Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Verzonden berichten lezen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verzonden berichten lezen.
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-05-31 - 15:31:21

Beste webmaster,

Ik kan bij mijn berichten wel de ontvangen berichten teruglezen, alleen als ik geantwoord heb op een bericht kan ik dus niet meer zien wat ik verstuurd heb.
Is het op de één of andere manier mogelijk deze berichten terug te halen???

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Dirk Jan


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-02 - 13:08:14

Het is helaas nog niet mogelijk.

Ik twijffel of dit inderdaad ook haalbaar is voor VogelArena. Het geeft wel een vrij grote extra belasting op de database. Misschien in de vorm van 1 maand bewaren en dan eraf dat het nog wel mogelijk is. Maar daar moet ik nog even over nadenken.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-02 - 15:00:21

Het zou wel een aangename verbetering zijn. Soms stuur je een reactie en dan kan je niet meer nakijken wat dat was.

Vandaag had ik overigens een mailtje verstuurd naar iemand door achter diens naam op de zend mail incco te klikken. Bleek later dat deze naar een ander verstuurd is? Niet dat dit kwaad kon maar toch vreemd.

Erwin


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-06-02 - 15:38:04

Beste webmaster,

Hoezo extra belasting op de database? Ik kan de ontvangen berichten ook teruglezen, dus die gegevens zijn ergens opgeslagen.
Het moet dan alleen zo worden dat ik diezelfde gegevens ook voor de verzender oproepbaar zijn.
M.i. een ander ingangetje op dezelfde database??

Groeten,
Dirk Jan


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-02 - 15:48:02

Het versturen van een bericht kan eigenlijk niet misgaan. Erwin, weet je zeker dat er niet toevallig iets aan de naam veranderd is tijdens het opstellen van het bericht?

Als je het 100% zeker weet dat er wat verkeerd is afgeleverd, dan zou ik graag weten naar wie dat dan verstuurd had moeten worden, en naar wie het dan daadwerkelijk ontvangen heeft.

Als een bericht ook bewaard moet blijven om na te kunnen lezen welke verstuurd zijn, dan betekent het dat het bericht niet verwijderd wordt uit de database. Maar dus in de database blijft staan, als zijnde een verstuurd bericht.

Het mag duidelijk zijn dat hij meer er in komt te staan, hoe langer het maken van back-ups duurt. En hoe langer dan dus de belasting is op de database.

Misschien valt het ook wel mee hoor, maar dat was mijn eerste eigen idee erbij.

Zoals al gezegd, met een automatische verwijdering , een maand nadat een bericht verstuurd is, zal de extra last nog wel meevallen.

Ik heb hem op de lijst gezegd met gewenste onderdelen.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-06-02 - 16:13:23

Een bericht dat ik verzonden heb is voor de ontvanger een ontvangen bericht. De ontvangen berichten blijven wel bewaard. Het moet dan toch mogelijk zijn om het zo te maken, dat de verzender het ontvangen bericht van de ontvanger terug kan lezen.

Oef, als ik mijn eigen verhaal teruglees klinkt het heel ingewikkeld shocked 8O shocked 8O, maar volgens mij kan je hetzelfde stukje data zowel door de zender als de ontvanger opvraagbaar maken.??sad :(


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-02 - 16:40:24

Ja dat klopt.

Maar nu is het zo dat de meeste berichten toch verwijderd worden door de ontvanger, op het moment dat hij/zij ze gelezen heeft. Dus ruimte.

Als je het verzonden berichten wilt terug kunnen lezen, dan kan zo'm bericht dat door de ontvanger is verwijderd, niet verwijderen uit de database.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-02 - 16:47:31

Jan,

Ik zie dat de twee namen onder elkaar staan in het forum. Het kan natuurlijk zijn dat ik per abuis verkeerd geklikt heb. Zoals gezegt; het bericht was ook niet belangrijk.

Erwin


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 23:40:27

Als je de belasting wilt regelen zou je een quota kunnen zetten op de mailboxen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-06 - 07:37:49

verzonden berichten lezen zou makkelijk zijn maar mag ik dan gelijk pleiten voor een mogelijkheid meerdere berichten tegelijk te kunnen verwijderen .. ik laat nogal eens wat keren berichten staan ter eigen info op een gegeven moment is dat niet meer zo rendabel maar laat ik ze staan omdat ik geen zin heb zoveel berichten handmatig te verwijderen wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-07 - 00:58:10

Wat ook fijn zou zijn is wanneer je op je eigen email een notificatie krijgt wanneer er een bericht is binnengekomen en wanneer er een bericht geplaatst is in een topic waar je je op ingeschreven hebt. Meeste forum software hebben die optie..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 78 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede