Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijten en luizen
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijten en luizen
reijnenfr
Website Member
Posts :40

Website Member
2003-08-16 - 13:59:58 send message to reijnenfr

wie weet er een heel goed en afdoende middel om luizen en mijten te doden
ze zitten niet op de vogels maar op de bodem van de voliere die is bedekt met grind en ze zitten tussen het grind en er liggen wat grote keien in de voliere en daar zitten ze ook tussen
in de voliere zitten lories
alvast bedankt voor de reacties


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-08-17 - 11:08:10 send message to frensie

wie weet er een heel goed en afdoende middel om luizen en mijten te doden
ze zitten niet op de vogels maar op de bodem van de voliere die is bedekt met grind en ze zitten tussen het grind en er liggen wat grote keien in de voliere en daar zitten ze ook tussen
in de voliere zitten lories
alvast bedankt voor de reacties

hoi ik weet een middel.
het middel heet parasietex het is van het merk KLAUS dit kun je niet meer in de winkel kopen, maar ik heb het op een kleindieren show gekocht je kunt het misschien ook wel ergens bestellen.
dit is echt heel goed spul wel iets duur maar werkt echt goed dit is ook wel bekent in de duiven sport,daar heb ik het ook van.groeten frensie


ford
Website Member
Posts :12

Website Member
2003-08-17 - 16:06:25 send message to ford

Ik heb hele goede ervaringen met Eucalyptus reiniger.Hiermee heb je ook (bijna)geen last meer van muggen,vliegen,muizen en ander ongedierte.Je kunt er ook goed je voerplateaus,kooien en hokken mee schoonmaken.Als je zelf veel wordt geplaagd door muggen en vliegen kun je het ook voor jezelf gebruiken.Voor meer info mail me maar voor mijn tel.nr.

Groetjes


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2003-08-17 - 19:11:31 send message to psittacula

quote
posted by reijnenfr
wie weet er een heel goed en afdoende middel om luizen en mijten te doden
ze zitten niet op de vogels maar op de bodem van de voliere die is bedekt met grind en ze zitten tussen het grind en er liggen wat grote keien in de voliere en daar zitten ze ook tussen
in de voliere zitten lories
alvast bedankt voor de reacties

Ik gebruik al jaren U2 van Denka , je kan dit onverdund gebruiken en het voordeel is dat je dit maar twee keer per jaar hoeft toe tepassen.
je kan U2 in iedere goede dierenspeciaalzaak kopen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2003-08-17 - 23:10:34 send message to meyer

Is het niet verstandigger om het grind te verwijderen en een betonnen bodem te storten hier kun je gelijk je grind in verwerken.
lories hebben dunne ontlasting en zo kun je de rennen regelmatig uitspuiten, en krijgt ongedierte geen kans om zich te verschuilen.
Zorg wel voor een afvoerputje.

mvg.Meyerhappy :)


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-08-18 - 18:06:02 send message to uswhite

quote
posted by meyer
Is het niet verstandigger om het grind te verwijderen en een betonnen bodem te storten hier kun je gelijk je grind in verwerken.
lories hebben dunne ontlasting en zo kun je de rennen regelmatig uitspuiten, en krijgt ongedierte geen kans om zich te verschuilen.
Zorg wel voor een afvoerputje.

mvg.Meyerhappy :)

U2 is inderdaad supergoed. Maar het bovenstaande advies is ook supergoed. Lories kun je niet houden op grind. Je moet inderdaad een vloer hebben met afvoerput die je indien nodig dagelijks kunt afspuiten en ontsmetten met halamid.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-08-20 - 20:32:47 send message to blg

Zelf houdt ik ook lories, de beestjes die je ziet zijn waarschijnlijk geen luizen of mijten, maar ze voeden zich met de uitwerpselen van de lories.
Als bodem bedekking heb ik een laag metselzand van 10 cm., regelmatig door harken en het gaat jaren mee.
Tegen insecten gebruik ik de vapona strip, mits goed geventileerd is dit niet schadelijk voor de vogels.
Het gas dat vrij komt dringt door in alle hoeken en gaten, plekken waar je met een vloeistof nooit komt, een week laten hangen en dan verwijderen.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-08-20 - 22:39:58 send message to uswhite

quote
posted by lovebird8
U2 gebruikt hier in limburg niemand meer, omdat het niet werkt. En als je me niet geloof, bel maar een dierenwinkel op, die verkopen het meestal niet meer misschien nog een paar oude flesjes maar de rest alles U3 of hoger.
Hallo

U2 gebruikt niemand meer in Limburg is een beetje overtrokken. Ik gebruik het nog en met mij nog vele anderen kwekers in Limburg. En niet omdat het niet werkt maar omdat het supergoed is. Dierenwinkels bel ik in principe nooit op want wat moeten deze mensen wel weten tegen de jarenlange ervaring die kwekers hebben. U2, U3, en ook U4 in allemaal verschillende concentraties te gebruiken voor verschillende toepassingen is wel in opspraak geweest. Men wilde deze producten uit de handel nemen vanwege bepaalde giftige stoffen. U4 is als eerste gesneuveld de rest zal waarschijnlijk ook nog volgen, zeer ten spijt van allemaal die vogelkwekers die ik ken en het middel nog steeds gebruiken omdat het gewoon effectief werkt en er op het moment geen beter alternatief is.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-08-26 - 17:24:15 send message to uswhite

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als onder de mestlade,in kieren en reten geen bloedluis is dan zou ik niet weten waarom ik de kooien uit elkaar zou moeten halen. Als je U2 of een alternatief middel gebruikt zoals de fabrikant het voor schrijft werkt het 100%.

Ik heb mensen gesproken die meende dat ontsmetten met Halamid tegen bloedluis werkte en voegde hier dan ook nog een scheut U2 aan toe want het was zo duur. Ja luister dan heeft het allemaal geen zin. Welk middel ook, handel zoals de fabrikant het voorschrijft dan werkt het. En inderdaad gebruik het in naden en kieren.


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-08-26 - 23:21:47 send message to wkreuze

voor kweekkooien antibloedluispoeder gebruiken voor hoenderen.
werkt perfect, kost weinig, niet schadelijk voor vogels, ook niet in nestkasten


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2003-09-01 - 23:28:58 send message to item

Hoi ik gebruik al jaren U2 en hier werkt het zeer goed nooit geen luizen in de kooien of op de vogels,die spuit ik voor de broedtijd in met birdspray van bogena,en de kooien met U2.


personatus
Oud Lid
Posts :23

Oud Lid
2003-09-09 - 20:54:36 send message to personatus

Ik doe zelf met u4 spuiten, hokken altijd goed schoonmaken met warm water.
2 keer per jaar voor en na de kweek alle hokken in 1 keer schoonmaken.
Geef de vogels knoflookpoeder en in de zomer veel boerenwormkruid helpt ook tegen luizen.
En heb alles afgekit, luizen kunne dus nergens zitten tussen gaten en kiertjes.

Groeten


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-09-12 - 12:04:16 send message to agabird

Dit topic is nu gesloten.

Dit omdat de discussie te ver van het onderwerp afdwaalde. Enkele posts zijn dan ook verdwenen uit het forum.



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede