Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Volière
Speedball
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-07-19 - 23:19:06

Howdy!
Ik ben van plan om binnenkort een buitenvolière te maken voor kanaries en(?) vinken.
Waar moet ik allemaal op letten?!!

Cherio


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-19 - 23:48:21

Welkom, 101 dingen, ik zal er was een paar noemen:
Goed dak, zodat ze gedeeltelijk uit de regen en in de schaduw kunnen zitten. Liefst ook wat coniferen al zullen de kanaries deze wel wat slopen, maar het is leuk voor de vinken. Binnenhok erbij als het weer toch erg slecht wordt. Genoeg zitstokken met eventueel wat nestkastjes als je wilt kweken.
Voer en baadwater e.d. niet onder de stokken zetten. Natuurlijk zijn er nog 95 andere zaken te bedenken dus ik hoop dat de rest van de "onze club" het ook mee invult.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-20 - 00:32:34

Welkom ook!
Een "muisdichte" vloer, beton al of niet afgedekt met zand of bv beukensnippers.
Een sluis tegen ontsnappen en of een deurtje dat een halve meter lager is dan de volière zelf.

Beplanting die wat langer heel blijft bij dergelijke vogels: dennetjes, sparretjes, diverse soorten klimop, vlier, wilg.

Veel succes en veel plezier met een hele leuke hobby.
Ton.


Speedball
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-07-20 - 14:40:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor de al aanwezige reacties! Dat van de betonnenvloer tegen de muizen had men mij al gezegd, het sluisje was voor mij vanzelfsprekend, maar die halve meter lager is goed om weten!
Hoe zit het met inrichting en grootte van nachtverblijf? Wat wel en ook wat zeker niet?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-07-20 - 15:48:07

ik zal je een ding zeggen bouw het nachok niet in een bestaande schuur of hok want je moet alles aanpassen wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-20 - 18:51:24

??


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-21 - 00:31:10

Een echt nachtverblijf is niet per sé noodzakelijk, een goed beschut deel achterin kan ook voldoen met dergelijke vogels.
Als je wel een nachthok maakt, zorg dat je er bij kan komen, goed schoon te houden. De vogels hebben aan een invlieggat van 15 x 15 cm royaal voldoende.
Zet de vloer een stuk van de grond af, vogels gaan toch niet op de bodem slapen en het scheelt een stuk in (optrekkende) kou in de winter.

Ik heb het nachthok overigens wel in de schuur gemaakt, geen probleem, een gaatje in de muur en met hout en gaas een paar uurtjes werk.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-07-21 - 10:04:04

Speedball,

Ik zou even lekker op m'n gemak de rubriek Volières op deze site bekijken.
Je vind er de meest uiteenlopende volières en vaak ook nog in diverse bouwstadia.

succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede