Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharina vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharina vraagje
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-29 - 23:23:41 send message to Chow

Sinds zondag heb ik een koppel catharina's in de voliere. Sinds gisteren zitten ze beiden vrijwel continu in het nestkast en komen er alleen uit om te eten en te drinken. Daar ik ze nog maar zo kort heb en ze de eerste 2 dagen gewoon buiten de nestkast bleven weet ik niet wat ik er van moet denken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-29 - 23:38:58 send message to dooren

Meestal betekend het een van deze 2 dingen.

1. ze voelen zich veiliger in het nestkast, dus ook overdag verblijven ze er graag in.
2. ze bereiden zich voor op het broedproces wat gaat komen, laten we hopen dat dit het is.
Gert


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-29 - 23:44:43 send message to Chow

Als ze eruit zijn dan kroelen ze wel. Ik vind het echter wel heel erg snel als ze 2 dagen na aankomst al gaan broeden. Zou mooi zijn maar kan het me haast niet voorstellen. De eerste 2 dagen wandelden ze gewoon rond door de voliere en dat doen ze ook als ze nu zo af en toe even komen eten en drinken. Ze gaan dan ook even zitten naast elkaar en kroelen wat en lopen dan achter elkaar weer naar de nestkast. Ik ken deze soort niet dus kan het lastig inschatten.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-06-30 - 11:41:33 send message to irri

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi, heb je ze ook als bestaand koppel gekocht? dan heb je kans dat ze wel beginnen met broeden,
als de pop eieren moet gaan leggen kun je dat bij deze vogels vaak duidelijk zien, dan is de onderbuik dikker dan normaal.
het is sowieso wel een goed teken dat ze samen in het nestkastje verdwijnen, dan mogen ze elkaar graag en heb je sneller kans dat ze gaan broeden.
groetjes marjan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-30 - 16:23:48 send message to Chow

T'is een koppel wat bij de kweker al in de nestkastjes dook. Ik had echter het idee dat zo'n overstap van kweekkooi naar voliere zo groot zou zijn dat ze voorlopig niet zouden gaan broeden. Dat ze na 2 dagen dus al een nestkast hebben betrokken verbaasd me.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-06-30 - 17:52:32 send message to irri

hoi, misschien zijn de vogels al wat vaker verplaatst geweest bij de kweker zelf, dan wennen ze ook wat sneller aan een nieuwe omgeving, ook helpt de aanwezigheid van andere vogels in de buurt wat sneller met wennen..
ik spreek nu puur uit eigen ervaring (dus kan bij anderen heel anders zijn) ook is het bij mij zo dat als ze vanuit de kweekkooi in een voliere gaan, ze ineens veel blijer en sneller op hun gemak zijn.
ik zou even afwachten en misschien wordt je dan wel aangenaam verrast...succes
groetjes marjan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-30 - 19:39:06 send message to Chow

Ze ogen niet bang. Wel erg op zich zelf. Toen het begon te regenen een uurtje geleden kwamen ze uit het blok. Beetje in de regen zitten, verenpak schoonmaken, wat eten. Ik wed dat ze zo direkt weer het blok in vertrekken happy :)


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-06-30 - 20:07:12 send message to irri

hoi, dat zou best kunnen, mijn vogeltjes hebben ook een voorliefde voor nestkastjes, ook om in te slapen en te spelen. (ze zijn behoorlijk speels, bij mij tenminste)als ze in broedstemming zijn, kun je vaak "gezaag en getimmer" horen uit het kastje, dan zijn ze het materiaal aan het verpulveren en opzij aan het schuiven, deze vogels kunnen enorm in elkaar opgaan, dat de rest van de wereld er niet toe doet, als dit inderdaad een man en pop zijn heb je een goed klikkend koppeltje en komt er vanzelf wel wat uit
groetjes marjan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-30 - 20:14:19 send message to Chow

De kweker heeft me bezworen dat het man/pop zijn. hoe zie je dat overigens bij catharina's??


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-06-30 - 20:44:18 send message to irri

hallo, bij wildkleur hebben de mannen een zwart gedeelte op de staarveren vanaf 1cm of nog langer en soms helemaal, bij de poppen ontbreekt dat meestal.. verwar zwart niet met donkerblauw of donkergroen..het moet zwart zijn.maar het is niet altijd betrouwbaar, er zijn al redelijk wat mutaties en dan is het moeilijk of niet te zien. ik heb bijv. poppen met zwarte staartveren,(had ik gendika voor nodig) bij bijv. lutino's en gezoomde kun je het echt niet zien.
gewoon even afwachten, als je ze als koppel hebt gekocht mag je ervanuitgaan dan het man en pop is
groetjes


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-30 - 21:26:33 send message to Chow

Ok, ik wacht het af. Na de regenbui zijn ze weer het blok in gewandeld.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede