Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat spookt er 's avonds rond de voliere? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat spookt er 's avonds rond de voliere?
MvdWater
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-10-02 - 20:57:14

Achter in de tuin heb ik mijn voliere en ik heb al een aantal keren gemerkt dat 's morgens de vogels ergens anders zitten dan ze savonds zatten.
Eergisteren was het weer een keer zo ver, alle vogels zijn in paniek geweest en een mozambiequesijs heeft zich zelf dood gevolgen (heel gek 1 pootje ontbreekt compleet)
Vanmorgen was het ook weer mis.
De patijzen welke gewoonlijk in een hoek op de grond zaten waren nu boven in een boom gaan zitten.
Het vervelende is dat ik een peru stelletje nog op 2 eitjes heb, twee nachten dus geen verwarming.
Zou dit nog wat worden?
Hoe kan je er achter komen wat hier spookt
Ik hoor graag
Maarten


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-03 - 10:42:29

Als U gewoon in een woonwijk woont dan is de kans groot dat het een kat is. Die beesten lopen nu eenmaal overal. Marters, wezels zou kunnen, maar die gaan niet echt voor vogels, meer voor de jongen in het nestkast, maar als het goed is kunnen die de voliere niet inkomen.

Om er achter te komen, tja, een nacht wakker blijven misschien? Of een video camera mee laten draaien, en dan 's nachts er 1 keer uit om de band te verwisselen? Of als u een tuintje rondom heeft, het zand mooi fijn harken, in de hoop 's ochtends poot afdrukken tegen te komen.

Zomaar een paar ideen ...


Rob4knuiman
Website Member
Posts :1

Website Member
2003-10-03 - 13:05:33

De kans is ook groot dat het muizen zijn. Ik heb dat vorig jaar ook gehad. Iedere vogelkweker zegt geen muizen te hebben maar bijna iedereen heeft ze. Ik heb vorig jaar drastische maatregelen genomen (nieuwe kooien zelfs met polykarbonaat plaat op de onderste halve meter) om die krengen tegen te gaan. Veel succes!


tipa
Website Member
Posts :1

Website Member
2003-10-05 - 12:42:03

Schrikdraad op de voliere houdt bij mij de katten weg. Muizen verjagen de vogels volgens niet.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2003-10-05 - 17:17:38

Mijn ervaring is ook dat muizen je vogels niet opjagen. Het zijn waarschijnlijk katten en dat is het beste met schrikdraad op te lossen. Een andere mogelijkheid is je vogels 's nachts op te sluiten in het nachthok


MvdWater
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-10-05 - 21:54:17

Dank voor alle reacties.
Ik woon in zuid limburg in een dorp en hier hebben we muizen, katten maar ook marters.
De katten overdag lopen gewoon lang het hok en doen niet veel op erkaar uit. muizen, ik denk dat het dicht is maar ze kommen er altijd in.
Maar of schrikdraad hier de oplossing is?


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-08-19 - 10:44:01

Wat er rondspookt weet ik niet, maaar er spookt hier iets rond snachts. Geloof dat het maar een nacht opblijven wordt.
Maar nu willen we schrikdraad gaan plaatsen. Tot nu toe kom ik prijzen tegen van 170 euro ongv.
Iemand een tip voor mij waar het goedkoper is.???


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-19 - 10:51:48

Het zullen ratten zijn want katten ga je gemakkelijk opmerken.
Van ratten kunnen de vogels ook opschrikken omdat ze nogal fel tekeer kunnen gaan om door het gaas ed te komen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-08-19 - 11:20:07

mVDwater,

Wat het is is door andere natuurlijk niet te zeggen. Kan van alles zijn. Katten ligt inderdaad voor de hand.

Verschillende oplossingen zijn al aangedragen.
Wat een andere tip is; om in de nabijheid van de voliere 's nachts een lampje aan te laten, 'n kleintje, de vogels kunnen dan nog een beetje zien waar ze vliegen en zullen zich zo niet doodvliegen.

Ja, camerawink ;), schrikdraadshocked 8O, 'n hondlaugh :D, kan allemaalsad :(.

Succes
Peter


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-19 - 13:36:41

Misschien zijn het aliens die komen experimenteren op je vogels.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-08-19 - 13:52:13

Mario, tuurlijk joh, maar voor de rest alles okeeeeeeeeeehappy :)


Pennantje*
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-08-20 - 12:25:09

IK ben laatst een stuk of vijf kanaries kwijtgeraakt plus een kwartel,
Vijf zijn er pikant door het gaas getrokken,
waaronder een paar eigen kweek ik doe de kanaries, Mijn parkieten zitten savonds ook ergens anders terwijl ik ze een uur terug achter aan zag zitten, ook mijn pennanten waren uit het nest gekomen.
De kwartel haan had de volgende morgen nog maar één vleugel.
Als wij de honden buiten laten krijgen we commentaar hou die honden binnen, laten die mensen de katten dan ook binnen houden.

M.v.g Johan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-20 - 13:38:02

quote
Als wij de honden buiten laten krijgen we commentaar hou die honden binnen, laten die mensen de katten dan ook binnen houden.
Waarop is nu gebaseert dat het katten zijn geweest? De vraag is pas beantwoord als er bewijs voor is gevonden. Tot nu toe sluit ik katten niet uit maar er zijn veel meer mogelijkheden. Net zoals er al een keer is gezegt: Blijf een nacht wakker of zet er een infrarood camera op en betrap de dader(s) op heterdaad!

PS! een klein lichtpuntje voorkomt paniek en angst reacties in de volière door bijvoorbeeld langslopende muizen.

Respect,
Erwin


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-08-20 - 15:49:13

Vroege Sinterklaas??????????????? happy :)happy :)happy :)happy :)wink ;)wink ;)wink ;)


Pennantje*
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-08-20 - 16:41:13

IK heb ook al vaker katten betrapt bij mijn papegaaien en parkieten duss weet bijna zeker dat het katten waren, heb vroeger ook is duiven gehad die uit het nest waren gevallen die heb ik mety de hand opgevoed, toen op een dag was ik er één kwijt en vond hem voor in de tuin bij de mensen met de katten dit beest is drie keer aangevallen terwijl ik de hele dag thuis was,
de vierde keer had ik hem helaas niet meer gevonden.
Kijk ik heb niks tegen katen maar dat beest had ik 3 jaar.
Wat betreft de kanaries het hoedt geen kat te zijn kan ook een rat of zo zijn. Mijn vader waarmee ik samen kweek dacht een bunzin, maar die had je toch het gaas ervoor weggetrokken?!

M.v.g Johan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-20 - 16:50:06

quote
dacht een bunzin, maar die had je toch het gaas ervoor weggetrokken?!
Als een kat door je volière gaat denk je dan niet dat deze ook eerst het gaas moet mollen?
Een marter of rat komen door de grond binnen een kat niet.
Heb althans nog geen kat meegemaakt die netjes een hol groef om in de volière te komen. shocked 8O

Nogmaals, ik sluit een kat niet uit maar meestal vangt een kat maar 1 prooi en gaat daar een tijd mee spelen. Een marter vangt zoveel deze kan.

Respect,
Erwin



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede