Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De ringendood Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-01 - 10:30:38 send message to tonnl

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als ik zou denken dat het helpt. Poep is alleen maar vies omdat "wij mensen" dat zo geleerd hebben.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-08-01 - 12:58:28 send message to MADDAD

Beste Ls happy :)

Voor de geur hoef je dat allemaal niet te doen want een vogel ruikt slecht tot niets ,dat is een groote fabel als ze je geur ruiken dat ze de jongen afstoten.
vraag maar na bij de dierenarts of vogelarts of dat een vogel goed ruikt.

Groetjes John Hesen


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-01 - 14:44:17 send message to johanblok

Ik wist niet dat papegaaien/parkieten (of vogels in het algemeen??) slecht tot niet ruiken. Blijft natuurlijk nog altijd over dat ze dat blinkende ding ook kunnen zien waarbij het vuilmaken dan alsnog helpt.


Dinkie
Website Member
Posts :49

Website Member
2005-08-02 - 03:40:13 send message to Dinkie

Waar het mij over gaat is: Ik heb drie jonge gaai lijsters. Ik heb ze geringd met de aanbevolen maat. Na een uur vind ik een jong half dood op de grond. Gelukkig is dat goed gekomen, de andere twee ringen heb ik trouwens allebei teruggevonden, een in de kweekvlucht, en een toen ik ons terras veegde. Die waren dus of spontaan losgekomen en verwijderd of met alle liefde en zorg door pa en ma van de poten gehaald.
Dat laatste sluit ik niet uit want het zijn fantastische ouders.
De ringen waren gecamoufleerd met een leucoplastje en ja je kan er nog wel aarde of poep aan smeren maar de ouders houden het nest (hielden) brandschoon dus ik denk dat een smeersel eerder contra werkt dan voor.
Het punt is dat ringen een heleboel jongen kost en het is een methode uit de vorige eeuw zelfs uit het vorige millenia . Het moet gewoon anders kunnen zonder dat het jongen kost.
Voor mijn part een streepjescode op de poot, een chip, een dna code in combinatie met een chip ik noem maar wat.
Stel nu eens dat wij onze honden moesten ringen en dat met een mogenlijk risico van 20% uitval dan was dat onbespreekbaar.
En ik kan dat nog veel erger bedenken maar dat laat ik aan jouw eigen fantasie over maar wij doen dat onze eigen vogels wel aan.
Kom eens met ideen hoe het wel zou kunnen want elke vogel die dood gaat door het ringen is er een te veel.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-08-02 - 14:27:19 send message to MADDAD

Beste Dinkie

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt,maar er zijn van die instanties die je dat verplichten.om bepaalde smokkel,tegen te gaan zodat je kan aantonen dat ze in gevangenschap gekweekt zijn. chipen kun je altijd doen hoe oud je vogel ook is ,en ringen (vaste ring)alleen als ze rond de 14 dagen zijn of iets later of vroeger.je kan er ook voor kiezen dat je je vogels laat chipen en met een ringplicht die laat ringen.en als je een vogel verkoopt vragen ze altijd is ie geringd? zoniet verkoop je hem voor 90% niet of niet voor de prijs die je er zelf voor wild hebben.dus zijn we er zelf ook schuld aan dat we doen ringen.ikzelf vind het ook een rotklus moet iedere keer het koppel zitten storen meerdere dagen die jongen er iedere keer eronder uitpakken als het anders kon mog dat van mij ook.

Groetjes John Hesen


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-08-02 - 21:19:31 send message to toontje

Hallo Allemaal om problemen met ringen te voorkomen
Ringen 2 tot4 keer insmeren met latex (dit is spul om gipsmallen te maken )
De ringen zien er dan hetzelfde uit als het pootje
en voelen ook zo aan
dit doe ik al jaren en geen problemen



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede