Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > graag alle info over ducorps kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : graag alle info over ducorps kaketoes
mbke
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-06-27 - 22:39:56 send message to mbke

Zou graag een koppeltje Ducorps aanschaffen. Graag reacties over ervaring met deze kaketoes. Heb momenteel al rosés zitten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-06-27 - 23:42:28 send message to molineti

In de kooi een zeer mooie kakatoe(beweeglijk,actief),en niet erg luidruchtig(iets meer dan rose)

Wel een echte witte kakatoe,dus agressie van de man naar pop toe is niet vreemd(in broedtijd)

Beetje stress vogels wat zich vaak uit in plukken.

De jongen hebben een opvallende blauwe kopkleur

Jonge Handopfok leken mij niet (zeer) geschikt voor de huiskamer,vond ze nogal bijterig.

Denk dat je bij de P.S of Pakara wel een artikel opkunt vragen van de kweek met de ducorps kakatoe


mbke
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-06-28 - 18:35:14 send message to mbke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb jij zelf Ducorps kaketoes zitten ?
We zouden ze graag in een voliere zetten (binnen+buiten).
Wanneer is een Ducorps kweekrijp ?
Moet de pop ook ouder zijn dan de man ?
Verschieten ze rap ?
Wat bedoel je met stress ?

K heb nog wel een hele hoop vragen happy :)

Groetjes
Martine


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2005-06-28 - 21:36:06 send message to edel

Ik heb een koppel zitten.
Het is een rustige vogel nu en dan hoor ze je.
ik heb ze sinds vorig jaar.
Het is een acrobaat ze kopjeduikelen om de zitstok.Waar ik ze gekocht is verteld dat het een broedrijp koppel moet zijn.Dit kon je aan de kleur van de ogen zien.Maar ze zijn nog niet in het blok geweest .Ze zijn wel aan het paren,maar ik denk dat het blok te klein is,60x25 natuurblok.
groetjes edel[wie weet de maat van het blok]


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-06-28 - 22:31:45 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik heb ze gekweekt in een blok met een bodem oppervlakte van 30 bij 30 cm in een omgekeerde L vorm,met hierin een tussenwand.

Dit is voor het eventueel kunnen vluchten van de pop bij agressie man,en dat de eieren niet beschadigd worden bij aflossing van de broedende vogel(man en pop broeden om en om)

Ik heb de vogels niet meer in mijn bezit,maar heb er in het verleden wel een paar keer mee gekweekt(5 a 6 jaar geleden)


Zoals je ziet aan de voorkant(beetje kapot gemaakt)en aan de zijkant(links in dit geval)een ingang,:en dit bedoel ik dus met omgekeerde L



zelfde soort blok van binnen gezien(tussenwand tussen linker en rechter invlieggat

Nakweek vogels kunnen na 3 jaar kweken,ikzelf plaats meestal pas de broedblokken na 4 jaar(bij kakatoes)

Ikzelf koop altijd jonge nakweekvogels(liefst natuurbroed)en altijd eerst de pop en dan de man(dus pop ouder)of beide evenoud,maar nooit de man ouder dan de pop.

Dit is voor mij het minimALE wat ik kan doen om eventuele problemen te voorkomen.

Met stress bedoel ik dat:kleine veranderingen in hun omgeving,grote gevolgen kunnen hebben n.l ze kunnen gaan plukken,elkaar aanvallen of de eieren kapot maken,of de jongen plukken,of de jongen doden.

Echt een prachtige vogel in de kooi,maar wel een uitdaging(zeker op langer termijn)


mbke
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-06-29 - 20:10:48 send message to mbke

molineti en edel,

alvast bedankt voor jullie reactie !




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede