Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > forpus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-03 - 22:44:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zal er in een bericht namen zetten van kwekers
Welke soort wil je??

Henk


clazientje
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-03 - 22:50:55

Bedankt voor je hulp. ik zoek de forpus coelestis

groetjes claudia


clazientje
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-04 - 18:18:01

ik heb een kweker gevonden in schiedam en vanmiddag heb ik er twee aangeschaft, ze zijn nog net geen 6 weken.
Het zijn twee mannetjes. Ik hoorde al dat iemand B16 voor voer geven, waar koop je het voer, hier in de dierenwinkel (pets place) verkopen ze het niet.

één van de twee probeert te bijten, hoe kan ik dit afleren.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-04 - 20:15:45

ik zou voorlopig maar ff voeren wat de kweker ook voerde

Henk


Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-06-06 - 23:02:58

als je eenmaal over wilt gaan op pellets B14 (heb het even opgezocht). Ik heb het besteld bij de dierenwinkel die wel de nutribirdproducten verkocht voor de grotere papegaaien. Ze zouden het geen probleem moeten vinden om dat voor je te bestellen, vooral als ze je te klant willen houden.
Mijn forpus heeft me een keer geprobeert te bijten en heb hard nee nee gezegd/geroepen en haar een tikje op haar snavel gegeven. Tikje op de snavel word niet aangeraden, maar bij mij heeft het geholpen. Volgens de pro's volstaat een harde 'nee nee'. Op zich is het ook wel logisch dat ze bijten omdat ze nog maar net bij je zijn. Zorg er alleen voor dat het bijten geen effect heeft voor ze, dwz niet je hand weg trekken ook al doet het zeer. Als ze merken dat ze je niet kunnen afschrikken door te bijten houden ze er wel mee op (als het goed is!). Succes met je schatjes!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-07 - 01:20:45

Nee, nee roepen kan ook slecht werken. Ze kunnen het zien als spelen namelijk. Zij bijten en jij roept hard nee, nee. Dat vinden ze lollig. Beter kun je ze zodra ze bijten ze iets anders aanbieden om in te bijten. Dus niet reageren en wat anders geven. Afleiden van je vinger dus happy :)


clazientje
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-07 - 21:00:35

Het bijten wordt echt een stuk minder,af en toe een tikje op hun snavel werkt toch naar mijn idee het beste.

Het voer ligt nu nog op de grond omdat ze nog maar net 6 weken zijn, wanneer kan ik het voer in de gewone bakjes doen. De kweker adviseerde dat ik nog geen houtsnippers op de grond moest leggen omdat ze dit anders ook gaan eten. Wanneer kan ik beginnen met houtsnippers.


DurkVDellen
Website Member
Posts :145

Website Member
2009-10-07 - 17:04:14

Bevestiging over of ze schreeuwers zijn: ik heb een koppel en deze schreewen niet, hooguit wat piepgeluidjes en dat klinkt nog leuk ook..

M.v.g.
DvD



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede