Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pech met koppel engelsen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-06 - 16:58:09 send message to paccie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-06 - 20:35:10 send message to Chow

Vandaag de man betrapt kort na het leggen van ei. Binnen een kwartier zat ie erop en ei was kapot. Ik heb de man weg gehaald bij de pop.
@ Paccie. Hoe kan het koppel kalktekort hebben als alle vogels hetzelfde te eten krijgen??


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-09-06 - 22:08:56 send message to paccie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-06 - 22:10:40 send message to Niltava

Dat kun je ook niet.Ik denk dat pacie dacht dat ze de schaal daarvoor gebruikten. Maar dan kunnen ze net zogoed op zoek zijn naar eiwit.

Wat ik bij een chin. dwergkwartel heb gedaan, die eieren pikte, is een ei vullen met zeepsop(na leeggeblazen te hebben natuurlijk).


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-06 - 22:39:42 send message to Chow

Ik weet precies wat Paccie bedoelt en ik ken Paccie goed genoeg om te weten dat hij jarenlange ervaring heeft met vogels. Ik neem zijn advies dan ook meestal ten harte. In dit geval gebruik ik puur m'n boerenverstand en mijn observaties van mijn vogels. Ik zie bij de eerste legronde dat de pop 18 dagen broed zonder problemen. Eerste ei komt uit en 2 dagen later zijn alle eieren weg en ligt het jong in de broedkooi. Dan volgt er een periode waarbij de pop een ei legt en het ei verdwijnt. Ik heb vooral de laatste tijd goed gekeken en ik zie dat de man ongelofelijk veel in het blok is. Veel meer dan bij m'n andere koppels. Vandaag is de pop van het blok af, man erin, ik open het blok en ik zie een kapot ei. Natuurlijk komt het voor dat dit komt door kalktekort. Maar hoe komen ze daar dan aan als de andere koppels blijkbaar niet met dit probleem kampen. Ze krijgen allemaal exact hetzelfde voer. Zaad, eivoer, grit, mineralenblok en sepia.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-06 - 22:47:46 send message to Niltava

ok, sorry dat ik uitleg wilde geven.

Overigens wil nog niet zeggen dat wat je voert ook de vogels krijgen.
Ook heeft niet elk individu dezelfde behoeften.
(overigens geloof ik ook niet in een kalkgebrek)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-07 - 00:20:40 send message to Chow

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Elke input is welkom.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-09-08 - 21:57:47 send message to Diesel

Je hebt de vogels inmiddels apart gezet begreep ik.

Ik heb zelf ook een paar nesten gehad, die tot een aantal keer stuk gingen. De ene keer een jong dat dood lag, de andere eieren verdwenen en er werden weer nieuwe gelegd.

Ook kan het zijn dat je blok te diep was, dus dat ze er per ongeluk op terecht zijn gekomen en daarna de eieren verder stukgemaakt hebben.

Ook kan het zijn dat ze wel eieren leggen maar geen zin hebben in broeden, en dus zelf idd de eieren kapotmaken en de jongen het nest uitwerken.

Toen ze nog in je voliere zaten kan het ook zijn dat het nest gesloopt werd door andere koppels, dit is mij ook overkomen.

Wat betreft kalktekort.
Ik neem aan dat je vogels eivoer en dergelijke krijgen, en ook maagkiezel etc, dus wat dat aangaat zouden ze van dit alles voldoende binnen moeten krijgen.

Zet het koppel anders gewoon op rust, en probeer het volgend jaar weer, wie weet gaat het dan beter.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-09-09 - 21:15:18 send message to gouldamadine

wat eventueel ook nog te proberen is geef ze een andere partner zo kunt je er ook achterkomen wie het doet of dat ze het nu niet doen.
arjan



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede