Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gezamelijke huisvesting ?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gezamelijke huisvesting ?!
ryan
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-09-10 - 22:08:15

Hallo,
Een vraagje m.b.t. kromsnavels. Ik weet dat de meeste broedparen elkaar niet verdragen maar weet mischien iemand of een paartje Turquoisine parkieten andere soorten kunnen verdragen, zo ja welke ? En de zelfde vraag m.b.t. Rosella's ?

Bvd


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-11 - 11:12:30

rossela`s moet je per koppel houden


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-09-11 - 11:37:14

turqen kun je wel houden bij neophema soorten maar rosella's is uitden boze je mag het proberen maar ik garandeer u dat de turqen binnen een uur het loodje leggen


ryan
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-09-11 - 11:46:23

Bij Rossela's is dit ook mijn ervaring tot nu toe, ik heb het geprobeerd te combineren met kakariki's en turquoisine in dezelfde voliere maar dit was niet echt een succes, ging ook niet helemaal mis maar echt rust kwam er niet. Zelf ik wel bij een andere vogel houder gezien dat kakariki's en pennant rossela's en ik geloof bergparkieten in dezelfde voliere broeden. Vandaar mijn vraag.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-11 - 12:21:16

dan had ie ook vast wel een erg grote voliere


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-11 - 18:49:57

Ik heb geprobeerd in kolonie te broeden met de meest verdraagzame soorten. Zelfs dat werd knokken. Tenzij je idd een enorme voliere hebt zou ik vogels paarsgewijs houden tijdens het broeden.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-09-11 - 19:15:08

chow hoe groot was je voliere?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-11 - 21:02:16

Het is zelfs met bijv. Bourkes niet gegarandeert dat de turquoisine hen met rust laten.

Terwijl dit wel de neophema's zijn die met alle andere overweg kunnen. Ik meet dit af aan het verspreidingsgebied. De bourkes doorkruisen het gebied van zowel de turquoisine, elegant of de splendids. Terwijl deze andere elkaars gebied normaal niet in komen.

Turquoisine zijn naar mijn ervaring de onruststokers onder de neophema's. Ik heb ze wel bij Barrabandparkieten gezet, dit ging goed.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede