Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINGEND ADVIES GEVRAAGD !!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : DRINGEND ADVIES GEVRAAGD !!!!
Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-08-06 - 01:00:15 send message to Geelwangamazone

Help; Vandaag mijn 12 weken oude geelwangamazone in zijn nieuwe kooi gedaan en nog pap gegeven, ik kom vanavond thuis en ligt ie dood in zijn kooi!!!

Als ik zo de kooi bekijk lijkt het wel of ie gevochten heeft, al het zand ligt aan een kant in de kooi en zelfs ernaast.
Ook heeft ie in beide ogen heel veel zand zitten en staan zijn pootjes(klauwtjes) helemaal krampachtig in elkaar geklemd.

Ik heb hem nu in de koelkast gelegd om hem te laten onderzoeken.

Ik heb aan de vogel niks vreemds gemerkt de laatste dagen hij begon al een beetje vast voedsel te eten en begon aardig goed te vliegen en was vrolijk en opgewekt als ik de kamer binnen kwam.
Het enige was dat ie vanochtend een beetje aan de diaree was maar dat was vanmiddag weer over.

Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn????

A.u.b reactie hierop.



Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-08-06 - 01:26:42 send message to Hannie

Hoi Jeroen

Ik heb geen idee wat de doodsoorzaak is !
Misschien toch door problemen met de voeding n.a.v je vorige topic .

Over de toestand van je kooi !
Ik denk dat het beestje een flinke doodstrijd heeft gehad.

Ik vind het gewoon vreselijk voor je.
Ik kan je niet helpen , maar leef met je mee.

Sterkte Hannie


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-08-06 - 07:09:04 send message to kakatoe

het woord zand waarom?
zand niet goed schoongemaakt zekers kan vanalles inzitten.
Het enige was dat ie vanochtend een beetje aan de diaree was maar dat was vanmiddag weer over.
ik kom vanavond thuis en ligt ie dood in zijn kooi!!!
dit hier boven snap ik niet smorgens was hij aan de diaree smiddags was het over maar je kwam savonds pas thuis
waarom gebruik je niet gewoon beukesnippers?
en sektie wat heeft dat voor meerwaarde in mijn ogen niks ja alleen geld wegbrengen naar een dierenarts.
Heb ik zelf gehad bij mijn turquosine parkieten toxische vergiftiging daar die vogels achter elkaar dood gingen maar wat voor gif konden ze mij niet vertellen veel geld over de balk gegooit en niks wijzer geworden


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-08-06 - 07:58:02 send message to jani

Hallo

Als ik de laatste reaktie hier lees wordt het mij toch een beetje groen voor de ogen.
Alleen al de opmerking van waarom een sektie doen de vogel is toch al dood.
Ook ik had onlange een vogel dood,heb deze van a tot z laten onderzoeken in Gent,ook op voedings tekorten of vitamine opstapelingen,waarom?
Wel op deze manieer weet ik of mijn andere vogels in gevaar zijn of niet en dit was nu een kans om te laten onderzoeken of mijn vogels de goede voeding kregen,wel ik was gelukkig met de uitslag,de vogel was gestorven door een bloeding in de hart streek en niet door ziekte en wat de voeding betreft,alles is volledig in orde geen tekorten maar ook geen opstapelingen want deze zijn even erg als tekorten.
Op uw dode dier een sektie laten doen is de enige goede oplossing t.a.z. van u en uw andere vogels en vergeet niet ook t.a.z. van andere liefhebbers waar u mee in kontakt komt.
Wat de beuken schilfers betreft ,zeer slecht.
Beuk is een harde hout soort maar kan niet tegen vocht en geeft direkt schimmel,als u hout wil gebruiken gebruik dan een of andere dennen soort
deze zijn beter bestand tegen vocht en schimmel
want ze bevatten een natuurlijk schimmelwerend middel,vandaar dat den beter tegen vocht bestand is.


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-08-06 - 08:05:24 send message to Geelwangamazone

Hannie bedankt;
Kaketoe ik zal het even uitleggen; Het was gewoon schelpenzand wat je bij de dieren winkel koopt dit was de eerste paar weken beter dan houtsnippers (op advies van de vogel leverancier).

Ik ben gisteren ochtend naar mijn werk gegaan heb ik hem nog eten (pap) gegeven en alles was goed. 2 uur later belt mn vriendin op dat ie een beetje aan de diaree was. Toen ik om 15:00 uur thuis kwam was dit over.
Ik heb toen met veel plezier zijn nieuwe kooi in elkaar gezet (met vers zand erin) en daarna nog pap gegeven en toen in zijn nieuwe kooi gezet.

Ik ben toen om 17:00 uur weggegaan en om 00:30 thuisgekomen en vond hem toen dood onderin zijn kooi met al het zand aan een kant in zijn kooi en echt ontzettend veel ernaast.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-06 - 09:28:21 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat je de vogel met de poten verkrampt aantreft, heeft zeer waarschijnlijk niets te maken met vechten of iets dergelijks, maar behoort tot het proces van doodgaan, soms ook afhankelijk van de ziekte. Van het schelpenzand of een nieuwe kooi gaat geen vogel dood, hij of zij moet reeds ziek geweest zijn.

Een sectie lijkt mij wel op zijn plaats, al geeft dit lang niet altijd een duidelijke oorzaak. Dit kan wel duidelijk maken dat de oorzaak reeds aanwezig was voor je de vogel kocht. Je weet dan of het aan jou, aan de verkoper, of aan een in zijn bestand aanwezig virus ligt, of dat het gewoon stomme pech is. Laat de vogel zo snel mogelijk onderzoeken bij de dierenkliniek in Utrecht.

Gezien de vele advertenties met jongere vogels kan het het niet genoeg benadrukt worden om ALLEEN ZELFSTANDIG ETENDE vogels te kopen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-06 - 10:23:42 send message to molineti

Helaas is het voor de vogel en U te laatsad :(Zonde)

Maar misschien voor andere!

Quote
---------------------------------------------
Ik zit nu op 3 pap voedingen per dag (uit een schaaltje en niet meer uit een spuitje) en dat gaat goed. Hij komt nog steeds iedere week aan gewicht bij
-----------------------------------------------

Ik zeg dus niet dat dit de doodsoorzaak is;maar 3 voedingen per dag voor een amazone van 11/12 weken is veel te veel!!

1 voeding is meer dan genoeg,maar je moet er natuurlijk wel allerlei voeding bijzetten die hij/zij zelf moet gaan eten.

een vogel van 11/12 weken hoort ook niet meer aan te komen,maar vallen normaal ongeveer 10 procent af in dit stadium.

Waarschijnlijk was de vogel zo rustig omdat hij/zij ziek wassad :(sad :(

Blijf het triest vinden dat deze jonge vogels aan onervaren mensen met te weinig begeleiding verkocht worden(maar de verkopers zullen hier wel niet mee zitten)

Sterkte!!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-08-06 - 10:43:48 send message to kakatoe

Jani de uitleg staat erbij of niet
Ik laat mij vogels niet meer voor sektie wegbrengen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-06 - 11:20:36 send message to dooren

Ik denk zelf dat onervarenheid (met alle respect overigens naar de eigenaar) de hoofdoorzaak is.

Onzelfstandige papegaaien mogen nooit aan onervaren mensen worden verkocht, dit is pokeren met vogels.

Koop gewoon een zelfstandige papegaai, van bv. 4-5 maanden oud, deze worden ook volledig tam, ik neem aan dat dat toch de reden is voor de aanschaf in de huiskamer?

Vergeet dat iedereen eventjes een jonge papegaai kan grootbrengen met de hand, dit soort gemakzuchtige praat kost alleen veel levens.
(ik heb zelf ook een grijze gehad, wildvang, en deze zat zelfs nog gewoon op mijn hand, en praten volop)
Gert


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-08-06 - 19:15:12 send message to mikewauters

michien een huisdier dat binnen was geraakt en de vogel wou pakken? van schrik???
weet het echt niet!
ik denk aan een kat of zo
nergens sporen te vinden,
groetjes,
mike


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-08-07 - 10:50:24 send message to Geelwangamazone

Hallo allemaal;

Gisteren terug geweest naar de vogelleverancier en hij heeft m even bekeken.
Hij vondt de vogel er gezond uitzien en goed gegroeid maar na verder onderzoek bleek dat er iets in zijn nek niet goed zat, hij denkt dat ie zijn nek heeft gebroken.!!!

Volgens hem zijn er nu 2 mogelijkheden 1:is gaan klimmen en ongelukkig gevallen, 2:heeft een hart aanval gehad en toen naar beneden gevallen.

De vogel gaat nu dinsdag naar Utrecht en er zal n.a.v. de uitslag hiervan bepaald worden wat er gaat gebeuren. De vogelleverancier heeft al gezegt dat als ie een hartaanval of iets dergelijks heeft gehad ik een nieuwe vogel van hem krijg en als ie door het klimmen ongelukkig is gevallen ik een vogel voor heel weinig geld krijg.
Ik vind dat ie met een mooie en eerlijke oplossing komt.

Gr: Jeroen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-08-07 - 11:01:39 send message to Dennis Fr.

jammer van het vogeltje.maarja deze dingen gebeuren nu eenmaal.gelukkig dat je tot een oplossing bent gekomen.

Groeten Dennis



kalazakie
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-08-07 - 11:25:03 send message to kalazakie

Het is altijd goed te weten dat je er zelf niks kon aandoen veel suc6 met de nieuwe vogel

gr. kalazakie


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-07 - 11:27:43 send message to tonnl

Laat me raden welke handelaar dat is geweest. angry

Neem gerust weer een veel te jong beestje mee, gaat ie stuk? Krijg je weer een nieuwe...


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-07 - 12:06:50 send message to molineti

Quote
---------------------------------------------
Laat me raden welke handelaar dat is geweest.
---------------------------------------------

De meeste handelaren verkopen te jonge onzelfstandige papagaaien!!sad :(

Zeggen vaak dat ze ze zelf gekweekt hebben,maar het gros ervan wordt gewoon opgekocht(weten dus vaak ook niet veel over de herkomst van de vogels,of eventuele gebreken)

Als kwekers/liefhebbers de hand in eigen boezem zouden steken,en geen ,,babys,, zouden verkopen,maar uitsluitend volledig zelfstandige jongen,zou er ook al een hoop opgelost wordenwink ;)

mvg


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-08-07 - 15:42:48 send message to Geelwangamazone

Nee hoor is geen Dennis papagaai waar ik hem gekocht heb, ik had al genoeg over Dennis gelezen op jullie site. Nog bedankt daarvoor.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede