Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Alle kwartel soorten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-12-09 - 19:33:07 send message to Rogert

Ik ben het eens dat in de loop der tijd de kwartels steeds moeilijker zijn gaan broeden. Voor 10 jaar geleden zag je bijna geen natuurbroed meer, maar dat is nu aan het terug komen. Nu is een kwartel een makkelijke vogel om dit natuurlijke gedrag weer terug te fokken door ze bijvoorbeeld onder kippen uit te laten komen, maar hoe je het ook wend of keerd, deze dieren zijn en blijven gedrags gestoord tov hun soorgenoten in de natuur. Vaak zijn het de eerste nesten waar een kwartel op gaat zitten die de mist in gaan, omdat dit moment ook een leerproces is voor deze dieren. Telkens kom je een stapje verder tot je op een gegeven moment zoveel kwartels kweekt dat je er inderdaad gek van wordt. Maar het probleem is dat de liefhebber niet het geduld heeft zijn kwartels dit leerproces te laten ondergaan met als gevolg dat er naar de broedmachine gegrepen wordt ........ en veel produktie gemaakt wordt, dus veel geld verdiend wordt. Dit is bij veel kippen, fazanten en eenden ook al het geval, en eigenlijk is het zonde. Ook in dierentuinen ondervind men deze gedragsstoringen bij handopfok dieren. Natuurbroed geeft een hogere kwaliteit ten op zichte van gedrag, gezondheid en verijking, en wij liefhebbers ontnemen veel dieren deze ontwikkeling.

En in dit forum onderwerp wil ik ook aan geven dat dit dus ook de toekomst en het nu is bij veel kromsnavels ........ en ook hier geld dat de toekomstige vogel liefhebber de puinhopen van ons mogen opruimen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-09 - 20:48:01 send message to paccie

ja natas ik had dit bericht helemaal niet gezien ben ook geen 20 meer hoor hahahaha


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-12-09 - 21:06:42 send message to lennard

ik doe ze alltijd onder een nest van de vogels en als ze dan uit zijn en een beetje gaan scharellen ze ik ze in de voliere.


Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-12-09 - 22:14:04 send message to Eddykuipers

Ik heb na twee jaar proberen nu dit jaar voor het eerst ook natuurbroed kwarteltjes. (chinese dwergkwartel. Ik was bang dat het nestje ook de mist in ging want de hen had al meer dan 20 dagen gezeten. Was er eerst ook niet op verdacht toen ik ineens iets in de sluis zag bewegen. Was er dus zo´n minikuikentje door het gaas gekropen.
laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D Nou het zijn hele leuke kwarteltjes geworden! Maar gewoon de vogels de tijd geven en natuurlijk niet te veel verstoren.


natureman
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-05-04 - 00:46:31 send message to natureman

prachtige foto "NIltava " happy :))
heel mooi pa en ma kwartel met de kleintjes
prachtig
vind het wel vreemd dat ze bij jou altijd broeden
succesformule ? happy :)


jjoorriiss
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-09-03 - 21:27:24 send message to jjoorriiss

hallo parkietepeter ik heb een vraagje hoe noemen die kwartels waar u van een foto hier op hebt gezet ??? mvg joris


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-09-04 - 16:35:23 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Die kwartel die in die boomstam op eieren zat is de Virginische boomkwartel. Heel mooi en lief.
wink ;)



freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-09-04 - 17:20:33 send message to freddy321

zijn dat duure kwartels of valt dat mee



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede