Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen voortijdig uit nest halen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jongen voortijdig uit nest halen
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-12 - 16:28:49 send message to Stieneke

Pa en Moe kakariki waren erg dom om een bourke nest uit te zoeken om hun eieren te gaan leggen. Nu heb ik heb 5 jonge kakarikies in een bourke nest zitten. Het 1e jong moet ongv. met een week uitvliegen. En het begint nogal krapjes te worden voor ze. Nu wil ik om te zorgen dat ze meer ruimte in het nest krijgen en mekaar niet verstikken, de 2 oudste het nest uit haal en binnen met de hand verder groot brengen. Loop ik dan het risico dat Ma stopt met de 3 andere verder groot te brengen?
Dat het een bedreiging voor ze is als ze van het ene moment op het andere ipv 5 nu nog 3 jonge heeft.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-06-12 - 19:00:56 send message to johanm

Dat zal normaal geen probleem geven, dat heb ik ook wel eens gedaan maar dan met de jongsten uit een nest omdat het leeftijdsverschil met de oudste jongen te groot was.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-17 - 19:44:31 send message to Stieneke

In verband met de verwachte warmte maak ik me zorgen over de 5 Kakariki-jongen, die ik in een vrij klein nest heb zitten(Neophema nest). Ik verwacht dat het oudste jong over ongeveer een week zal uitvliegen. Mijn vraag is de volgende:
Is het verstandig om enkele of alle jongen binnen te halen en verder met de hand groot te brengen om te voorkomen, dat de jongen door oververhitting sterven?


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-06-17 - 20:23:00 send message to jolanda73

Hoi,
Volgens mij moet dat wel kunnen.
Ik heb mijn jong ook eerder uit het nest gehaald maar,wel iedere keer teruggezet bij pa en ma kakariki om te voeden.
Ik heb dit ong een week gedaan.En dit ging heel goed geen problemen.
Suc6 Groetjes Jolanda


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-06-17 - 21:03:46 send message to johanm

Je kunt ook het blok op de grond zetten met het deksel open, dat scheelt heel wat voor de warmte en de ouders blijven dan gewoon voeren.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-18 - 10:50:39 send message to Stieneke

De 1e is vanochtend uit gevlogen, dus dat scheelt er in iedergeval 1x lichaamswarmte.
Heb een temperatuurmeter in het nachthok gelegd om te kijken hoe warm het wordt. Wordt het echt te heet halen we het nest even naar binnen. Maken we het meteen schoon en gaat het als het vanavond afkoelt weer terug. En als ze honger hebben geven we wel een voeding met de hand.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-06-18 - 23:24:56 send message to Stieneke

Wie weet raad??

Het jong eet niet, wordt niet gevoed en als je hem het nest terug in stopt komt hij dr weer uit.
Ook als we hem zelf eten geven reageert hij er amper op. Hij ziet er gezond uit en kan goed vliegen maar weigert om te eten.


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-06-19 - 10:03:32 send message to lisaar

Ik zou gewoon alle jongen op de grond zetten en kijken wat er gebeurt. Ik heb eergisteren al mijn bourks en splendids die reeds mooi in de pluimen zitten voor de komende hittegolf uit de nest gezet,de ouders blijven ze mooi voederen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede