Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe kan een ei helemaal verdwijnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe kan een ei helemaal verdwijnen
MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-25 - 13:33:01 send message to MADDAD

Beste Ls
tot mijn schrik ondekte ik vanmorgen bij de blokcontrole dat een ei helemaal verdwenen issad :(.ik heb goed gezocht in het blok en kon nog niet een klein stukje schaal of iets dergelijk terug vinden,ook niet in heel de kooi.heb ik nog nooit meegemaakt weet iemand hoe of wat het kan zijn??sad :(.

Groetjes John.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-05-25 - 14:21:38 send message to Niltava

eieren zijn ook lekker, vol eiwitten, vitamines, mineralen wink :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-25 - 14:32:05 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Er kunnen verschillende redenen zijn. maar leg eens een namaak eitje er voor in de plaats.
Kijk eens wat er mee gebeurd.
Als het werkelijk opgegeten word, dan hoor je ze wel rammelen met het namaak eitje.

wink ;)
Peter.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-25 - 16:36:08 send message to MADDAD

Beste Peter

Het gaat over amazone`s ze hebben al 3 eieren die moeten rond dit weekend uitkomen en vanmorgen had ik er nog 2 en kon helemaal niks terug vinden van het 3de ei niet wat natig of viezigheid of een stukje schaal helemaal niets.
ik heb daar wel wat last van muizen, maar die kunnen toch ook niet met een heel ei aan de wandel gaan.
ik baal als een stekker daarvan ik snap het niet.
en als de ouders hem opeten zal je er toch wel iets van terug vinden of zien.

Groetjes John


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-25 - 17:31:09 send message to Jacqueline

happy :)

Lijkt me ook sterk dat de ouders na zo'n 22 dagen broeden het eitje op eten.
Muizen, er kunnen grote rondlopen maar of ze met een ei er vandoor gaan,? buiten het feit of de amazone's het toe zullen laten.
Ga bijna denken aan een rat of iets dergelijks, maar volgens de overlevering, waar muizen zitten zijn geen ratten, of wat daar van waar mag zijn.

Wat ik wel doe, strijk altijd mijn bodemzand met een handveger glad, eventuele sporen van ongedierte zie je zo altijd, nou moeten ze van goede huize komen willen ze in de binnenkooien komen, maar toch blijf ik het doen.
Zo zag ik vanmorgen in de openstaande arakooi (leeg ) dat er een kat op visite was geweest, maar dan mag van mij wel die houden het ongedierte ook op gepaste afstand.

Wel hebben we amazone's Geelnekken die ook dit verschijnsel lieten zien, eitje was nog niet gelegd of de man ging even voetballen, stuk natuurlijk, maar we vonden altijd wel wat terug.
Hebben toen ook op wacht gezeten om de eitjes te rapen, en stenen eitjes ervoor terug gelegd.
Zodra de pop vast zat op de stenen eitjes hebben we ze vervangen voor de echte, en geen problemen meer.
Maar een pasklaar antwoord op jouw misterie, helaas John dat zou ik zo een twee drie niet kunnen geven.

wink ;)
Peter.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-25 - 18:29:21 send message to henkmeer

quote
Lijkt me ook sterk dat de ouders na zo'n 22 dagen broeden het eitje op eten


Het kan dan sterk lijken maar gebeurd toch echt.
Heb het zelf meegemaakt 1 dag voordat de eerst uit moest komen waren alle 6 eieren weg, er waren er 5 bevrucht.
Henk


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-25 - 18:53:30 send message to Jacqueline

happy :)

Henk.

Dat is balen geweest dan, hebben we nog niet mee gemaakt.
Maar als ik het goed begrijp hebben ze zowat voldragen jonge opgegeten.!!
Dat is eenmalig geweest of niet.??

wink ;)
Peter.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-25 - 18:59:38 send message to henkmeer

Gebeurd bij forpussen regelmatig dat ze de eieren opeten met volgroeide jongen erin, maar ook levende jongen van bijna een week oud hoor, dus niet enkel eieren.
Ik ga er dan maar van uit dat de jongen iets mankeren ( natuurlijke selectie ), maar blijft erg hoor.
Henk


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-25 - 20:10:06 send message to MADDAD

Henk,

en kan dat dan ook dat je helemaal niks terug vindt als ze die opeten,geen bloed of schil of wat dat ook.meestal als ze een ei opeten dan worden de andere eieren vies,maar ik kan echt niks ontdekken nog geen druppel vocht.
lijkt wel of ie gestolen is maar dat denk ik ook niet want dan namen ze de andere ook wel mee

Groetjes John Hesen


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-25 - 20:16:58 send message to henkmeer

Je vind er echt nx van terug
Henk


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-05-25 - 20:27:03 send message to Picolet

Heb de zelfde ervaringen met goede kweekstellen caiques,je vind echt niks terug van het jong wat schijnbaar opgegeten diend te worden(het zij zo,helaas) de overige jongen worden dan toch weer perfect gevoerd etc,dus????? waarom


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-26 - 08:07:14 send message to natasja

als er 1 jong word opgegeten en de rest word niet aangeraakt .. kan het dan ook niet om een bepaalde voedselbehoefte gaan ? een tekort wat ze op kunnen nemen via een eigen jong , dierlijke eiwitten ofzo ?


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-26 - 18:01:24 send message to MADDAD

Ik weet het ook niet natasja.
De gedachten al dat ze die opeten en dan ook misschien aan andere jonge voederen.
maar ik heb het inmiddels van meer mensen gehoord dus het zal wel waar zijn.
of het een te kort is ???? ik weet het niet,ik voer best uitgebreid vind ik. iedere dag een goed zaadmengsel van prestige met fruitpallet van nutri,eigeel van orlux en iedere dag vers fruit en groente en regelmatig vitamin a-d.ik weet trouwens niet of ik die merken allemaal mag noemen maar dat hoor ik wel van parkietenpeter.
dus ik ben wel in de veronderstelling dat ze alles hebben wat ze nodig hebben.zoniet hoor ik dat graag van iemand.

Groetjes Joh Hesen


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-29 - 17:55:18 send message to MADDAD

Verdomme hebben ze zijn 2de ei ook opgeeten.
heb het 3de ei erafghaald en geschouwd die is afgestorven.
ik denk dat ze iets voelen met het uitkomen en dan maken ze het ei open en eten ze op.
balen sad :( en nog eens balensad :(.

groetjes John.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-05-29 - 18:30:34 send message to suk

mijn edels hebben ook hun eigen ei op gegeten.
na 29 dagen .

ik denk dat ze het aan voelen dat het niet meer uit komt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede