Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Sperwer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-08-09 - 17:58:50 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sperwer heb ik vorig jaar 1 keer geziensad :(. Die zat een half uur op een paaltje in de achtertuin.
Maar afgelopen zondag stort er in mijn voortuin met veel kabaal een roofvogel zich bovenop een kraai gevolgd door 2 andere kraaien. Wij stonden ieder aan een zijde van de tuin onder een boom en konden ons wrs van boven af niet zien . Hij moest helaas de kraai laten gaan omdat ie door die 2 andere werd lastiggevallen. Ik ben er bijna zeker van dat de roofvogel een sakervalk was, maar aangezien die hier niet voorkomen moet het of een ontsnapte valkeniersvogel zijn of ik moet weer naar de oogarts.
Ik zie hier regelmatig buizerds en torenvalken het veld induiken maar als je er ongeveer 10 meter vanaf staat is het wel spannender om naar tekijken.


François
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-08-12 - 18:02:30 send message to François

In onze stadstuin (te Gentin België) Hebben wij ook enkele keren een sperwer op bezoek gehad.
Ook hij pakte af en toe een huismus, maar het probleem is dat er tegenwoordig zo weinig huismussen zijn.
Blijkbaar is de sperwer niet de boosdoener maar de zwerfkatten. Ook de huisvesting voor huismussen is de laatste jaren erg verminderd.
Jammer dat wij deze vogeltjes in de tuin moeten missen.
Groetjes



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede