Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > weggevlogen vogel : eigenschuld of onvermijdelijk ..? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-28 - 18:54:22 send message to natasja

ohww chow kan me voorstellen dat je ervan baalt , je was juist zo enthousiast over je eerste kweek en trots dat je een gezonde leuke vogel hebt kunnen verkopen aan mensen .



thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-06-28 - 19:04:19 send message to thuis

Lange tijd geleden was ik op bezoek bij een trotse parkietenkweker. Veel uitleg, veel gezien.
Op het moment dat hij de kweekruimte wil verlaten en een sluisdeurtje opent wil hij nog een mooie parkiet laten zien, die zat op jongen.
Omdat ik niet zo brutaal wilde zijn om aan zijn materialen te komen volgde ik de man en jahoor... de pop vloog direkt van het nest af naar buiten... een groot open veld achter het huissad :( Ik voelde me zo lulligsad :( Door zijn enthousiasme en mijn bescheidenheid (ik kom niet aan materialen van anderen) raakte hij een broedende pop kwijt.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-28 - 19:12:18 send message to Jacqueline

happy :)



Deze vliegen niet weg.

wink ;)laugh :D

Peter.


kalazakie
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-06-28 - 21:08:49 send message to kalazakie

mijn vogels die weggevlogen zijn zijn een grasparkiet (jonkie) en een zebravink de zebravink heb ik terug kunnen vangen de anderen riepen er achter


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-06-28 - 22:46:37 send message to Daniel

zonde chow sad :( dit doet altijd zeer.

Bij mij is 2 keer een vogel weggevlogen. de pop van mijn aller eerste koppeltje grasparkieten toen mijn moeder ze water wilde geven hup langs haar arm door de open deur sad :(
En 1 keer een nieuwe catharina. ik had toen 2 kleine rennen en ik zet haar in de ren terwijl ik in het deurgat sta wat doet ze in plaats van me weg vliegen vliegt ze naar me toe weg sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-29 - 11:00:28 send message to Hawkeye_NL

Nu ik erover zit te denken moet ik terug komen op mijn uitspraak dat er bij mij nog nooit vogels zijn weggevlogen.

Ik heb eens een koppel roseborst baardparkieten gehad. Ik had de pop al redelijk lang maar kon ineens een mooie man erbij kopen. Het klikte direct tussen de twee dus ik dacht dat ik ze wel buiten in de volière kon plaatsen. Ik had daar ook al een behoorlijk aantal andere soorten in zitten dus zo gezegt zo gedaan. 's avonds toen ik thuis kwam zat er een mooi rond gat in het gaas en de roseborsten hoog in de boom ernaast. laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Eigen schuld??? jazekers. Als ik mij goed had laten informeren dan had ik geweten dat deze vogels niet achter het gaas konden wat ik toen had. Gelukkig voor mij waren alleen deze twee ontsnapt en niet alle anderen in die vlucht.wink ;)

Ik heb ze tot een paar jaar terug overigens elk jaar nog terug gezien met jongen! shocked 8O

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-29 - 12:10:35 send message to johanblok

quote
Ik heb ze tot een paar jaar terug overigens elk jaar nog terug gezien met jongen!

Bedoel je dat ze het enige jaren in het wild in jouw woonomgeving gered hebben en daar ook jongen hebben gekregen??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-29 - 12:44:04 send message to Hawkeye_NL

Ja, dat bedoel ik inderdaad. Ze hebben het er zekers een jaar of 4 uitgehouden. Ik heb ze zelf in die jaren een aantal keer kunnen zien en stond perplext dat ze dus ook jongen bleken te hebben. De laatste keer dat ik ze zelf gezien heb is geweest in 2001 in de wijk Wezelanden te Deventer

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-29 - 13:52:55 send message to johanblok

Dat is wel bijzonder en heel interessant, en verzacht misschien ook het ontsnappen aangezien ze het in ieder geval niet al na korte tijd met de dood hoefden te bekopen zoals meestal het geval kan zijn.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-29 - 14:02:21 send message to Hawkeye_NL

Ik kan achteraf zekers hierom lachen. Achteraf wel, niet op het moment zelf. Ik baalde toen echt als een stekker. Het is gebeurt in 1995 dus al een 10 jaar terug maar het was zoals gezegt mijn eigen schuld en de vogels hebben het in ieder geval goed gehad. Anders hadden ze geen jongen gekregen lijkt me.

Erwin


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-30 - 21:47:44 send message to Hawkeye_NL

Hey Peter, je zei in jouw reactie:
quote
Deze vliegen niet weg.


Maar wat zie ik tot mijn verbazing? Zitten ze ineens hier in de tuin!


laugh :Dlaugh :Dwink ;)
Erwin


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-06-30 - 22:00:20 send message to Pattie

laugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-01 - 10:08:19 send message to Jacqueline

happy :)

Zo zie je maar, altijd opletten.

laugh :Dlaugh :D

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede