Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > probleempje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : probleempje
jimp
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-06-26 - 20:59:44

blauwvleugelparkiet werkt jonge vogels het blok uit en gaat nieuwe eieren leggen terwijl de jongen niet eens kunnen vliegen, week of 6 oud.
heb het blok op de grond gezet, bovenkant open, en de jongen er weer in gedaan, iemand een tip wat je nu nog kan doen?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-26 - 21:12:48

Allemaal in een ander(kleiner) hok zetten.
Moet ze eerst wennen aan nieuw hok en jongen zullen veel om voer bedelen


jimp
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-06-26 - 21:40:41

bedankt voor je reactie
maar gaat dat wel goed 5 vogels in totaal in een kleinere kooi, 3 jongen + ouders, heb kooitje van 50x40x40


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-26 - 22:21:46

Is wel klein, je hebt niet toevallig 2, dan de jongen opsplitsen en in elke kooi een ouder.
Gaat erom dat ze de kop even bij de jongen houden en de stimulans om te gaan broeden(nestkast) + verhuizing ontnomen wordt.
Succes


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-06-26 - 23:36:21

Op zich hoeft het geen probleem te zijn dat de jongen vroegtijdig het nest verlaten, hoewel 6 weken al niet meer zo jong is, en ze al volledig in de veren zitten(?)
Ik heb destijds hetzelfde meegemaakt met diverse koppels splendids. Belangrijk is wel dat ze op de grond nog steeds door een van de ouders worden gevoerd. Als dat zo is, hoef je je weinig zorgen te maken en is het voldoende om een paar zitstokken op ca. 10cm van de grond te plaatsen en natuurlijk een bakje (opfok)voer en water.


jimp
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-06-27 - 08:15:26

okee, doen het eerst via de manier van karel en zie ik dat de jongen te weinig eten krijgen dan in een kleinere kooi.
de jongen zitten deels in de veren.
bedankt voor jullie reacties.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2005-06-27 - 18:03:07

Ik heb zelf nooit blauwvleugels gehad, maar wel turqouisines en splendids. De jongen vlogen altijd zo rond de vijfde week na het uitkomen uit, volledig in de veren. De pop was dan meestal weer op een nieuw nest aan het broeden en de man voerde dan de jongen in de voliere.
Dat de jongen na zes weken nog niet geheel bevederd zijn en nog niet kunnen vliegen, zou kunnen duiden dat er iets niet helemaal in orde is. Dat de pop opnieuw eieren wil leggen is volgens mijn ervaring heel gewoon zes weken na het vorige nest.
In een andere kooi is een oplossing; ik vind alleen het genoemde formaat wel erg klein.
Pas ook op dat als de pop al aan het leggen is, zij wel het volgende eitje kwijt moet. Het gebeurd wel dat poppen legnood krijgen (hun ei niet kwijt kunnen) als het nestkastje weggehaald wordt. Goed in de gaten houden dus.
Succes.


jimp
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-06-27 - 18:28:24

kwam thuis uit mijn werk en zag dat er al eentje half dood was, ander was al aardig gepikt, bloede al aardig, heb ze nu in die kleinere kooi gezet met de man erbij, had gezien dat die er eentje aan het voeren was, opfokvoer gekocht en nu maar afwachten.
had nooit geweten dat je zo druk met vogels kunt zijn, zeg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede