Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Knippen van de nagels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Knippen van de nagels
tinus
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-07-28 - 01:57:29

Vraagje,

De nagels van mijn grijze roodstaart worden echt te lang. Ik wil ze graag korter knippen, dit heb ik al een aantal keren proberen te doen maar hij gaat zo trappen met zijn poten dat ik bang ben hem te bezeren.

Heeft iemand een tip voor me ????

Groetjes Martijn


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-28 - 09:27:15

Als je het zelf niet kunt/durft dan zou je kunnen overwegen dit gewoon bij een dierenarts of een deskundige dierenwinkel te laten verzorgen.

Dit is tevens een voordeel tov de vogel naar de verzorger, hij zal jou dan tenminste niet zien als "dader" van deze onprettige behandeling.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-28 - 11:37:59

Als een vogel opstandig of tegenwerkt tijdens de nagel verzorging dan kan je de vogel door een ander laten vasthouden en rustig verder gaan met de verzorging. Het is belangrijk om tijdens de lichamelijke verzorging van de vogel zo normaal als mogelijk te blijven doen. Veel mensen hebben de neiging om juist overdreven lief te worden tegen het dier of het te willen geruststellen tijdens de behandeling. Dit heeft echter het tegenovergestelde effect. Een vogel zal snel weten dat je nu iets doet wat niet normaal is. Ziet het troosten al snel aan als aanmoediging van het angstgedrag.

Als ik mijn vogels of die van anderen verzorg dan laat ik de vogel gewoon zijn / haar gang gaan. Negeer het gedrag en praat rustig door met de persoon met wie ik in gesprek ben. Alleen als de vogel bijt laat ik weten dat niet goed te vinden maar blijf wel doorgaan met de verzorging. De meeste vogels worden hierdoor juist rustig en ondergaan vaak al tijdens de eerste keer de verzorging zonder tegenstribbelen. Ook als een ander de vogel vasthoud dan negeren we het dier verder helemaal tijdens het knippen. Pas als we klaar zijn krijgt deze direct aandacht in de zin van belonende woorden en zo.

Als je het zelf niet kan / durft zijn er zoals Gert al aangeeft wel een aantal goede dierenspeciaal zaken / dierenartsen waar je deze verzorging kunt laten doen.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede