Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelgriep 2005 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-24 - 20:33:59

Weet iemand eigenlijk wat voor soort papegaai het was in Engeland?

Gezien het risico moet het wel een bijzondere zijn geweest.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-24 - 20:43:22

Het feit dat deze in quarantaien zat met taiwanese vogels doet bij mij de vraag rijzen:
Waarom deze dieren van verschillende herkomst samen in quarantaine?
In hoeverrre is AI-H5N1 geconstateert? (anitlichamen of is het active virus gevonden, waaruit vast zou komen te staan of een kromsnavel gevoelig is voor AI of alleen maar drager kan zijn?)

Wie weet?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-26 - 22:00:47

Komen we hier misschien verder mee?

Bericht van 14-10-2005

Oproep aan hobbydierhouders
Wageningen, september 2005

De Wageningen Universiteit zoekt hobbydierhouders die hun mening willen geven over de bestrijding van varkenspest, mond- en klauwzeer en vogelpest. Stuur een e-mail naar hobbydier@wur.nl en u ontvangt een korte elektronische vragenlijst en meer informatie over het onderzoek. Het is heel belangrijk dat wij uw mening horen, want het is een onderwerp dat in uw belang is. Doe mee en laat uw stem horen.


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-10-27 - 10:59:50

Hoe kan het dat er in Engeland vogels uit Taiwan in quarantenne zitten terwijl er uit Azië al twee jaar geen vogels meer geïmporteerd mogen worden???shocked 8Oshocked 8O


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-10-27 - 11:56:35

Cardinalis

Juist daar heb je het punt ,De Engelsen hebben het goed gespeelt ,Verbod op invoer omdat 1 papegaai vogelpest had van vogels uit Azie ,WIE IS ER HIER NU FOUT !!!!!!!Ze wisten dat de vogels besmet waren ,Kijk even op www.pluimveehouderij.nl hier staat dat er reeds op 16 Oktober een besmetting bij deze vogels was vastgesteld.
Inplaats van de Engelsen te straffen ,straffen ze de mensen die hobby hebben aan het houden van vogels .
Burocratie ten top .In Engeland heerst de laatste tijd toch al een hetse op de liefhebbers.

Erik


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-10-27 - 22:15:33

Ja Henk, je hebt gelijk
quote
Er worden dus nu al tentoonstellingen en shows afgelast

en nu dus heel verbaasd lees ik in het plaatselijke krantje dat a.s. een kleindierententoonstelling wordt gehouden in een tuincentrum met.... hoenders & dwerghoenders, ook staat in de advertentietekst dat dit een mooie gelegenheid is voor iedereen om een konijn of een paar kippen aan te schaffen .....
Verstandig ? Ik heb zo mijn twijfels.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-27 - 22:47:54

droom maar lekker verder thuis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-28 - 09:33:27

Verbod op import van wildvang stond in Engeland al veel langer op de agenda. De gebeurtenis met de papegaai zorgt er alleen maar voor dat het actueel wordt en in de openbaarheid komt.
Overigens een meerderheid de tweede kamer in Nederland was het hier mee eens, en niet zozeer vanwege de vogelgriep, maar vanwege de vele vogels die overlijden tussen vangst en uiteindelijke koper.

De gebeurtenissen in Engeland zijn zeker ook aan stommiteiten te wijten maar bewijzen in elk geval dat H5N1 circuleert en door internationaal transport verspreid wordt. Voldoende reden om deze in ieder geval tijdelijk stil te leggen.

Hopelijk voor liefhebbers van bepaalde soorten, kan de import te zijner tijd weer beperkt hervat worden, maar dan eindelijk eens op fatsoenlijke wijze.


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-10-28 - 09:57:10

Aan stommiteiten te wijten??

Denk het niet als er uit Azië al TWEE JAAR geen vogels mogen worden geïmporteerd!!!

Dat H5N1 verspreid wordt door internationale handel?? Als ze importeren uit Azië lijkt me dat logisch...

Op het houden van TT's met siervogels reageer ik maar niet. Dat is toch een eindeloze discussie om niks! Wij beslissen immers niet of ze doorgaan!

Overigens, mijn vogels gaan gewoon naar een TT en daar zitten ook kwartels bij, die zitten al 3 maanden binnen in een vlucht, dus die zullen heus niet besmet zijn.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede