Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verlichting kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verlichting kanaries
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-09-18 - 14:09:33 send message to abo26

Ik heb vorig jaar verlichting in mijn binnenhok gemaakt. Alleen heb ik de lamp toen waarschijnlijk te lang aan gelaten want eind december begonnen ze al met nestelen. Wat is de beste tijdsperiode in de winter om de lamp aan te zetten???


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-19 - 08:00:55 send message to ParkietenPeter

Waarom wil je de kanaries een kunstmatige dagcyclus geven? De meeste mensen doen dit omdat ze dan eerder kweekresultaat verwachten. Voor de kwalitiet van de vogel is het zeker niet nodig.

Als je het voor jezelf doet - je kunt ze langer bekijken-, is dit een gevolg waar je rekening mee moet houden als je je inmengt in het leven van deze dieren.

Zelf zou ik zeggen als je ze wilt bekijken laat tot bijv 1 of 2 uur na zonsodnergang het licht aan en dan gewoon uit.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-19 - 09:55:53 send message to tonnl

Beetje afhankelijk van wat je wilt. Wil een tt draaien, dan zul je haast wel wel moeten, om eind oktober een volledige uitgeruide vogel op kleur te kunnen inbrengen moet je vroeg starten.

Als je "gewoon" je vogels wil houden kun je volstaan met een nachtlampje, voor de rest gewoon dag en nachtritme volgen.
Dan zullen de meeste kanaries pas in maart of april beginnen.
Ton.


abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-09-19 - 16:25:58 send message to abo26

Het nachthok is op donkere dagen niet erg licht.
Vandaar dat ik er licht in heb gemaakt.
Maar als ik het goed begrijp is dat extra licht in de herfst en winter niet echt nodig


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-19 - 16:40:18 send message to sarell

[ParkietenPeter
Moderator
Posts :1350

2005-09-19 - 08:00:55

--------------------------------------------------------------------------------
Waarom wil je de kanaries een kunstmatige dagcyclus geven? De meeste mensen doen dit omdat ze dan eerder kweekresultaat verwachten. Voor de kwalitiet van de vogel is het zeker niet nodig. ]


Daar ben ik het eigelijk niet helemaal mee eens.... zelf gaat bij mij in de winter de lamp aan om 5:30 smorgens ,en s'avonds om 9 uur uit.heeeeel klein lampje(dacht dat ik nu een 7W lampje heb) aan de gehele nacht, voor geval ze schrikken en van "stok vallen".

waarom???
1ste: hoe langer licht, hoe langer kunnen ze vreten, dus hoe langer blijven ze warm op eigen vermogen.
2de lampje blijft snachts aan(heel klein lampje met weinig licht), voor als ze van stok vallen. let op: je hebt hier te doen met vogels in een kooi/hok. in het wild, dus natuur, als ze schrikken, en vliegen van stok, kunnen ze heel ver vliegen en ergens anders gaan zitten. in eek kooi is dat anders..hij valt net in de waterbakje, en als het koud is, en je bent er niet bij.......dood.


Ik heb GEEN nesten in mijn "winterhok" hangen, om broeden te voorkomen. dat doe ik midden/eind maart.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-19 - 23:50:54 send message to tonnl

Klopt Abo, echt nodig is het niet.
Toch kan het nuttig om wat bij te lichten.
Zoals gezegd ze kunnen langer eten (om warm te blijven bij strenge kou).
Daarnaast kun je ze ook een stuk langer zien als je bijlicht. In de winter gaan anders al rond half 5 slapen...
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede