Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelpoep Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelpoep
kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2005-09-11 - 16:49:30

soms zie je op verschillende webpaginas jongen in nest met veel vogelpoep erond
dit vind ik toch niet hygienis voor de jonge jongen om daar hun eerste dagen of weken in door te brengensad :( vele virussen kunnen daarvan voorkomen vind ik
alhoewel er ook zeggen dat dit vochtigheid geefd in het vogelnest
ik ben voor een proper vogelnest en voor een hygienishe verblijfplaats voor mijn vogels
en door proper te zijn heb je weinig kans om ziektes te hebben of wie weet wat met je vogels!! dit is mijn mening , wat denken jullie erover ?? groetjeswink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-11 - 16:54:12

je kunt ook te hygienisch wezen en kunnen de vogels nergens weerstand tegen opbouwen.maar je hoeft het indd ook niet te erg laten worden.

Groeten Dennis


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-09-11 - 17:52:40

Hai,

gevoelsmatig heb je gelijk,maar is er in de vrije natuur ook een verzorger die de nestjes elke dag schoonmaakt?
Ik zelf doe wel zo af en toe een blok schoonmaken maar toch niet elke dag. Er zijn ook ouders die het nest verlaten en niet meer terugkeren of daarna de jongen doodmaken,

mvg Frank

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-11 - 20:57:57

Wanneer je een te steriele omgeving creeert, kunnen de jonge vogels niet zo goed tot geen weerstand opbouwen voor wat ze later tegen gaan komen.

Als de vogels het zelf niet opruimen heeft het nut. Als je eens in een gesloten broedblok van kromsnavels kijkt zie tegen het einde van de kweek niets anders dan poep. En toch zijn de jongen dan sterk.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-11 - 21:24:13

Ik denk ook dat de vogels heel goed zelf weten wat ze doen. De ene vogel ruimt alles keurig op, daarbij vind je niets in het nest, de ander bouwt een ware rand om het nest.
Ik verschoon alleen tussen de rondes door de nestjes.
Ton.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-09-11 - 21:27:26

ik "grijp" alleen in als het te gek word als de blokken bij mijn parkieten dardoor te nat worden haal ik de stront weg en doe er weer een beetje houtsnips in tegen het overige vocht.
Het moet echt te gek worden voordat ik ingrijp
arjan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-11 - 21:40:51

Dit hangt af van welke soort vogels je hebt, de meeste tropen e.d. ruimen de 1e week de ontlasting op. Hierna niet meer, maar de jongen vliegen vaak dan al bijna uit. (weerstand is dan al vaak sterk genoeg)

Bij parkietachtige is de ontlasting vaak vrij droog, oude ontlasting droog vaak geheel in zodat het ook geen of weinig gevaar meebrengt.

Met loris daar in tegen hoeft men dit niet te proberen, door de natte ontlasting is men wel verplicht het nest vaak te verschonen.

Elke soort heeft dus zo zijn manieren.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede