Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vallende Pionus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vallende Pionus
goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-24 - 21:04:39

Ik heb hier een Bronsvleugel pionus zitten die het tot gisteren nog prima naar haar zin had.
Maar vanochtend zat ze een beetje sip op de stok en zich telkens te corrigeren in de zithouding.
Dit werd steeds erger en ik heb haar apart gezet in een kleine kooi. Van middag zat ze zo laag op de stok dat ze soms bijna van de stok valt.
Ze houd zich met de snavel vast aan het gaas en met 1 poot aan de stok en de rest zakt er als een pudding vanaf. Het lijkt wel of ze ook last heeft van 1 poot maar ik kan geen verwondingen ontdekken.
Soms klimt ze er ook gewoon mee en loopt ze erop dus volgens mij kan het niet gebroken zijn.
Het lijkt wel of ze aanvallen heeft van verlammingen. Ze kijkt helder uit de ogen. Het ene moment is ze heel fit en 5 minuten later stort ze weer helemaal in.
Heeft iemand hier wel eens ervaring mee gehad?


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-24 - 21:06:52

Ze is wel broeds geweest, en het mannetje heeft hier niet tot nauwelijks op gereageerd. Ze heeft enkele onbevruchte eieren bebroed en ik heb het blok nu maar weggehaald.Kan ze soms hierdoor zo uit conditie zijn?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-24 - 21:14:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het steeds dezelfde poot waar ze last van heeft? Laat ze ook de vleugels hangen, misschien aan de zelfde kant als de poot die dit soort verschijnselen vertoont? Kijkt ze aan diezelfde kant nog wel normaal uit de ogen?

Je zou in ieder geval een gebroken/gekneusde poot/vleugel uit moeten kunnen sluiten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-24 - 21:17:04

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vooral als ze het voer niet meer ziet staan wordt het opletten. Heb je al gevoelt op de borst of ze mager is?? Een goed onderzoek is dus zeer aan te raden. (vooral poppen die eieren hebben gehad zijn zwakker dan je denkt)

Ik zou morgen een vogelarts met een bezoekje "vereren".
Gert.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-24 - 21:19:48

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Voer laat ze wel staan , ja.
Dierenarts was ik wel van plan, ondanks dat je die tegenwoordig zelf moet vertellen wat ze mankeren.
Net lag ze voorover in de voerbak.
Ze kijkt gewoon uit beide ogen. Als je eraan komt lopen klimt ze weer snel op de stok.

En ze is niet mager.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-24 - 21:34:09

Dit bericht is 3 keer gewijzigd



Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-24 - 22:09:19

ahh wat een sneu plaatje zo zeg .. hoop voor d'r dat ze het gaat redden

( wel een erg mooie vogel trouwens al doet de foto d'r even geen eer aan )


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-07-24 - 22:20:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bas het lijkt verdraaid veel op de verschijnselen die ik gehad heb met maisparkieten.
Het lijkt net kramp in de poot, hangt soms langs de stok en de vogel steunt met het lichaam om niet te vallen.

Ook het borstbeen wat 's morgens nog gewoon was, zag er 's middags al scherp uit , je zag het bijna scherper worden.
Mijn vogels hadden toen last van streptococcen.
door een stress situatie en als ze niet geheel in conditie zijn kan het gebeuren dat ze ineens erg last van krijgen.
De maisparkieten waren alle 3 binnen de 24 uur dood.
Hoop voor je dat het iets anders is bij jou vogel en dat die er boven op komt.

succes
Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-24 - 22:29:55

Dit ziet er idd niet goed uitsad :(
Een goede vogelarts moet hierop toch een antwoord hebben.
Gert


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-25 - 00:17:42

als je de middelen hebt,is het beter de vogel warm te zetten?Daar kun je misschien tijd mee winnen;het lijkt inderdaad veel op wat Henk zegtsad :(

Probeer iniedergeval(voor diagnose) voor je naar de dierenarts gaat, mest op te vangen(BV op aluminiumfolie)
en die mee te nemen.

Sterkte


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-25 - 18:01:08

De dierenarts is #$%@!@#$ met vakantie.
Zijn vervanger sluit streptococcen uit( maar aangezien ik net zo eigenwijs als dat ik groot ben ga ik toch af op wat henk en johan zeggen) Ik haal even baytril en ga wat experimenteren.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-07-25 - 18:51:43

Hoe is het met de vogel nu??

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-25 - 19:05:15

----------------------------------------------
Ik haal even baytril en ga wat experimenteren.
---------------------------------------------

Ken je niet iemand,die een breedspectrum antibiotica voor je bij de vogel in kan spuiten!(bv vibramecine IV)

Zorgt voor minder stress en is zeer doeltreffend!!(mits het een bacterie is)

Of misschien wil op je verzoek de plaatsvervangend dierenarts dit wel doen!

Hoop dat het goed komtwink ;)

P.S vergeet de extra vitamines niet als je met een antibiotica gaat kurenwink ;)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-25 - 21:37:53

Henk,
Ze is de nacht en dag in elk geval goed ddorgekomen. Heeft de schaal met fruit leeggegeten maar het gewone voer laat ze staan.
Ze kijkt nog steeds helder uit haar doppen en dat maakt het juist zo vreemd.
Ze zit in elk geval ook weer een beetje op haar poten maar leunt tegen de tralies aan om de poot te ontlasten. Ik haar niet meer zien wegzakken.

Molineti

Op mijn vraag of baytril ook geschikt was om evt streptokokken te doden had hij geen antwoord. Dat moest ie opzoeken op internet. Nou, dat kan ik dan zelf ook wel.
Ik heb haar nu 0,5ml baytril 5%oplossing in 1dl water gegeven en er wat siroop doorheen gemengd.
Ik zal hier eens informeren naar zo'n breedspectrum antibiotica. Ik noteer het wel voor de toekomst.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-07-26 - 12:08:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de omschrijving en de beelden doen mij (geen dierenarts dus) wel sterk denken aan een vorm van vergiftiging.

Ben je voor zover mogelijk alle mogelijke oorzaken nagegaan?
Onkruiden van onzekere herkomst, kamerplanten,
kunststoffen of andere zaken binnen snavelbereik?
Zachtvoer dat met warm weer te lang heeft gestaan?
Sommige mensen voeren grote hoeveelheden lijsterbessen aan hun vogels.
Het vruchtvlees is goed voor de vogels, maar de kern/pit van lijsterbessen bevat wel gifstoffen.
Veel Papegaaiachtigen eten het vruchtvlees en breken daarna de kern open en kunnen zo teveel gifstoffen binnen krijgen.

Ik weet natuurlijk niet of dit er daadwerkelijk mee te maken heeft, maar je weet maar nooit.

Succes,
ik hoop dat je chalopterus er goed doorkomt.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-08-05 - 09:25:53

Nou,
Ze zit weer normaal en doet ook weer normaal.
Wat ze nou mankeerde weet ik noch steeds niet.
Ik val ook wel eens om maar, dat heeft weer een andere oorzaaklaugh :D
Bacteriologisch onderzoek van de ontlasting heeft alleen staphylococcen en klebsiella uitgewezen maar dat schijnt niets verontrustends te zijn. Ik hou haar voor de zekerheid nog een paar dagen op Baytril en dan gaat ze terug de voliere in.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede