Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oranjekaakjes roven eigen nest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-08-24 - 10:41:50

Ik vraag me af hoe je het aan de ontlasting kunt ruiken of zien.
Ten eerste zou er dan mogelijk een ziekte zijn overgebracht door de meeuwen en dat men dat ruikt.
Ten tweede zouden de meeuwen er voor zorgen dat er andere darmflora zou groeien in de pleegkinderen?

Ton, jij ben lid van de scap, waarom doet men dit niet meer(of doet men het wel) want dan zouden toch vele tropen niet meer geïmporteerd hoeven worden cq. je zou een groter deel EK's moeten zien.
Even voor de duidelijkheid ik ben voor natuurbroed maar zou voor de elende(veelal) van de import dit toch een optie vinden.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-24 - 11:40:42

Ik ben het met je eens, elke manier om de import te verminderen is welkom, maar toch is de kwaliteit het eerste criterium denk ik.

Inderdaad lijkt de darmflora anders bij door meeuwtjes opgevoede vogels.
Voor zover ik weet is bij de ScAP (Speciaalclub Afrikaanse Prachtvinken) het hoofddoel kweken volgens natuurbroed. Ik zal eens kijken of ik wat beter onderbouwde argumenten kan vinden dan alleen "wat ik gehoord heb".
Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-24 - 12:10:30

Ik denk dat darmflora toch vooral bepaald wordt hoe ze gehuistvest zijn en wat ze eten.

Meeuwen in kistkooien worden immers veel anders gehouden dan de natuurbroed die meestal uit volieres komt. Een active mens heeft immers ook een andere stoelgang dan eentje die geen beweging heeft.

Ook het voer is meestal wezelijk van andere
kwaliteit dan voor de meeuwen. Voliere vogels pikken toch veel andere zaken mee zoals insekten en groen wat ze in de voliere vinden, in een kistkooi zijn ze toch meer afhankelijk wat ze krijgen van hun verzorger.
Gert


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-08-24 - 12:39:25

Ton en Niltava,
Lees eens het"Doel" van Scap, geen sprake van "wat en hoe".
Ik ken heel wat leden van deze vereniging en ook zij passen de techniek van "meeuwtjes" toe.
Indien deze vereniging tot doel heeft om Afrikaantjes in "onze" volières te houden, waarom is hun databank dan enkel voor leden toegankelijk.
Het lijkt mij toch sterk dat ook hier weer eens eigenbelangen eerst komen en dan pas de leden en dan pas...
Ik heb al contact gehad met deze vereniging en heb toen aangeboden om foto's, naar dewelke ze vragen in hun eigen website, toe te sturen of om gewoon eens tot bij mij thuis te komen, GEEN REACTIE, waarom : lees hierboven.
Heeft iemand al eens de"Scapjes" gelezen op hun site ?
Gewoon belachelijk, eens om de 3 weken staan er vogels welke worden aangeboden, en als je dan contact neemt, dan zijn de vogels niet meer beschikbaar of is het gewoon import!!!!!!
Als dit inderdaad het "Doel" is, dan ga ik liever in de "Goal" staan bij een voetbalploeg.
Denk nu niet dat dit alleen bij Scap het geval is, absoluut niet, ik kan tal van voorbeelden geven waaruit blijkt dat niet de "Kweker" maar wel diegene met de grootste mond of de beste contacten het laatste woord heeft.
Ik weet wel,"DIT ZIT ME HOOG", hebben jullie wel eens de site bezocht van de vooraanstaande kwekers van Scap ???
Wat lees je dan ? : "dit jaar geen beweging, dit jaar geen resultaten, dit jaar 2 jongen in het nest" of iets dergelijks.
Waar zijn we mee bezig ???
Niltava, je lijkt me iemand die voor rede vatbaar is, samen met Deense en Franse vrienden werken wij voor het ogenblik aan een Europese vereniging die haar doel NIET voorbijschiet, interesse ?
Ik wens nog altijd dat François zijn oranjekaakjes op stok krijgt, want dat is de bedoeling toch van de vogels houden, of niet soms?
Tot slot wens ik toch op te merken dat je vriend Ton, beter wijnproever was geworden, daar is een goede neus goud waard, maar ik kan begrijpen dat je hierdoor weeral eens indruk maakt, dus, proef op de som : we zetten in een 20 tal kooien een mix van meeuwtjes-astrildes en natuurbroed astrildes en laten vervolgens je vriend(en) de verschillende broedsels eruit halen, eerlijk toch?
Ben benieuwd naar de reacties van Scap en je vrienden speurneuzen .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-24 - 13:02:03

Ik hoop dat we het positief kunnen houden! Ik ga die uitdaging graag aan. Uiteraard ben ik daarbij afhankelijk van anderen, dus of het gaat lukken kan ik nog niet beloven.
Let wel, dit gaat me niet om "mijn gelijk halen".
Ik denk nog steeds oprecht dat de vogels beter af zijn met hun eigen ouders. Dàt is het enige doel, geen clubbelang voor welke club dan ook en voor mij zeker geen eigen belang.
Je "hoort" van me, Ton.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede