Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe maak ik een kweekschema Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe maak ik een kweekschema
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-10-06 - 20:27:47 send message to hjvdlindehof

wie kan mij vertellen hoe ik een kweekschema kan opzetten voor een selectiekweek,met maar een beperkt aantal vogels. zijn hier bepaalde 'regels' voor?


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2003-10-15 - 21:15:37 send message to leekgloster

ligt eraan wat je wilt.
wil je lijnen of stammenteelt


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-10-16 - 19:24:34 send message to hjvdlindehof

maakt mij niet zoveel uit . het gaat om een prachtig koppel veelkleuren parkieten met rode broek ik wil hier verder mee door selecteren ,maar ik kan nergens vergelijkbare vogels kopen om er een onverwant stel naast te zetten ,en zo dus een onverw.lijn op te zetten . vraag is wat kan ik nu het beste doen?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2003-10-16 - 22:43:53 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je van dit koppel jongen kweekt, dan moet je de vader op een dochter zetten en de moeder op een zoon. Er van uitgaande dat het oude koppel onverwant is, is dit de enige manier om enkele generaties voort te kunnen. Het tweede jaar kun je de jongen van beide koppels tegen elkaar zetten. Daarnaast kun je de oude man en pop ook ieder weer een jong van het tweede jaar geven, enz.enz. Nooit geen broer x zus paren. En op zijn tijd een onverwante vogel in kweken. Hier zou ik het tweede jaar al mee beginnen. Neem een kwalitatief goede vogel, evt. één met weinig rood en paar die aan één van de jongen. De beste jonge vogel uit dit koppel, terug paren op de eigen vogel met veel rood. De onverwante vogel verder uitschakelen voor de kweek, want die heb je niet meer nodig. Het derde of vierde jaar kun je nakweek hiervan gebruiken voor de verdere stamopbouw. Vergeet in iedergeval niet, dat als je zoiets opzet, je veel koppels nodig hebt, anders lukt het niet.

Groeten, Ben


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-10-19 - 19:12:03 send message to hjvdlindehof

bedankt voor deze informatie,eens kijken of het komende seizoen succesvol wordt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede