Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand hier ervaring met producten van Bird Care Company? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Iemand hier ervaring met producten van Bird Care Company?
MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-10 - 00:10:23 send message to MrandMrsSwift

Ik zag een adv. van hun staan hier op VA.

En zag bij verkooppunten dat als 1 van de weinigen de man het ook verkoopt waar wij ons voer e.d. halen.

En ik ben vooral benieuwd naar de producten met de naam/namen :

* Daily Essentials (3)
* ProBoost SuperMax
* Calcivet
* Protent Brew


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-06-10 - 07:51:14 send message to DenisdeV

Het forum heeft een hele mooie zoekfunctie...... happy :)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-10 - 08:10:37 send message to MrandMrsSwift

Dat weet ik, maar ik wil graag recente reacties.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-06-10 - 08:54:15 send message to kurt fierens

Hallo,

Ik zelf test deze producten uit op een aantal Afrikaanse papegaaien. Tot heden zijn de kweekresultaten idem gebleven. Onlangs kwam ik bij een kweker die deze producten ook gaf en deze had zeer goede kweekresultaten die ik met mijn eigen ogen gezien heb. Al zijn vogels hadden jongen en niet 1 of twee maar grote aantallen. Is dit toeval of is dit een wondermiddel, weet ik echt niet. Van zodra bij mij persoonlijk de resultaten veranderen laat ik iets weten.
Kurt


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-10 - 09:01:02 send message to dooren

Dit soort produkten toevoegen heeft eigenlijk (vind ik) alleen toegevoegde waarde als je weet wat je precies voer (basis).

Is deze basis onvoldoende dan zal er een aanvulling moeten komen met bv. de bovengenoemde produkten.

Echter vele liefhebbers overstimuleren hun vogels, hierdoor wordt een averrechts effect bereikt.

Belangrijk is dus, is het nodig om dergelijke suplementen toe te voegen:
Ja, het basisvoer is niet kompleet.
Nee, het basisvoer is wel kompleet.

Ook is het belangrijk te testen op langere termijn. Wat het eerste jaar dus wel goed werkt.
(de tekorten worden dan in het vogellichaam aangevuld), hoeft bv. in het tweede jaar niet te werken, omdat het dan wordt overstimuleerd, zodat het averrechts gaat werken.

Als supplementen het basisvoer moet aanvullen is het basisvoer van lage kwaliteit, persoonlijk vind ik dat het basisvoer de dekking moet geven.

Tijdens de broedtijd kunnen dit soort middelen dan worden toegevoegd om vogels te stimuleren. Ook is er dan extra vraag naar deze vitamines en mineralen e.d. Dit komt de jongen dan ook weer ten goede. Op deze manier wordt overdoseren dan eerder voorkomen.
gert


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-06-10 - 09:03:35 send message to kurt fierens

Gert,

Ben van idem mening daarom dat ik deze producten uittest om na te gaan wat het effectief doet of niet doet. Zonder iets te testen weet men helemaal niets

Kurtwink ;)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-06-10 - 19:25:27 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Als ik het al ga gebruiken wil ik dit in de periode doen dat ze willen gaan broeden/jongen hebben. Dus niet het hele jaar door.

Als basis bedoel je gewoon het zaadmengsel of wat ik zelf normaal geef?

Geef altijd Grote Parkieten zaad met zonnepitten, eivoer paar x in de week met daardoor honing met toegevoegde mineralen e.d. (sti-ho-dru), grit altijd, paar x in de week appel of sinaasappel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede