor ik meer en zal dat hier neer zetten! groetjes


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-09 - 22:52:07

Het blijkt inmiddels dat op diverse plaatsen in Nederland vogels in de natuur worden uitgezet.
Er worden vogels van diverse pluimage kippen siereenden en ganzen aangetroffen in het vrije veld en nog erger ook in natuurgebieden.


DIT IS NIMMER DE GOEDE WEG EN KAN EEN AVERECHTS EFFECT HEBBEN OP DE GEHELE LIEFHEBBERIJ!

Deze dieren hebben in de eerste plaats weinig overlevingskansen en zullen bovendien worden uitgevangen, lees geschoten!

In de meeste gevallen zijn de ringen op al dan niet sympathieke wijze verwijderd, zodat de eigenaar of kweker niet danwel zeer moeilijk kan worden getraceerd.

Het heeft er alle schijn van dat dit een paniekreactie als rechtstreeks gevolg van de actuele vogelgriepsituatie betreft, waarbij betreffende eigenaren zich afkeurenswaardige wijze onttrekken aan hun verantwoordelijkheden.

DIT IS GEEN RECLAME VOOR ONZE GEZAMELIJKE HOBBY!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede