Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dorstige grijze roodstaard Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dorstige grijze roodstaard
Henrico
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-07-17 - 00:33:23

Mijn kweekpop van de grijze roodstaarten is begin dit jaar erg ziek geweest, want op een gegeven moment zag ik dat hij een hele dikke krop had. deze heb ik met veel masseren en wrijven weer soepel gekregen. ik heb de vogel laten braken en op het laast kwamen er 2 halve pinda's tevoorschijn, daarna is de vogel 4 weken doodziek geweest, maar ik heb hem er toch door gekregen. alleen als ik haar nu een bakje water in de voliere hang drink ze deze in 1 keer leeg en het maakt niet uit hoeveel water ik er in doe, alles gaat op. is er imand die weet wat dit is en wat ik er aan kan doen?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-17 - 00:39:27

altijd als ik hoor over heel veel drinken bij dieren dan denk ik als eerste aan de nieren of suikerziekte , of zoiets ook voorkomt bij vogels weet ik niet , dus ook ik ben erg benieuwd naar de reacties van de kenners.

Wel knap dat je je vogel er met zoveel pech toch doorheen hebt gekregen !!



Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-07-17 - 00:43:45

Moest ik een DA zijn zou ik je antwoord kunnen geven.....helaas moet ik je dit schuldig blijven, ik vrees dat je een echte DA zal moeten contacteren, een leek kan alleen maar (de verkeerdeshocked 8Oshocked 8O ) gissingen maken sad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 09:28:29

Wat het probleem met pinda's is. Als deze blijft 'hangen', gaat het lichaam er een vlies omheen leggen om het in te kapselen als lichaamsvreemde stof. Door her masseren heb je de pinda los gekregen. Het is zo natuurlijk niet te zeggen of de pinda een beschadiging aan de krop heeft nagelaten. Dit zou je inderdaad door een VA na kunnen laten kijken.

wink ;) Peter


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-07-17 - 10:17:15

Pinda's moet je ook niet geven aan papegaaien ivm schimmels


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-17 - 10:37:19

sad :(

Pinda's is een sluipmoordenaar voor de vogels, duurt best een tijdje voordat je problemen ziet, maar als ze zich openbaren is het meestal te laat.
Een bezoek aan een ervaren Vogelarts is zeker aan te raden, probeer ook de ontlasting op te vangen, voor zover mogelijk, en neem deze mee voor verder onderzoek.

Succes en beterschap voor je pop toegewenst.

Peter.


heijne
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-07-17 - 11:00:54

De pop zit nu weer bij ze zit zeer veel met de man in het blok. Als je niet weet dat ze een suipschuit is, zou je denken dat ze kerngezond is.Je merkt verder ook niets aan haar. Dus ze is niet ziek (volgens mij)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-17 - 12:50:18

Ze kan ook veel in het blok zitten, omdat ze zich ziek voelt, vooral bij import grijzen kan dit goed het geval zijn.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-07-18 - 17:58:36

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb dat gehad met mn jong grijs roodstaartje..
Op een gegeven moment wilde zn krop niet meer legen en dat was de reden dat ik naar hedwig van der horst ben gegaan.. Hij dronk ook in 1 keer zn waterbakje leeg zodra ik het bij hem zette..
Toen ik aan haar vroeg waarom hij dat deed zei ze dat het komt omdat ze dan misselijk zijn of zich niet lekker voelen..

Misschien zit er dus nog iets in haar krop, of ergens anders, wat er niet thuishoort..

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar wilde het toch even zeggen..!





heijne
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-07-18 - 22:32:30

Ik heb toen de hele krop nagevoeld en ik kon niets meer voelen, maar ik weet natuurlijk niet wat er dieper in de vogel gebeurt.
dat ze zich misselijk voeld lijkt mij sterk, want ze doet dit nu al ruim 5 maand, maar zou een dierenarts verder dan de krop kunnen kijken?
Ik denk dat ik het probleem ook eens aan hooimijer voorleg.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede