Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > tamme bourk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tamme bourk
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-07-15 - 15:36:00 send message to Stieneke

Ik heb uit de buiten voliere een bourken jong gehaald en die is me dochter aan het tam maken.

Wie heeft ervaring met een tamme bourk binnen. Heeft het zin om speeltjes in een kooi te hangen bv of doet de vogel daar niks mee.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-07-15 - 20:14:17 send message to mikewauters

ik zou het in alla geval doen, ik denk dat elke eenzame parkiet je dankbaar zal zijn als het een trapje, spiegeltje, belletje, ... krijgt!
groetjes,
mike


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-07-15 - 21:13:40 send message to Stieneke

Echt eenzaam is die niet. Hij is heel veel uit z'n kooi en zit dan op je schouder gezellig te kletsen.
Maar wat ik in de voliere zie is een bourk geen speelvogel zoals een grasparkiet maar wel erg nieuwsgierig. Daarom vraag ik me ook af of het wel zin heeft om speeltjes erin te hangen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-07-16 - 00:07:43 send message to Swaas

Je kan altijd beginnen met enkele eenvoudige "speeltjes" op te hangen, zoals een stukje toiletrol aan een touwtje, enkele blokjes aan elkaar rijgen en die ophangen, of enkele legoblokjes aan een touwtje hangen happy :) Als je ziet dat het diertje ermee speelt kan je nog altijd spulletjes in een dierenzaak halen, zo doe je geen kosten voor een vogeltje dat geen interesse ervoor heeft.
Maar uit ondervnding weet ik dat ze het wél leuk vinden om met kraaltjes, kleine belletjes en lego blokjes te spelen al is dit véél minder druk en uitgelaten dan een grasparkiet, maar ze genieten evengoed van een spiegeltje, de ene al meer dan de andere, je hebt er die "niks" doen, en andere amuzeren zich kostelijk op een rustige manier wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede