Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geelnek Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geelnek Amazone
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-26 - 12:09:01 send message to CHEETAH

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het informeren over een Amazone. Op diverse sites als grijzeroodstaart.nl lees ik dat de Geelnek een ideale Amazone is.
Behalve dat dit een dure Amazone is heb je er ook een vergunning voor nodig. Zelf wil ik graag zo een Amazone hebben, maar ik kan er weinig over vinden. Het meeste informatie wat ik vind dat is vaak gegeneraliseerd over de Amazones in het algemeen. Kan iemand mij wat specifieker informatie geven over deze Amazone omtrend het karakter?
Alvast bedankt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 16:25:27 send message to johanblok

Ik zou je ter overweging willen geven om voor de huiskamer voor een andere soort te kiezen, aangezien de geelnek in gevangenschap weinig voortkomt, niet voor niets op CITES I staat, en waar bovenal weinig mee gekweekt wordt, omdat dit behoorlijk lastig is.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-26 - 17:39:51 send message to MADDAD

Beste cheetah

Ik denk dat het niet veel verschild met andere amazone`s.
ik heb een koppel daarvan de grote geelnek amazone.ik heb momenteel ook 1 ei erbij liggen of het meer wordt weet ik niet,deze ligt er al 4 dagen.het zijn wel super lieve maatjes en kunnen ook redelijk goed praten,maar wat ik wel van amazone`s vind is dat ze op een duur èènkennig worden.ook kunnen deze zeer luidruchtig zijn.
je hebt ook 2 soorten daarin de grote en de kleine,de grote die zijn denk ik wel 1 van de grootste amazone`s.
en natuurlijk ligt het er ook aan hoe ze opgevoed zijn.
of ze wel de meest geschikte huiskamerpapegaai zijn betwijfel ik ook.de meeste komen toch op een duur in de kweek terrecht.

Groetjes John Hesen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-26 - 18:18:56 send message to Elfje

Cheetah je zou eens op wat Amerikaanse lijsten moeten informeren (bijv. Yahoo Amazonfriends of zoiets) daar wordt de geelnek veel meer als huiskamer vogel gehouden dan hier. Wat ik weet van mensen uit Amerika die geelnekken hadden is dat ze goed kunnen praten, maar een iets pittiger karakter hebben als bijv. een geelvoorhoofdamazone.

groetjes Ria


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 19:20:01 send message to johanblok

De geelnek is zeker luidruchtig, evenals mullers, maar dat geldt voor de meeste (alle?) amazones. De grote soorten schreeuwen niet alleen soort hard, maar bij het bereiken van de broedrijpe leeftijd ook behoorlijk vaak.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-26 - 19:20:40 send message to johanblok

Mogelijk is het geschreeuw bij een huiskamer papegaai middels opvoeding e.d. enigzins te beperken, maar het hoort er bij en mag nooit geheel onderdrukt worden.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-27 - 12:48:19 send message to CHEETAH

Dat te veel schreeuwen moet ik niet hebben.
Dat zet mijn dus weer aan het denken. Dat word dan toch een geelvleugelblauwvoorhoofd wink ;)


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-05-27 - 13:16:42 send message to tjeppe

hoi , ik heb ook een koppel grote geelnekamazone's en vind het geen huiskamer vogel om 2 redenen :
ten eerste de prijs , ze zijn kostelijk en worden beter gebruikt in de kweek.
ten tweede ze zijn enorm luidruchtig ,vooral s'morgens en s'avond's .


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-27 - 14:49:55 send message to MADDAD

Beste Cheetah

denk je dat een (bahia) geelschouder blauwvoorhoofd amazone niet luidruchtig is,is het zelfde als een geelnek hoor.ik heb die zo`n 15 stuks zitten en ook enkele bij mij zelf binnen.ik wordt er af en toe gek van,ik moet er regelmatig een deken over de kooien heen gooien.
ik denk als je echt geen harde screeuwer wil hebben dat je dan beter een rosè kaketoe kunt nemem.maar ik denk dat alle papegaaien wel eens schreeuwen maar je kunt een soort zoeken waar het beperkt bij blijft.

Groetjes John Hesen.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-27 - 17:46:07 send message to CHEETAH

Op zich vind het geluid van een blauwvoorhoofd meevallen. Ik vind het niet erg dat een papegaai schreeuwt, anders had ik geen papegaai moeten nauwelijks harder dan de grote grijze roodstaart nemen. De Amazones die ik ken schreeuwen die ik heb (wel wat vaker alleen). Maar het moet niet veel harder worden. Het niveau van een witkuif of een ara vind ik alleen wel heel erg hard. Ik moet er geen gehoorbeschadiging mee kunnen oplopen.

Omdat ik alleen weinig informatie kan vinden over de Amazone probeer ik het via diverse fora's als dit.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-27 - 18:56:33 send message to MADDAD

het spijt me geweldig cheetah maar aan jou vorig bericht kan ik geen touw aan vastknopenwink ;)

Groetjes john


jbosurk
Website Member
Posts :15

Website Member
2016-10-12 - 23:04:03 send message to jbosurk

Ik hoor mijn Equador Amazones wat krassen, nooit schreeuwen. Onze Groenvleugel Koningen zijn luidruchtiger.


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-10-13 - 00:03:45 send message to Johan Gaas

Ik verwacht niet dat hij nog steeds aan het twijfelen is over welke soort amazone hij zal nemen; -)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-10-13 - 12:56:21 send message to Antonia

Ik denk ook dat het geen geelnek is geworden laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede