Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel griep virus 2005/2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-02-23 - 11:49:30

quote
Eddykuipers
2006-02-16 - 20:17:14 -
--------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen, de minister heeft nu besloten om in verband met de dreigende vogelgriep dat alle pluimvee nu per direct moet worden afgeschermd van de `wilde vogels`.
Op welke manieren proberen jullie je vogels af te schermen?
Ik heb bijvoorbeeld nu een alluminium voliere, waar je dus moeilijk iets aanvast boort.



supervalk007
2006-02-16 - 20:29:53 -
--------------------------------------------------------------------------------
Als je de mogelijkheid hebt probeer de voliere te overkappen. Het gaat er vooral om dat er géén ontlasting van overvliegende vogels in de voliere terecht kan komen.

Succes, Martin


johanblok
2006-02-16 - 20:34:47 -
--------------------------------------------------------------------------------
Het hoeft alleen bij pluimvee e.d., je zou een zeil over de voliere kunne leggen, vastbinden aan het gaas, over verzwaren met wat stenen of zo.


adriolo
2006-02-16 - 20:38:44 -
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb de kippen uit de tuin gehaald en de parkieten vergast met vier sussex-kippen, gaat goed !( mijn parkieten zitten in de voliere die onder de overkapping is geplaatst)ze keken wel wat dom, maar ze werden toch welkom geheten.


Eddykuipers
2006-02-16 - 20:54:14 -
--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

O ja , even voor de volledigheid, in mijn voliere zitten parkieten, dus als je er direct een kleed op leg knagen ze er gaten in. Bovendien wordt het dan zo donker....



tonnl
2006-02-16 - 23:32:59 -
--------------------------------------------------------------------------------
Bij iedere bouwmarkt is plastic bouwzeil te koop, ook transparant. Als je dat op latten niet, en dat geheel leg je over de volière ben je klaar. Dan zit er een beetje afstand tussen het plastic en het gaas. Wel de latten vastzetten ivm wegwaaien.
Ton.



bert1974
2006-02-17 - 05:21:51 -
--------------------------------------------------------------------------------
of je neemt polycarbonaat platen voor over de voliere, laat ik er nu per ongeluk nog een partij te ruil hebben!!


Eddykuipers
2006-02-17 - 16:47:06 -
--------------------------------------------------------------------------------
He Bert, dit zijn toch van die doorzichtige platen?
Wat heb je nodig voor de ruil? Hoeveel en hoe groot zijn ze?



lennard
2006-02-17 - 17:12:57 -
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb er ook een dak op voor alleen in de winter van de zomer haal ik het er weer af.Wel een beetje werk maarjah leuk om te doen


Dinkie
2006-02-17 - 23:25:32 -
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn kippen lopen los door een deel van de tuin alleen afgeschermd door een laag stukje gaas.
Ik heb mij suf geprakiseerd hoe ik het moest oplossen ook omdat daar veel bomen en struiken staan. Maar ik heb de oplossing drie party tenten aan elkaar gekoppeld ook de zijkanten zijn dicht te maken en aan de voorkant een net.
Mijn Brama's gaan dus kamperen.



Eddykuipers
2006-02-19 - 14:09:17 -
--------------------------------------------------------------------------------
He Dinky heb je al gedacht aan een kampeerplek voor je kippen met een Kip-caravan?


Dinkie
2006-02-19 - 23:35:43 -
--------------------------------------------------------------------------------
Nee het is en blijft een tuinparty.
De kinderen hebben er al wel feestverlichting in aangebracht lampionnen en zo.
Het staat nog leuk ook maar feestbeesten zijn het toch niet, ze zijn meer van het vroeg op stok type.
Ik krijg zo'n kipcaravan ook niet door de garage.


tonnl
2006-02-20 - 18:27:25 -
--------------------------------------------------------------------------------
Het bestaande verbod voor markten, tentoonstellingen, shows en dergelijke met (sier)pluimvee, loopvogels of postduiven wordt aangescherpt. Dit verbod gaat met ingang van 20 februari a.s. ook gelden voor alle soorten duiven. Er zijn vanaf deze datum alleen nog tentoonstellingen toegestaan voor siervogels (zoals zangvogels), maar deze mogen echter alleen nog binnen plaatsvinden.


broto
2006-02-20 - 18:34:22 -
--------------------------------------------------------------------------------

quote
“Ik krijg zo'n kipcaravan ook niet door de garage. “

Ja je moet er wel wat voor doen he
Neem is een wat grotere aanloop

Henk


zebraonline
2006-02-21 - 20:02:57 -
--------------------------------------------------------------------------------
Vogelgriepwaarheid

Keer op keer verschijnen er in de media berichten over de vogelgriep met onjuiste beweringen, die daarna door anderen, zelfs ministers, worden overgenomen.
De wetenschappelijk bewezen feiten zijn, dat vogelgriep niet door trekvogels wordt overgebracht, maar wel door wegtransport (het virus heeft een rijbewijs!). Dat een virusinfectie doodloopt bij kleine concentraties dieren, maar in stallen met duizenden industriedieren met minder weerstand snel tot catastrofes leidt.
Evenmin kan H5N1 muteren tot een voor mensen gevaarlijke variant, daar de samenstelling van H5 zich daar niet voor leent. Het hoeft echter niet te muteren om voor de mens levensgevaarlijk te zijn. Zodra het in varkens terecht komt kan het met andere griepvirussen samengaan tot een nieuw mensenvirus wat wel een pandemie kan veroorzaken. H5N1 kan echter pas in varkens terechtkomen wanneer het zich heeft kunnen vermenigvuldigen in een stal met industriepluimvee.
De aktie van Wakker Dier, wat men daar ook van moge vinden, is er slechts op gericht het aantal dieren in de 'virusfabrieken' van de bio-industrie te verminderen. Minder dieren eten betekent minder industriedieren en dus ook minder risico.
Het non-vaccinatiebeleid is slechts een commercieel instrument om handelsoorlogen te beslechten. Het zijn juist de bio-industrie en onderzoekslaboratoria die om commerciële belangen veilig te stellen inspelen op de angst onder de bevolking voor een pandemie. Ophok- en afdekverplichtingen voor loslopend pluimvee zijn volstrekt onnodig en veroorzaken veel dierenleed. Elk risico kan slechts worden uitgesloten door de tientallen miljoenen industriedieren te vaccineren!

Namens de Nederlandse Pluimvee Sociëteit,
Ing. J.Ringnalda.
Ringnalda@avicultura.net
0655842432


BJ
2006-02-21 - 21:16:17 -
--------------------------------------------------------------------------------
Dat klinkt inderdaad heel anders dan wat we meestal horen... Misschien ben ik wat sceptisch, maar 't is meer dat ik 't zeker wil weten:
Door wie is dat wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd (mbt die trekvogels)? Het blijkt toch dat die zieke dieren zich voornamelijk bevonden op trekvogelplaatsen? Het lijkt mij trouwens logisch, dat zo'n virus ook door uitwerpselen overgebracht wordt. Dus toch maar wel ophokken...??

bert1974
2006-02-22 - 05:41:35 -
--------------------------------------------------------------------------------
ze moeten gewoon de medicamenten gaan verstrekken. als hiermee alles word opgelost teminste.
ik vind het idioot dat dit eerst door de eu moet worden besloten.
laat ze die hele eu maar eens opdoeken, dan zijn we teminste weer baas in eigen land.

ik ben nederlander geen europiaan.

groeten bert


Niltava
2006-02-22 - 09:34:56 -
--------------------------------------------------------------------------------
We verdienen allemaal van de export. Dat deden we allang voordat de EU bestond.
Volgens mij is er geen manier meer om onder vaccinatie te ontkomen. De trekvogels zijn nu inmiddels hier en trekken straks verder. Ze hebben dan mogelijk vogels in al de landen op hun trekroute kunnen besmetten. De landen hebben dus in potentie het vogelgriepvirus onder zich. Dus de kans op besmetting blijft. En vroeger of later komt het ook op een bedrijf of bij de hobbykwekers.
Aangezien de vogels van overal, wel in contact komen met vogels elders lijkt me het een kwestie van tijd of ook de Uk, VS etc hebben het ook en kunnen we vaccineren.
Voor die tijd houden de exporterende(en importerende) landen de schijn op dat het te bedwingen is.
Daar was nog een mogelijkheid op toen het tot een gedeelte van Azië beperkt was gebleven.


Eddykuipers
2006-02-22 - 17:18:16 -
--------------------------------------------------------------------------------
Laten we het wel bij het onderwerp houden,
ik heb inmiddels wel een stuk afdekzeil gebruikt en nog wat doorzichtige golfplaten.



Niltava
2006-02-22 - 17:47:39 -
--------------------------------------------------------------------------------

quote
“Laten we het wel bij het onderwerp houden, “

??


dooren
2006-02-22 - 18:24:21 -
--------------------------------------------------------------------------------
Het afdekken is overdreven, je trapt ergens met je klompen in ontlasting van een besmette wilde vogel om vervolgens van geen kwaadbewust het te introduceren in de voliere.

Vogelontlasting komt niet alleen van boven maar wordt ook horizontaal verspreid door derden.

Bovendien zullen vroeg of laat altijd vogels dit virus gaan overleven en resistent worden of wellicht drager voor het leven.

Dan zou je dus de rest van je leven de vogels af moeten schermen met zeilen e.d. Dit komt de gezondheid en welzijn ook niet tengoede.

Dus gewoon enten, en wachten tot een nieuwe variant opduikt. Dan begint het circus weer opnieuw.
Gert



bert1974
2006-02-22 - 20:23:31 -
--------------------------------------------------------------------------------
als je wil afdekken dan zul je ook de zijkanten moeten dicht maken. als een vogel over je hok vliegt, en hij poept dan valt dit niet loodrecht naar beneden. dit zal zijwaarts/schuin naar beneden komen en dan als nog in je voliere liggen.

ik hoop dat dit dicht genoeg bij het onderwerp is.

groeten bert


dijkkamp
2006-02-23 - 00:33:25 -
Quote:
“dit zal zijwaarts/schuin naar beneden komen en dan als nog in je voliere liggen. “

Quote:
“ik hoop dat dit dicht genoeg bij het onderwerp is. “

alshet binnen ligt in de ren ligt dan is het dicht genoeg bij het onderwerp


Pionara.nl
2006-02-23 - 01:17:43 -
--------------------------------------------------------------------------------
Bert heeft toch gelijk.
Het is toch van de zotte dat een door de nl's democratisch gekozen minister die wil enten eerst aan een buitelandse raad moet gaan vragen of ie dat in zijn eigen land mag doen.
Het hele probleem speelt al ruim een jaar. Nu is er uiteindelijk beslist dat ze mogen enten EN DAN DUURT HET NOG 3 WEKEN VOORDAT ZE ALLE ENTSTOF HEBBEN.
Leg mij dat nou eens uit.


jani
2006-02-23 - 06:45:51 -
--------------------------------------------------------------------------------
En wat denken julie dan van onze belgische ministers,Nederland mag vaccineren ,Fankrijk ook en wij Belgen zitten er tussen in,maar gaan nog effen afwachten,tot het kalf verdronken is.
Je moet daarom 5 regeringen hebben.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-02-23 - 14:10:38

ha wel zo overzichtelijk inderdaad ! happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-24 - 07:22:03

dat je in belgie niet mag enten is toch ook idioot.
dit noem je met twee maten meten.
wat voor de een geld hoort voor de ander ook te gelden.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-24 - 09:23:34

Tja, dat komt omdat jullie minister er helaas niet omgevraagd heeft... en dat komt weer omdat Belgie recentelijk nog geen uitbraak heeft meegemaakt zoals Nederland. Door schade en schande wordt men wijs (en regelt het dan nog veel te laat, maar beter laat dan nooit). Ik zou zeggen spoor hem eens aan..
Vraag je kippen eens om hem per sms met acties te dreigen, heb ik ook gedaan, en zoals je weet, binnen enkele dagen was het geregeld laugh :D
Mijn kippetjes worden straks geent en hebben dan weer een fatsoenlijk leven. Het enige nadeel is: als er geruimd moet worden, weten ze je te vinden... En tja, ik vind ruimen (of beter gezegd afmaken) alleen acceptabel als je al het mogelijke geprobeerd hebt, en al het mogelijke betekent dat je in ieder geval alles verplicht hebt laten vaccineren.
Ik heb het idee dat deze minister dat ook wel zou willen, maar dat de lieden met euro's op poten er simpelweg nog niet rijp voor zijn en hij dat daarom nog niet voor elkaar kan krijgen.

En tja, ik vind het werkelijk absurd en ten hemel schreiend als ingeente en gezonde hobbykippen het loodje moeten leggen vanwege de economische belangen van de dierenmishandeling in de bioindustrie.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-02-24 - 16:16:05

maar eh .. eigenlijk op zich ook best een rare actie te noemen ..

nu weet iedereen bijvoorbeeld dat kippen opgehokt moeten worden en indien ze dat niet zijn dan word dat vaak gemeld door buren etc. straks is die controlle er dus helemaal niet meer want buren kunnen niet zien of een kip is geent ..

Er zullen veel mensen zijn denk ik die niet gaan enten maar wel weer hun dieren buiten vrij laten loslopen , aantonen dat bruine Klara niet bruine wilhelmina is gaat tenslotte niet echt


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-02-24 - 16:23:05

Hoi Natasja

Ik heb begrepen dat ingeënte dieren een ring om kregen , zodat het zichtbaar is welk dier geënt is!

Groeten Hannie


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-24 - 18:42:09

en laat ik er ook nooit achter komen dat mijn buren hier over een telefoontje gaan plegen.
als ze iets willen weten kunnen ze ja simpel genoeg bij me aan de deur komen.
en als ze daar geen lef voor hebben maar wel om hun eigen buren aan te brengen.
dan zijn ze met mij nog lang niet klaar.
als ik ergens een hekel aan heb is dat wel achterbaks gedrag.

groeten bert


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-02-24 - 19:42:48

Hey Bert,

Ik kan me voorstellen dat sommige buren elders hun burgerplichten vervullen dan aan het adres van wetsovertreders. Sommige mensen maken zulk een intolerante, niets accepterende en agressieve indruk, dat het niet verstandig lijkt dergelijke personen te benaderen.
Een agressieve hond benader je ook via zijn/haar meerdere.
Als het resultaat het gewenste is, dan is wijsheid soms niet voor iedereen te begrijpen.

Gerrit


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-02-25 - 01:24:17

Nou Bert je zal het geloven of niet maar op maandag 20 feb. las ik elders op internet al van iemand de vraag waar je kan melden dat kippen nog niet opgehokt zitten want een buurman had ze nog vrij rond lopen ..

dus helaas het gebeurd toch op zo'n "anonieme" manier

Nouja voor het bedrag wat ik gehoord heb van 150 euro mogen die ringen wel van goud zijn met diamantjes wink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-25 - 07:30:17

ik snap best dat je je eigen verandwoordelijkhijd
moet nemen. en dat als je een toompje kippen hebt lopen dat je die dan in een hok doet.
maar als je net als een goede kennis van mij een hele grote vijver achter thuis hebt met verschillende soorten sier eenden en zwanen[zwarte] en ganzen. om deze op te hokken is geen probleem.
maar als je dan bedenkt dat het broedseizoen hiervoor al een beetje op gang komt, dan moet je ze niet bij elkaar opsluiten.
meer als de helft zal sterven binnen twee weken.
en dan heb je ook nog soorten die niet alleen op het land kunnen leven die moeten iedere dag een paar uur op het water anders gaan ze dood.

dan kan ik me best voor stellen dat je dan de regeltjes een beetje aan je laars lapt.
je moet niet vergeten dat dit een levens werk is wat je niet zomaar opbouwt zoiets duurt jaren voor dat je dit bij elkaar hebt.
mijn kennis heeft het wel zo voor elkaar dat hij het meeste al onderdak heeft door ze ook her en der bij anderen onder te brengen, en voor de andere vogels is hij druk aan het bouwen.
maar dat kan niet iedereen.
en als je dan door de buren op zo een manier word verlinkt terwijl je dan je best doet.
dan vind ik dat een achterbakse streek.
laat ze daan eerst even vragen waarom hij nog niet heeft opgehokt.

groeten bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-25 - 07:34:05

vergeten te vermelden.
hij heeft de dieren al naar andere plekken gebracht voor de ophok plicht.

groeten bert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-02-25 - 10:50:43

ja begrijpelik maar aan de andere kant ..

Veel mensen zijn gewoon heel erg bang voor de vogelgriep en weten er het fijne niet van , die kiezen voor zekerheid en eerlijk is eerlijk .. de ophokplicht is een plicht en geen advies ..



paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-02-25 - 11:22:25



slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-03-01 - 11:11:57

ik weet dat velen van jullie wilgen takken geven kijk hier wel mee uit kan gevaarlijk zijn op dit moment.


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-03-01 - 14:56:34

OPhokplicht, controle door politie hmmm
a, hebben die niets beters te doen.
b, tot aan de voordeur en niet verder
c, mijn moeder heeft me altijd geleerd van niet met vreemden om te gaan.
d, als meneer agent dan toch persé binnen wil dan mag hij zich eerst volledig ontsmetten.
e, toon mij dat huiszoekingsbevel.

of, ha meneer komt helpen gaas en netten spannen.
Meneer agent , kunt u mij vertellen wie dit allemaal gaat betalen, is dit fiscaal aftrekbaar.
Oh voor ik het vergeet, bij ons in de gemeente kwamen ze gisteren reeds al met een inventarisatie lijst op deproppen. BIG BROTHER is watching you. Dit gaat me echt te ver. Wat er zich in mijn tuin van eenden en ganzen en kromsnavels bevind daar heb ik aalleen uitstaans mee. Vadertje staat heeft in mijn privé leven niet te zoeken.
Oke , die vogelgriep is een serieuze kwestie, maar misschien begint volgend winter het spelletje van ophokken en daarna terug uitlaten weer opnieuw. k'zou zeggen vaccineren die hobby dieren.
Nog dit aan minister Demotte, dat hij eerst es leert zijn handen vuil te maken vooraleer hij mij en vele anderen de les wil spellen.
Mvg Pastis




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede