Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lori bij valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lori bij valkparkieten
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-06-04 - 23:50:57 send message to Swaas

Ik heb een nieuwe voliere van 4 op 3 op 2,65 daarin komen 4 valken, 8 engelse grasparkieten en 4 kakerikies.
Nu is mijn vraag: kan ik er een koppel lori's bij zetten of kan dat nietrazz :p ik heb een prachtig bloedrood koppel te koop gevonden, maar wil toch zeker zijn dat dit wel samen gaat met de rest van de vogelsrazz :p


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 01:00:51 send message to paccie

ik zou het niet doen


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-06-05 - 02:54:04 send message to Mp vd Sande

Ik zou het gewoon proberen om een koppel lori's bij de valkparkieten te zetten theoretisch gezien moet het gewoon kunnen omdat een valkparkiet een hele makkelijke vogels zijn.
Ik heb zelf ooit 2 koppels lori's tussen de rosella en port lincolns en halsbandparkieten gedaan en dat allemaal in 1 ren en het ging heel goed mijn tip is gewoon probeer het en je weet het want niet iedere vogels is het zelfde.
Maar mijn raad is wel blijf toe zicht houden als je het doet maar ik weet heel zeker dat het gewoon gaat.
En ik spreek nogwel uit eigen ervaringen.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2005-06-05 - 09:13:50 send message to Fokke

Hallo Swaas,
In geen geval doen, lories zijn echte killers als het gaat om andere vogels en vooral de rode lorie staat bekend om zijn agressie. Lories zijn prachtige vogels en zeker de moeite van het houden waard. Maar in jou geval zou ik de voliere doormidden schutten dan heb je meer mogelijkheden.
Als je meer over lories wilt weten kijk dan maar eens op http://home.wanadoo.nl/f_beswerda sukses.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-05 - 09:26:59 send message to Dennis Fr.

indd niet doen buiten broedseizoen zal het misschien gaan maar als de lori`s in broedstemming raken kunnen er wel problemen ontstaan.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 10:17:44 send message to paccie

ik zeg niks meer


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-06-05 - 10:41:29 send message to Amazona

En ook met het voeren wordt het er niet echt gemakkelijker op, want de 1 eet pap en de ander zaad.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-05 - 11:04:12 send message to dooren

Ik was afgelopen jaar bij een duitse kweker, deze had een koppel lori's van de blauwe bergen bij zijn grasparkieten. Dit ging wonderwel, het verbaasde mezelf zeker omdat de voliere een overdreven afmetingen hadden.

Lori's van de blauwe bergen zijn van het geslacht trichoglossus haematodus, en redelijk tolerant. Sommige dierenparken houden deze in een kolonie, met wisselende resultaten. Echter als je deze vogels gaat kweken dan komen de problemen, tenminste de kans wordt dan zeer groot.

Daarnaast zijn er inderdaad praktische problemen zoals het voer, in het algemeen worden lori's nog steeds pap gegeven. Als alternatief kunnen de grotere soorten een pellet speciaal voor lori's eten. Deze pellet moet dan niet meer dan benutbaar 12% eiwitbevatten. Ps. andere vogels lusten vaak ook pap, ze vinden dit zelfs lekker.
Op zich is het dus geen ramp om een papschaal in de voliere te zetten langs zaadetende vogels. Ze lusten het of blijven er vanaf.

Lori's van het geslacht lorius, chalcopsitta of eos, zijn in mijn ogen absoluut ongeschikt om bevoorbeeld bij valkparkieten te zetten. Zelfs kleinere lori's "killen" met gemak een grote vogel.
Gert


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-06-05 - 21:42:59 send message to Swaas

Yep ik heb het begrepen, als ik lori's wil zal ik mijn 3e voliere moeten opzettenlaugh :Dlaugh :Dheb er nog een van 4 op 1 op 2 hoog in alluminium nachthok niet bijgerekend.
Maar kunnen verschillende lori's bij elkaar of mag er maar 1 koppel per voliere? En wat is de ruimte die ze nodig hebben? (per koppel)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-05 - 22:05:32 send message to dooren

Swaas, ligt eraan, als je ze geen nestkasten geeft, kan veel. (mits aan elkaar gewend en tegelijk in de voliere)

Persoonlijk zou ik in zo'n voliere niet meer dan 8 vogels van het formaat lori v.d. Blauwe bergen zetten, zonder nestkasten.

Broeden in een voliere van 1x4 m1. en 2 meter hoog raad ik af. (2 koppels is geen kolonie, en 3 koppels is hierin teveel) Voor 3 koppels moet deze voliere minstens 4x2x2 m1. zijn.
Liever nog groter.

Ook zou ik dan met jonge koppels beginnen. Dit heeft een groot voordeel, ze kunnen zelf hun partner kiezen en naar elkaar toegroeien.

Maar let op, ze kunnen fel zijn en elkaar behoorlijk verwonden of zelf doden.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede