Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > geelhoofd amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geelhoofd amazone
mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-05 - 11:02:43

wij hebben een geelhoofd amazone maar die begint nu zn vleren te knippen omdat ze volgens onsparingsdrift heeft. ze zit ook tegen de stok terijen en onder in de kooi te knagen en rommelen. ze plukt niet de veren maar het is echt knippen en wordt niet echt kaal! wie weet er een oplossing voor????


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 11:10:12

Bedoel je dat ze bijvoorbeeld de staartveren afbijt? Waarschijnlijk heeft ze ook te weinig omhanden. Mijn geelvoorhoofden zijn zeer actieve vogels die bijna altijd bezig zijn (dit zijn nog jonge vogels). Ze vliegen ook zeer graag, knagen enorm aan wilgentakken. Kortom zorg dat ze zoveel mogelijk bezigheden krijgt: schommels etc.
Natuurlijk zal gezelschap ook positief uitpakken.


mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-05 - 11:22:54

nee hij knaag niet aan de staart veren , maar de borstveren en vleugels. en speelgoed of iets anders wil ze niet hebben we hebben al van alles geprobeerd maar het is puur in de paringstijd


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 12:38:37

Als het echt 'parings/voortplantingsdrift' is dan moet ze ook baltsgedrag typisch voor amazones vertonen, zoals staart wijd spreiden, pupillen heel groot worden en daarbij ook gevarieerde geluiden vertonen.
Volgens mij is de beste oplossing een partner. Wat ik zowiezo voor elke huiskamerpapegaai zou aanbevelen.

Als je enorm wilt/kunt investeren in je relatie met de papegaai en het omgaan daarmee en daarbij hulp krijgt, kun je een en ander misschien ook wel verbeteren. Anderen op dit forum hebben daar veel meer verstand van.


mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-05 - 13:20:27

dat klopt allemaal! maar moet het perse dan een geelvoorhoofd amazone zijn of mag het bv. ook een bonte boertje zijn?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 13:39:38

Als het om behoefte aan een echte partner gaat, staat een bonte boer hoogstwaarschijnlijk te ver af, qua soort en formaat en gedrag. Het beste is om het dan in ieder geval in de amazones te zoeken, waarbij je ook moet bedenken of je het eventueel echt ooit tot een nestje wilt laten komen. Als je dit laatste als mogelijkheid wilt houden, is het het beste om een geelvoorhoofd te nemen.
Als dit juist niet wilt en ze dus ook geen nesthok geeft, kan een andere amazonesoort zoals bijvoorbeeld een venezuela ook goed voldoen.

Een andere tip: geef de vogel geregeld een douche, liefst meerdere keren per week, met een plantenspuit. Als ze goed tam is kun je, ze natuurlijk ook gewoon mee naar de badkamer nemen. Als ze dit niet gewend is, zal het even duren, maar vrijwel alle amazones vinden dit uiteindelijk de hoogste pret. Dit kan haar verenkleed ook enorm verbeteren.


mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-05 - 14:04:22

johan blok. weet je ook een paar goede adressen voor zo'n amazone want ben ook al bij dennis papagaaien geweest maar dat was zowiezo geen succes.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 14:36:50

Beste mak: ik heb een berichtje gestuurd.


mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-05 - 16:09:26

johan blok ik heb het gelezen de amazone van ons is al 13j dus denk ik dat het niet verstandig is om er een jonge vogel bij doe!maar vriendelijk dank voor je reactie en inzet.
fam.meijer, midlaren


mak
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-06-06 - 20:54:46

wie heeft een antwoord op ons probleem



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede