Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Klacht geluidshinder vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Klacht geluidshinder vogels
koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-05-22 - 21:08:20 send message to koenders

Hoe hier mee om te gaan "klacht terecht of onterecht".Wat zegt de wet hierover.Is er iemand die hiermee al onaangename ervaring mee heeft opgedaan.


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2005-05-22 - 22:46:27 send message to Zonnetje

Ik heb edelpapegaaien en de milleu controleur al op bezoek gehad.Met 2 man een hele week geluidsmetingen gedaan .Er is geen overlast aangetoond maar wel piekgeluiden van 67 decibel.Moet wel bepaalde maatregelen in acht houden.Dit heb ik zelf voorgesteld.Vogels mogen om 9.30.u open en sávonds om 19.30 weer naar binnen.By constant lawaai vogels naar binnen.By het minste geringste belt deze buurvrouw de gemeente.Een advies wil ik je geven ;Hou zef een lyst by wanneer jouw vogels buiten zitten en lawaai maken.En stel niet meteen goed willende maatregelen voor want de gemeente legt je daar op vast.Wanneer er echt overlast aangetoond wordt moet je maatregelen nemen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-23 - 10:26:36 send message to johanblok

Het rare is dat mensen kennelijk wel kunnen gaan klagen zodat je een milieucontroleur op je dak krijgt als het om piekgeluiden van dieren gaat, terwijl dat bij kinderen, die dit niveau toch ook echt wel halen, niet het geval is. Om over rondscheurende scooters, brommers en auto's nog maar te zwijgen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-23 - 10:30:46 send message to johanblok

Rondom geluid heb ik nog vervelende ervaringen opgedaan, wel houd ik rekening mee met het feit of ik zelf nog een beetje kan slapen als ze s'ochtends om 6 uur aan de gang gaan.
Ik heb wel een keer de LID aan de deur gehad, door een tip van iemand, kennelijk te laf om zelf iets te zeggen, op mijn dak gestuurd.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-23 - 11:23:48 send message to CHEETAH

Wat is de LID??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-23 - 12:08:50 send message to ParkietenPeter

Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming.
http://www.dierenbescherming.nl/content.php?gid=2&pid=1


hobby kweker
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-05-23 - 12:32:07 send message to hobby kweker

als ik jou was kocht ik de grootste schreeuwers die er bestaan :P

gr. hobby kweker


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-05-23 - 16:39:13 send message to BONTEBOER

sad :(BIJ EEN KENNIS VAN MIJ ZIJN ZE OOK GEWEEST
ER IS OVERDAG NIETS AANTEDOEN AL GILLEN ZE DE HELE DAG VERTELDE MIJNHEER VAN DE GEMEENTE
JE HEB MENSEN DIE OVERAL LAST VAN HEBBEN razz :p
ALEX


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-23 - 19:35:52 send message to paccie

dat heb je goed een kennis van mij had 60 engelse grasparkieten heeft toen ook de gemeente op berzoek gehad en moest halveren hoewel er geen overlast aangetoont was maar voor de lieve vrede heeft ie er toch de helft opgeruimd en na een paar jaar alles en hij heeft toen roodruggen aangeschaft


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-05-23 - 20:39:46 send message to leekgloster

In mijn vergunning heb ik laten opnemen dat ik verschillende soorten vogels houd.
De aanvraag voor deze vergunning heeft in de krant gestaan en daar stond bijgeschreven dat wanneer er personen waren die hier op tegen waren een bezwaarschrift konden indienen.
Hierop heeft niemand een bezwaarschrift ingediend en zo kan men dus nu ook niet gaan klagen omdat ze het wisten.
Wel heeft eens de achterbuurvrouw geklaagd over mijn duiven(vredesduiven) dat deze zoveel lawaai maakten.
Maar wat bleek nu dat niet mijn duiven maar de houtduiven op het dak zoveel lawaai maakten en daar had zij last van.
Verder heb ik nog nooit klachten gehad.
De buren vinden het zelfs gezellig als de rosella's uit volle borst staan te fluiten.

Marcel


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-05-23 - 21:20:38 send message to goffini

quote
ER IS OVERDAG NIETS AANTEDOEN AL GILLEN ZE DE HELE DAG VERTELDE MIJNHEER VAN DE GEMEENTE


Dat is dan per gemeente verschillend.
voordat ik begon heb ik het bij de gemeente nagevraagd en die zeiden dat als er iemand last van had dat het dan mijn probleem is en dat ik er wat aan moet doen. Al klaagden ze maar over een kwartier geluidsoverlast.
Gelukkig nooit last gehad.
Kreeg ook wel de opmerking erbij dat er tegenwoordig overal over geklaagd word.(quote-politie amersfoort)

Ik dacht dat wij in een tolerant land woonden , maar dat is dan alleen als we geen last van iets of iemand ondervinden.
Denk ook dat het komt doordat er in grote delen van NL veels te kort op elkaar gebouwd word en dat de irritatie-grens sneller bereikt is. Nu wonen we landelijker en hier is iedereen veel toleranter.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-05-23 - 21:36:15 send message to leekgloster

Zolang je in de vergunning staan hebt dat je verschillende soorten vogels houdt is e niets aan te doen.
De buren of andere omwonenden hadden nl een bezwaarschrift kunnen indienen tegen je bouwplannen.
Hebben ze dit niet gedaan hebben geen poot om op te staan.

Marcel


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-05-23 - 22:33:11 send message to tjeppe

hoe zou dit zitten in belgie ?
ik heb wel geen last van buren(de dichtste woont 100 meter van me ) .
maar zou toch graag eens weten hoe het zit in belgie .


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-23 - 22:54:11 send message to Chow

In mijn gemeente heb je geen bouwvergunning nodig zolang de voliere minder dan 25% van het totale achtererf is. In mijn geval is dit zo dus wat kan ik dan doen met klachten?? De buren direkt naast me hebben geen bezwaar maar wat als de buren verderop gaan klagen??


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-05-24 - 00:13:49 send message to dijkkamp

even voor de duidelijkheid een bouwvergunning wordt verleend voor het gebouw en niet voor wat er in plaats vind daar voor is een mileu vergunning(vroeger hinderwet)als je met de bouw vergunning aangeeft div. vogels en niemand maakt bezwaar tegen deze vergunning geeft geen enkele garantie wat betreft het niet sucses vol klagen wat betreft overlast b.v. als je er vogels indoet die de hele dag schreewen/krijsen en het geluid komt b.v. boven de 80 decibel dan kun je de vogels opruimen of in iedere geval je moet maatregelen nemen om de overlast te beperken. vandaar dat in sommige gemeente's het niet mogelijk is om op een industrie terrein te wonen


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-24 - 06:35:30 send message to jani

In belgie kan het nog gekker denk ik.
In een woongebied mag je een voliere plaatsen maar geen geluidshinder geven,en in een agrarisch gebied kan je geen bouwvergunning krijgen,alhoewel vogels kweken mijns inziens toch een agrarische bezigheid is.
Snappe wie snappen kan.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede