Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > het op en afstappen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : het op en afstappen
glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-30 - 13:30:57 send message to glenntheman

hallo ik ben de eigenaar van een grijze roodstaart die ik gekocht heb toen hij 15 jaar oud was. het beestje is niet wild maar kan nog wel eens hard bijten! nu heb ik hem al 2 jaar en wil toch wat meer met hem gaan doen. Ik zelf vind dat Jacco best wel tam is. hij laat zich aaien en zoekt ook vaak contact op met me. Spelletjes spelen vind hij helemaal te gek. alleen het op en afstappen lukt nog steeds na 2jaar niet. hij schiet meteen in de verdedeging en de veren gaar rechtopstaan. mocht je dan toch doorzetten ja dan heeft hij je te pakken. moet ik mischien een aantal stappen terug doen??? wie heeft advies voor me?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-30 - 14:44:46 send message to tonnl

Soms werkt een lokkertje goed. Leg een heel lekker hapje op je open hand en hou die stil voor hem.
Op die manier leren (sommige!) vogels dat je handen niet eng zijn.
Je kunt het opstappen ook proberen te leren met behulp van een stuk zitstok. Hou dat voor zijn pootjes en druk het voorzichtig zachtjes omhoog.
Geduld en belonen zijn vaak de toverwoorden.
Succes.


glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-06-30 - 16:09:08 send message to glenntheman

met de zitstok heb ik al vaker geprobeerd maar dat ziet hij echt als een bedreiging. dan vliegt hij echt van zijn kooi gewoon op de grond. de rest van de training kan ik dan natuurlijk vergeten. en de vogel eet al gewoon uit de hand. alleen het opstappen doet hij niet.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-30 - 19:03:48 send message to Hawkeye_NL

Het is toch een kwestie van doorzetten en geduld hebben. Langzaam aan de druk iets op voeren. Elke keer als hij probeert te bijten dan mag je best boos klinken. Trek alleen nooit terug. Als je terug blijft trekken dan blijft de vogel bijtgedrag vertonen. Misschien makkelijker als je eerst een opgerold stuk leer in je hand houd als zij het een vinger. Dan kan hij daar in bijten zodat het jou niet zeer doet maar kun je wel verder doorgaan met je training. Elke keer als hij in de "leren" vinger bijt dan laat je merken dat hij dit niet mag doen.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-01 - 07:23:48 send message to natasja

en als je het in een vreemde omgeving probeerd ... bijv. het toilet ? vaak als papegaaien een omgeving eng vinden hebben ze spontaan geen enkel probleem meer met opstappen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-01 - 08:08:59 send message to ParkietenPeter

Jij wilt alles in een keer bereiken, zeker. razz :p
Meteen zindelijk maken. laugh :D
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-01 - 10:47:11 send message to natasja

Opstappen of verzuipen !! razz :p

haha nou nee maar dat is bij mij de enige ruimte in huis die echt wereldvreemd is voor Kiek , de slaapkamer en keuken kent ze al lang wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-07-03 - 00:39:30 send message to Chow

Misschien gek idee, maar probeer het anders eens met een handschoen aan. Ik bedoel niet meteen zo'n grote waar je de bestrating mee doet maar zo'n smalle tuinhandschoen. Dan voel je de beet ook niet echt en kun je je hand bij de vogel houden. Ik gebruik die stoffen tuinhandschoenen ook bij het uitvangen van m'n valken en kakariki's. Degene van wie ik de kakariki's kocht pakte ze wel met blote handen maar dat resulteerde wel in bloed op de vervoersbox happy :)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-03 - 07:48:14 send message to Dennis Fr.

zo maak je ze alleen nog maar meer bang.resulteert in meer stress.dus gewoon niet aan te raden.

als je je vogels uit moet vangen en je word gebeten is het gewoon je eigen schuld.want dan ben jezelf degene die het beestje niet goed vastpakt.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-03 - 09:51:07 send message to Elfje

Ik denk dat je handschoenen niet moet gebruiken hoor. Krijg je alleen maar mee dat je vogel nog rotter op gaat stappen. Plus door de angst zullen ze nog harder bijten en dan gaan ze door een tuinhandschoentje ook heen happy :)
Geduld is het keywoord hier. En hoeveel lef en doorzettingsvermogen bezit je?
Je zou bijv. je rechterhand naar de vogel toe kunnen brengen en zeggen stap op en dan als hij/zij niet reageert kan je proberen je linkerhand ook naar de vogel toe te bewegen alsof die hem/haar wilt pakken, meestal kiezen ze dan de rechterhand wel om op te stappen.
En als je een eigenwijze knakker hebt dan stapt hij over je hand heen op een andere stok happy :)
maar gewoon blijven proberen proberen en nog is proberen. en je kan het natuurlijk ook altijd met iets lekkers proberen.

groetjes Ria


Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-07-03 - 20:12:06 send message to Phileine

Hallo, hier nog een tip:
Houd in de ene hand een snoepje en houd die achter je andere hand waar de vogel op moet stappen, zodat hij dan op je hand moet stappen om het snoepje te krijgen.
Mischien heb je dit allang geprobeert, maar ik wilde het toch even zeggen.
Succes


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-07-03 - 22:50:07 send message to djenco

Kijk eens op http://www.thebirdwhisperer.com Deze man heeft op z'n minst een interessante theorie. Misschien kan je hier wat mee.

Groeten,
Dirk Jan


glenntheman
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-07-04 - 13:31:27 send message to glenntheman

elfje bedankt jou tip heeft me veel geholpen! ben echter wel weer eens hard gebeten toen ik hem te veel had gepushed! happy :) (hij wou duidelijk meer respect) maar hij stapte op geweldig. ga dit nu echt dagelijks proberen. in de kooi lukt het nog niet maar op een neutrale plek wel.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-04 - 16:14:18 send message to Elfje

Ach dat bijten hoort er bij zullen we maar denken happy :) ik ben gisteren ook weer is gepakt door de lieftalige Mabel wink ;) hahaha maarja zal nog wel straf zijn om zomaar een maand op vakantie te gaan.
Succes en fijn om te horen dat het een beetje werkt.

doei Ria



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede