Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > draadkooi of volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : draadkooi of volière
kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-06-20 - 13:43:46 send message to kurt fierens

Hallo,

Wie heeft er goede resultaten qua kweek met Afrikaanse papegaaien in draadkooien en wie in volières, Trouwens hoe groot moeten de ideale volières zijn voor Afrikaanse papegaaien. (lengte en breedte)?
Kurt


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-22 - 01:11:41 send message to Chow

Welke soort precies?? Zit nogal verschil tussen bonte boer en grijze roodstaart.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-06-22 - 09:00:09 send message to kurt fierens

Hoihappy :),

Bedankt eindelijk een reactielaugh :D. De soort maakt zo niet uit ik kweek met gans het gamma Afrikanen, maar ik wil overschakelen van draadkooien naar volières aangezien ik denk dat de resultaten in volières beter zijn en ook voor de vogels. De meeste zullen wel zeggen dat draadkooien beter zijnshocked 8O. Maar ik heb toch mijn twijfels. Daarom wou ik polsen of er mensen zijn die ook die stap gezet hebben van draadkooi naar volière en dat dit positief of negatief waswink ;)? Verder wat zou een ideale volière in afmetingen zijn voor bonte boer, jardine en grijze roodstaart?

Kurtwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-22 - 09:10:47 send message to dun grijzeroodstaart

hallo kurt , ik heb een jaar en koppel grijze gehad die ik in de garage in het donker gezet had nou donker wel een tl lamp van 36 w hangen dan ..
en nog een koppel meijers en geelschouder blauwvoorhoofd ..
alle niks gedaan die tijd en de vogels zaten {vond ik dan ] nniet zo lekker in de veren pak ondanks de goede voeding van mij .
maar in januari heb ik ze naar buiten gedaan ik voilere,s van 1mtr breed 2mtr diep en 2mtr hoog .
en en de vogels knapte er echt gewoon van op ze zien er nu veel beter uit .
en van de grijze had ik in feb 1 onbevrucht ei ..
en op het moment heeft ze weer eieren maar nu maar liefs 3 stuks zullen rond de 10 juli uit komen .
dus zo wil ik maar zeggen dat mijn menigs is dat je de vogels beter in een voilere kunt houden zodat ze ook de kans krijgen om te vliegen en klauteren en in de zon of schaduw te kunnen zitten of regen of sneeuw ik bedoel gewoon de natuurlijke gang laten gaan .
ze hebben tegen mij wel eens gezegd doe de grijze in een kweekkooi en in het donker !
nou ik vindt het nog zielig ook voor de beesjes en bij mij was de vogels in de voilere te doen een goede beslissing , natuurlijk is de eene vogel niet de andere ..


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-06-22 - 09:26:49 send message to kurt fierens

Hoi,
Ben van dezelfde mening. Maar ik had ze in draadkooien zitten omdat iedereen dit aanbevalshocked 8O. Bovendien stond dit ook zo in de literatuur. Maar ik denk dat ik ze ook in volières ga overbrengen. Heb ik er bovendien ook meer geniet van, want in de draadkooien vind ik er niet veel aansad :(. Bedankt voor je antwoordwink ;)

Kurtwink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-06-22 - 10:35:31 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ga uit van het principe dat elke kooi of volière altijd te klein is.
Het is daarom aanbevelingwaardig om, uiteraard afhankelijk van financiële en praktische omstandigheden zoals ruimte, de vogels zo groot en ruim mogelijk te huisvesten.

Bovendien ben ik van mening dat, ondanks dat dit behalve in het zomerseizoen niet voor alle soorten het gehele jaar mogelijk is, alle vogels buiten beter tot hun recht komen!

hoe dan ook, succes!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-22 - 11:23:34 send message to Chow

Ik sluit mij hierbij aan.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-06-22 - 12:27:43 send message to dun grijzeroodstaart

inderdaad !!!
maar ik had het al eerder beschreven ...

groetjes tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede