Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Volierezaad? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Volierezaad?
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-01 - 01:45:32 send message to Chow

Mischien een domme vraag, maar ik voer in de voliere mijn grasparkieten, engelse parkieten, catharina's, valken en kakariki's met grasparkietenzaad, zaad voor grote parkieten en onkruidzaad voor de kwartels. Ondertussen eten de vogels allemaal uit elkaars bakjes. Is er een een handigere manier om dit te doen? Ik zag dat er ook volierezaad wordt verkocht. Is dat wat ik dan kan gebruiken??? Gaarne advies..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-01 - 10:32:43 send message to tonnl

Ik zou gewoon zelf een mengeling maken van de zaden die je al gebruikt. Gaat het goed, waarom zou je dan veranderen?
Volièrezaad wordt meestal gemengd voor andere vogels; kanaries, tropen, cultuurvogels en dergelijke. Daarin zal je teveel grove zaden missen voor jouw vogels.


veta
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-08 - 16:03:44 send message to veta

Ga een pellet voeren voor parkieten. XXXXXXXXXXX. Het is voor deze vogelsoorten perfect.

Reklame voor pellet mag, maar niet voor eigen producten.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-08-08 - 16:10:29 send message to psittacula

Weer reclame van XXXXXXX


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-08-08 - 18:09:07 send message to Diesel

Als je vogels gewoon datgeen eten wat ze nodig zijn zou ik het gewoon zo laten.

Ik heb hier parkieten en valkparkieten en meng grof parkietenzaad en gewoon parkietenzaad door elkaar.

Stel je hebt bij je parkieten en valkparkieten kanaries of andere kleinere soorten dan kun je ook dit er rustig doormengen, want elke vogel haalt het voer wat hij/zij nodig heeft er wel uit.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-08 - 21:45:36 send message to Chow

Ik vind het geen probleem om ze paar bakken te geven met verschillend voer. Ik dacht echter dat wellicht een gemengd zaad in de handel zou zijn. Ik heb nu bak parkietenzaad, bak grote parkietenzaad en op de bodem wat onkruidzaad voor de kwartels waar de kakariki's dan ook weer dol op zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-09 - 09:27:14 send message to ParkietenPeter

Het is onoverkomenlijk als je verschillende vogels hebt dat ze elkaars voer lekkerder vinden.
Het gras is altijd groener ...

Het enige is dat je eigenlijk moest weten of de parkieten ook de juiste zaden eten, zoda ze neits te kort komen.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-09 - 12:04:44 send message to Chow

De engelse eten sowieso hun eigen voer maar pikken ook wel voer van de grote parkieten. De valken eten uitsluitend hun eigen voer en de kakariki's eten alles wat ze kunnen vinden. Catharina's eten voornamelijk het parkietenvoer.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede