Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP
Gert Hamstra
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-07-08 - 09:49:48 send message to Gert Hamstra

Hallo
ik heb een jonge elegant die een week uit het blok is en gewoon op stok zat niets aan de hand.
maar nu niet meer zit op de grond en komt niet meer omhoog. ik kan hem of haar zo pakken en in de hand op de rug leggen en blijft zo liggen hij is niet mager of zo. wie weet wat het kan zij?????????????????????


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-07-08 - 11:14:36 send message to Chow

Eet en drinkt ie wel goed??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-08 - 11:57:37 send message to dooren

Op z'n minst even binnen halen in een kleinere kooi en goed voer en water voor zijn snavel zetten. Eet hij vervolgens goed, laat hem dan even aansterken en vliegvlug worden.

Bij geen voeropname zal een bezoekje aan een dierenarts noodzakelijk worden.
Gert


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-07-08 - 20:03:55 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste mensen

ik vind toch dat er wat sneller moet worden over gegaan tot naar een dierenarts stappen.
en minstens als een vogel zo oner in de kooi en dik zit een antibiotica toe dienen. UNIVERSEEL en ik ga soms om 2u middernacht nog met een parkietje naar de dierenarts, wacht toch niet zo lang je speelt met een dierenleven en beetje warmte of een kusje help niet als een vogel ziek is

groeten argo


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-08 - 20:17:01 send message to dooren

Hmm, argo een beetje warmte helpt vaak juist wel. Vooral bij het regenachtige weer van de laatste tijd zullen jonge pas uitgevlogen vogels het extra zwaar hebben. Een verkoudheid of longontsteking kan dan al fataal zijn.

Apart en warmte met een krant eronder geven vaak al een goede indicatie of een vogel het gaat redden. Op de krant kun je goed de ontlasting beoordelen op kleur of structuur en anders meenemen naar de dierenarts om deze op kweek te zetten.

Snel de verkeerde antibiotica geven kan juist averrechts werken en sommige bacteriën aanzetten tot het afscheidden van giftige stoffen.

Kusjes werken inderdaad niet, maar daar hebben wij het niet overgehad. (alhoewel ik moet vaststellen dat het bij mijn kinderen juist wel werkt als ze zich gestoten hebbenwink ;))
Gert


Gert Hamstra
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-07-08 - 21:03:10 send message to Gert Hamstra

Hallo

hij zit niet dik en is wel alert en zo ziet er niet ziek uit dat is het juist


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-08 - 22:56:35 send message to dooren

Het feit dat deze vogel eerst wel rond vloog (zoals je in je eerste bericht schreef) en nu niet meer en op de constant op grond zit geeft aan dat er toch wel iets loos zal zijn.

Gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede