Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bodembedekker / gaas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bodembedekker / gaas
balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-12 - 11:41:58

Komende tijd wordt mijn voliere gebouwd. Mijn idee over de vloer is als volgt. Eerst een betonplaatje storten (geen last van muizen meer) en hierover heen houtsnippers. De voliere is geheel overdekt. Hoe kijken jullie hier tegenaan. Zouden jullie wat anders nemen op de vloer??

Verder de vraag wat de ideale maaswijdte voor het gaas. Ik ga voornamelijk kanaries, vinken, sijsjes e.d. houden.


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2005-06-12 - 12:22:05

ik zou uitkijken met beukensnippers om deze buiten te gebruiken er is snel kans op schimmelvorming vooral als het nat kan worden en het kan er dan van boven wel niet inregenen maar vanvoren of opzij is de voliere open als ik je goed begrijp en de maten van het gaas die je het beste kunt gebruiken zijn 12mm in het vierkant,koop je geen geplastificeerd gaas maar gewoon blank dan krijg je heel mooi resultaat als je dit zwart verft dan is het net op afstand of er geen gaas voor zit.
beuken snippers zijn wel ideaal om binnen te gebruiken.

m.vr.gr. harry


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-12 - 14:04:48

Beukensnippers kunnen zelf niet schimmelen. Dit is de reden waarom het onder ander wordt gebruikt om complete voetpaden in parken en plantsoenen aan te leggen. Daarnaast is het een super goedkoop product!

Wel is het zo dat voerresten of resten ontlasting op den duur in natte beukensnippers gaan schimmelen. Maar dan hebben we het over het verschimmelen van de producten die in het beuken ligt. Dit gebeurt ook in andere ondergronden.

Beuken geeft een natuurlijke sfeer en gaat niet stinken. Dit is de reden waarom ik het binnen en buiten in mijn volières heb liggen. Natuurlijk ruim ik regelmatig de onlasting en voerresten op en verschoon ik een laagje snippers.

Erwin


balkwijk
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2005-06-12 - 14:39:37

Hebben jullie nog een goedkoop adres voor beuken snippers???

Rolf


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-12 - 21:19:57

Ik betaal bij geon Schrijver € 9,45 voor 70 liter, ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat duur is.
Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-12 - 22:34:16

Oh Erwin, ik denk dat je een vergissing maakt.

Beukensnippers zelf kunnen wel gaan schimmelen in een vochtige omgeving. De cellulose in beukesnippers wordt dan als voeding gebruikt voor de schimmels.

Zwammen/paddestoelen (schimmels) groeien namelijk ook op hout wat dood is.
Gert


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2005-06-13 - 00:47:46

Aubiose gebruiken, is een ideale bodembedekker.
Ik gebruik het sinds 1.5 jaar, dit neemt bijzonder veel vocht op.
Wordt ook door veel loriliefhebbers gebruikt, om de nare luchtjes van de natte mest te neutraliseren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede