Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > papegaai die niet praat. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaai die niet praat.
glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-09 - 06:41:30 send message to glenntheman

hallo ik ben eigenaar van 2 papegaaien. een is een grijzeroodstaart en een amezone. de amezone is nu bija een jaar en ik vraag me af waneer ik kan verwachten dat hij praten gaat. hijis wel tam en is totaal niet bang. maar nu lees ik ook dat sommige amezones hellemaal niet praten klopt dit? nu gaat het mij natuurlijk niet ALLEEN om het praten maar het is natuurlijk wel leuk! of niet?


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-06-09 - 07:09:46 send message to JeroenBosch

Als je hem veel aandacht geeft en zinnen/woorden op bepaalde momenten blijft herhalen, kunnen amazones goed praten. Praat gewoon veel met hem(ook weer een stukje aandacht).

Ik weet niet om wat voor amazone het gaat?

De geelvoorhoofd,de dubbele geelkop en de geelnek staan bekend dat het erg goede IMITATOREN zijn.

Je kan het natuurlijk niet vergelijken met een grijze roodstaart.
Die praten het beste.



glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-09 - 07:27:18 send message to glenntheman

bedankt voor de reactie, het zit aleen zo. Hij krijgt echt veel aandacht van mij en mijn vriendin. de grijzeroodstaart begint zelfs al de woorden te zeggen die ik de amezon eprobeer te leren....


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-09 - 09:21:52 send message to Hawkeye_NL

Het klopt dat alle kromsnavels kunnen leren praten of woorden nabootsen. De mate van verveling en speelsheid van de vogel indivudueel bepaald echter of hij / zij het ook daadwerkelijk zal gaan doen.

Er zijn vogels die nooit gaan praten. Die hebben genoeg plezier aan het fluiten. Anderen kletsen je de oren van het hoofd.

Uit eigen ervaring weet ik van iemand die een grijze roodstaart heeft gekocht die kletste als brugman maar die sinds de koop geen woord meer heeft gesproken. Uiteindelijk na jaren een pracht leven gehad te hebben zei hij ineens dag dag en is toen dood gegaan. Dit praten heeft niets te maken met dood gaan maar de vogel koos er zelf voor niets meer te zeggen!

Erwin


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-09 - 10:55:08 send message to Hawkeye_NL

Even een linkje van een grijze roodstaart die wel goed praat. wink ;)

Have fun!

http://home.wanadoo.nl/litiegrijzeroodstaart/videoclips1.htm


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-06-09 - 22:07:09 send message to Pattie

das ook zielig hoe je dat vertelt.. Hij zei "dag dag" en ging dood sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-09 - 23:07:41 send message to Hawkeye_NL

exact zoals ik schreef, hij zei letterlijk dag dag en daarna overleed de vogel. Dit spreken had niets met de dood zelf te maken maar dat was het enige wat het diertje in al die jaren had gezegt sinds ze hem aangeschaft hadden.
De kopers kenden de vogel al voor ze hem kochten en wisten dus 100% zeker dat de vogel perfect kon praten.

Erwin


glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-10 - 08:50:48 send message to glenntheman

woouw super site!!thnx mijn grijze roodstaart praat weinig waneer ik in de woonkamer zit maar als ik ook maar effe buiten beeld bent of drieg weg te gaan begint hij meteen met praten, erg grappig als ik het bezoek uitlaat. ze hoeven maar op te staan en dan begint hij al met "hoi hoi" ik kom straks en zie je later he.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-10 - 09:09:22 send message to dooren

Wat vaak goed werkt is het volgende:
De papegaai moet je bepaalde dagdelen buiten gezichtsveld plaatsen maar wel hoorbaar.

Hierdoor wordt de vogel gestimuleerd contact te zoeken door middel van geluid.

Dit kun je het beste even s'morgen of s'avonds doen, bv. onder het eten. Hierdoor kun je tevens af en toe wat roepen en wachten op respons.

Als je bv. de papegaai in de buurt zet waar je zelf eet, en hij ziet je eten dan zal hij zelf ook gaan eten. (sociaal groepsgedrag)En dan werkt het natuurlijk vaak dus niet.

Ik zou de amazone dan wel niet tijdens deze "praatsessies" langs de grijze zetten maar waar je bv zelf zit. Anders gaat de aandacht naar de amazone.
Gert


glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-10 - 15:30:38 send message to glenntheman

ooh zit dat zo? ik heb namelijk de 2 vogels in de woonkamer staan! dat zal de stimulatie om te praten natuurlijk niet bevorderen. moeten de vogels echt uit elkaars zicht staan? dat is in mijn app. namelijk onmogelijk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-10 - 16:56:45 send message to Hawkeye_NL

Ik heb mijn vogels bijna allemaal in de woonkamer staan en de meesten kletsen er behoorlijk op los.
De grijze roodstaart is ehter een vogel die meestal begint te kletsen als je buiten de ruimte bent.
Het is bij mij thuis niet nodig ze uit elkaar te zetten om mee te kunnen genieten van alle brabels en babels.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-10 - 18:10:37 send message to natasja

mjah .. doe ik het even lekker fout dan ..

Als mijn Kiek een paar schreeuwen geeft krijgt ze die onherroepelijk terug in een minder vriendelijk verzoek d'r snavel te houden wink ;)

als ze gezellig aan het kletsen is zijn we juist stil omdat het zo'n gezellig geluid is wink ;)



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-10 - 23:32:54 send message to dooren

Glen, ze hoeven niet continu uitelkaar te staan, want het zijn juist sociale dieren.
Je zou bv. een houten plank/schot tussen de kooi en jouw kunnen plaatsen, 1 uurtje. Het is puur om te stimuleren en even iets uit te testen of deze manier van werken wel werkt. (wel een paar keer proberen natuurlijk)

Ja natasja, edels zijn vaak toch weer wat anders, dat zal ik dus niet gaan ontkennen happy :)
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-10 - 23:45:52 send message to natasja

ja maar Gert , ik denk toch dat je wel gelijk hebt .. alleen in de praktijk sluipen dat soort dingen er sneller in hihi


glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-11 - 09:55:59 send message to glenntheman

dank je wel dooren ik ga er meteen mee aan de slag!! hopelijk kan ik je binnekort goed nieuws melden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-18 - 17:54:20 send message to Chow

Een leuke site is http://www.victorsarchives.homestead.com/
Heb in een andere topic een filmpje gepost van een pratende grasparkiet. De tips zijn denk ik hetzelfde voor papegaaien en vind je hier http://www.budgieresearch.homestead.com/10steps.html



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede