Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie heeft ervaring met import bonte boeren? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie heeft ervaring met import bonte boeren?
BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-06-07 - 10:19:27 send message to BartH

Onlangs heb ik een koppel import bonte boeren aangeschaft. Dit koppel is bij mijn twee andere koppels bb-en geplaatst. Dit nieuwe koppel is uiteraard erg onrustig. De andere twee koppels, anders zo rustig en mak, beginnen nu ook nerveuse(lees angstig) trekjes richting mij te vertonen. Zal wel een reactie op het gedrag van de nieuwelingen zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe lang duurt zo'n gewenningsproces? Wie heeft sowieso ervaring met import bonte boeren?

gr.

Bart.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-07 - 12:38:05 send message to BONTEBOER

hallo

bart ik neem aan dat je ze per koppel heb zitten
geef de import een blok dat ze evt weg kunnen kruipen dan worden ze van zelf rustiger

alex


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-06-07 - 12:43:21 send message to johanm

Als ze een nestkast hebben, gaan ze daarin van zodra ze je zien komen. Wat het rustiger worden betreft, waarschijnlijk nooit.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-07 - 15:07:48 send message to dun grijzeroodstaart

hallo importe zijn en worden nooit echt rustig en vooral de bonte boer niet dus geef ze een blok en dan kruipen ze wel weg alleen zul je ze bijna nooit zien ..
en kijk uit met je andere [makke] bonte boeren want die kunnen er ook onrustig van worden en ook niet goed voor de kweek ..
ik heb er zelf ook geahd maar ik had er niks aan want je zag er noooit 1 .

maar succes en heb zelf een import koppel grijze en die zit nu wel met 1 ei dus voor de kweek maakt het niks uit alhoewel die grijze bij mij wel wat rustiger geworden zijn over de jaren heen .. alleen heeft ook wel wat jaren geduurd voordat ze wat deden , maar we wachten geduldig af wat het wordt gister had ze dr eerste ei ..


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-06-07 - 15:13:14 send message to ParkietenPeter

Zelf 1 koppeltje Bonte Boerne.
De herkomst van de man is onbekend en de pop is in 2004 geimporteert. Van november tot april 2005, na de quarantaine, in een winkel gezeten. Veel mensen gezien en ik kan niet zeggen dat deze wilder is dan de man die al jaren hier is.
Als je in het hok komt, hangt ze tegen de draad aan, maar ben ik buiten is alles oke.

Het is veel een kwestie van hoe oud? en wennen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-06-07 - 15:19:32 send message to Daniel

Ik had een van mijn harde lessen met import bonte boeren.
Ik liep tegen een advertentie aan: bonte boeren te koop 35 gulden (als ik me goed kan herinneren was dat helemaal in de begindagen van vogelarena maar ik kan het fout hebben).
Ik opbellen naar die man en ja hoor hij had er een paar honderd zitten dus keus zat. Ik naar die man toegereden maar toen bleek er op het adres dat in de advertentie stond geen vogelhandelaar te zitten, maar er zat er wel een 100 meter verderop aan de overkant van de straat. Dus ik daar naar toe en er bleek dus een "foutje" in het adres te staan (ook de naam van de handelaar was anders :s) en hij had de "goedkope" bonte boeren verkocht maar hij had nog wel 6 anderen zitten die iets duurder waren :s.
De kooi waarin ze zaten was afschuwelijk (klein, vuil etc etc) dus heb ik ze met mijn stomme kop meegenomen, deels uit medeleiden, deels omdat ik toch niet voor niks heb willen rijden, deels omdat de prijs het voor een student haalbaar maakte om met 3 koppels te beginnen (al moest ik ze nog sexen).
2 weken later had ik al mijn tripjes op de fiets naar de dierenarts ten spijt nog 1 bonte boer over (alle anderen waren overleden aan een infectie in de darmen ).
Het was een harde les en ik had op "mijn instinct" moeten vertrouwen en weg moeten lopen en geen vogels mee moeten nemen.
Het heeft misschien minder met je vraag te maken maar toch wilde ik je mijn ervaring met mijn import bonte boeren delen.
Van die laatste vogel heb ik nog jaren plezier gehad en al was hij was hij schuwer dan nakweek vogels is het uiteindelijk een hele rustige vogel geworden (helaas nooit van gekweekt)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede